Ushbu modda birinchi qismining sakkizinchi xatboshisi qoidalari shaharlar tarkibiga kiruvchi tumanlarning vakillik hokimiyati organlariga nisbatan tatbiq etilmaydi.
Aholi punkti bosh rejasining jamoatchilik muhokamasini o‘tkazishning ushbu Kodeksning 38-moddasida belgilangan tartibi buzilishlari aniqlanganda, jamoatchilik nazorati subyektlari mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlariga “Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi
Qonuniga muvofiq shikoyat berishga haqli.
maxsus vakolatli davlat organi bilan — ushbu Kodeks 44-moddasi birinchi qismining 1 — 3-bandlarida,
4-bandida (ularning ishlab chiqilishi budjet tizimining budjetlar mablag‘lari hisobidan moliyalashtirilganda),
5-bandida (budjet tizimining budjetlar mablag‘lari hamda hukumat kafolati ostida moliyalashtiriladigan noyob va alohida muhim davlat ahamiyatiga molik obyektlar bo‘yicha) nazarda tutilgan shaharsozlik hujjatlari bo‘yicha;
maxsus vakolatli davlat organining hududiy bo‘linmalari bilan — ushbu Kodeks 44-moddasi birinchi qismining 4-5-bandlarida nazarda tutilgan shaharsozlik hujjatlari bo‘yicha (ularning ishlab chiqilishi budjet tizimining budjetlar mablag‘lari hisobidan moliyalashtirilganda).
ushbu Kodeks 44-moddasi birinchi qismining 1 — 3-bandlarida nazarda tutilgan shaharsozlik hujjatlari tegishli vazirliklar, idoralar va ularning hududiy bo‘linmalari, shuningdek mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari bilan;
ushbu Kodeks 44-moddasi birinchi qismining 2 — 4-bandlarida nazarda tutilgan shaharsozlik hujjatlari tegishli vazirliklar, idoralarning hududiy bo‘linmalari vakillari ishtirokida Qoraqalpog‘iston Respublikasi Qurilish vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar qurilish bosh boshqarmalari huzuridagi hududiy arxitektura-shaharsozlik kengashlari hamda mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari bilan.
Ushbu Kodeks 44-moddasi birinchi qismining 5-bandida nazarda tutilgan shaharsozlik hujjatlari sanitariya-epidemiologiya xizmatlari va davlat yong‘in nazorati organlari, ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish organlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Qurilish vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar qurilish bosh boshqarmalari bilan, qonun hujjatlarida nazarda tutilgan hollarda esa ular huzuridagi arxitektura-shaharsozlik kengashlari bilan kelishiladi.
Ushbu Kodeks 44-moddasi birinchi qismining 1 — 4-bandlarida ko‘rsatilgan shaharsozlik hujjatlarini ro‘yobga chiqarish mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari tomonidan ishlab chiqiladigan tasdiqlangan shaharsozlik hujjatlarini ro‘yobga chiqarish bo‘yicha kompleks dasturlar asosida amalga oshiriladi.
Ushbu Kodeks 44-moddasi birinchi qismining 5-bandida ko‘rsatilgan shaharsozlik hujjatlarini ishlab chiqish, tasdiqlash va amalga oshirishda quyidagilar taqiqlanadi:
Ushbu moddaning uchinchi qismida ko‘rsatilgan talablar va yer uchastkasini saqlash vazifalari yer uchastkasiga bo‘lgan huquqlar boshqa shaxsga o‘tgan taqdirda saqlanib qoladi.
Ushbu moddaning uchinchi,
to‘rtinchi va
beshinchi qismlari yakka tartibdagi uy-joy qurilishi uchun berilgan (realizatsiya qilingan) yer uchastkalarida amalga oshiriladigan qurilishga nisbatan qo‘llanilmaydi.
ushbu Kodeks 44-moddasi birinchi qismining 1 — 4-bandlarida nazarda tutilgan shaharsozlik hujjatlarini ishlab chiqishda, kompleks muhandislik qidiruvlarini o‘tkazishda, mikroseysmik hududlashtirish xaritalarini tuzishda va shaharsozlik hujjatlarini ekspertizadan o‘tkazishda;
Shaharsozlik hujjatlarini ishlab chiqishni moliyalashtirish ushbu moddaning birinchi qismida nazarda tutilgan manbalardan tashqari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar ijro etuvchi hokimiyat organlari ixtiyoriga davlat korxonalarini xususiylashtirishdan tushadigan mablag‘larning bir qismi hisobidan ham amalga oshiriladi.