Тизимнинг ушбу имкониятидан фойдаланиш учун Сиз авторизация қилинишингиз керак!
Рўйхатдан ўтишни хоҳлайсизми? Ёки тизимга ўз логинингиз билан кирасизми?

Авторизация қилиш Рўйхатдан ўтиш

×
 ×
2030-yilga qadar O‘zbekiston Respublikasida gender tenglikka erishish strategiyasini tasdiqlash haqida

1-ILOVA
2030-yilga qadar O‘zbekiston Respublikasida gender tenglikka erishish strategiyasi

1-bob. Umumiy qoidalar

2-bob. Bugungi holat va mavjud muammolar

3-bob. Gender strategiyasining maqsadi va vazifalari

4-bob. Gender strategiyasini amalga oshirishning ustuvor yo‘nalishlari

§ 1. Saylov huquqlarini amalga oshirishda xotin-qizlar va erkaklar uchun teng huquq hamda imkoniyatlarni ta’minlash

§ 2. Davlat xizmati sohasida xotin-qizlar va erkaklar uchun teng huquq hamda imkoniyatlarni ta’minlash

§ 3. Ta’lim, ilm-fan, sport hamda sog‘liqni saqlash sohasida xotin-qizlar va erkaklar uchun teng huquq hamda imkoniyatlarni ta’minlash

§ 4. Ijtimoiy-iqtisodiy sohalarda xotin-qizlar va erkaklar uchun teng huquq hamda imkoniyatlarni ta’minlash

§ 5. Tazyiq va zo‘ravonlikning oldini olishda xotin-qizlar va erkaklar uchun teng huquq hamda imkoniyatlarni ta’minlash

§ 6. Oilaviy munosabatlar hamda bolalar tarbiyasi sohasida xotin-qizlar va erkaklar uchun teng huquq hamda imkoniyatlarni ta’minlash

§ 7. Gender jihatlarni hisobga olgan holda rejalashtirish va budjetlashtirish

§ 8. Gender statistikasi yuritilishini takomillashtirish

5-bob. Gender strategiyasini amalga oshirishdan kutilayotgan natija

6-bob. Gender strategiyasining amalga oshirilishini monitoring qilish

2-ILOVA
2030-yilga qadar O‘zbekiston Respublikasida gender tenglikka erishish strategiyasini 2021-2022-yillarda amalga oshirish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlar DASTURI

3-ILOVA
2030-yilga qadar O‘zbekiston Respublikasida gender tenglikka erishish strategiyasining MAQSADLI KO‘RSATKIChLARI

Yuqoridagilardan kelib chiqib, “O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Senati to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyaviy Qonunining 9-moddasi hamda “O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Senatining Reglamenti to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 15-moddasiga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Senati qaror qiladi:

T/r

Amalga oshiriladigan tadbirlar

Amalga oshirish mexanizmi

Muddati

Ijro uchun mas’ullar

I. Xotin-qizlar va erkaklar uchun teng huquq hamda imkoniyatlarni ta’minlashga qaratilgan qonunchilik asoslarini takomillashtirish

1.

Gender tenglikni ta’minlash mexanizmlarini kuchaytirish maqsadida “Xotin-qizlar va erkaklar uchun teng huquq hamda imkoniyatlar kafolatlari to‘g‘risida”gi Qonunga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish.

“Gender audit” tushunchasini yoritishni va ushbu jarayonni o‘tkazish tartibini belgilashni nazarda tutuvchi qonun loyihasini ishlab chiqish va jamoatchilik muhokamasiga qo‘yish.

2021-yil dekabr

Mahalla va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi

(R. Mamatov),

Adliya vazirligi

(R. Davletov),

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi

(O. Xasanov)

2.

Xotin-qizlar va erkaklar uchun teng huquq hamda imkoniyatlarni yaratishga qaratilgan Xalqaro mehnat tashkiloti konvensiyalarining O‘zbekiston Respublikasi milliy manfaatlariga mos keladigan maqbul normalarini milliy qonunchilikka implementatsiya qilish.

1. Xalqaro mehnat tashkilotining:

“Ishlayotgan ayollar va �rkaklar uchun teng munosabatlar va teng imkoniyatlar: oilaviy majburiyatga ega ishchilar to‘g‘risida”gi (1981-yil 23-iyundagi 156-sonli);

“Bandlikka ko‘maklashish va ishsizlikdan himoyalanish to‘g‘risida”gi (1988-yil 21-iyundagi 168-sonli);

“To‘liqsiz ish kuni to‘g‘risida”gi (1994-yil 24-iyundagi 175-sonli);

“Kasanachilik to‘g‘risida”gi (1996-yil 4-iyundagi 177-sonli);

“Tazyiq va zo‘ravonlik to‘g‘risida”gi (2019-yil 10-iyundagi 190-sonli) konvensiyalarini va xorijiy tajribani chuqur tahlil qilgan holda ulardagi xalqaro standartlar va normalarni milliy qonunchilikka implementatsiya qilish masalasini o‘rganish.

2021-yil noyabr

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi

(N. Xusanov),

Adliya vazirligi

(R. Davletov),

Tashqi ishlar vazirligi

(A. Komilov),

Ichki ishlar vazirligi

(P. Bobojonov),

O‘zbekiston Kasaba uyushmalari Federatsiyasi

(Q. Rafikov)

2. O‘rganish natijalari asosida Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritish.

2021-yil dekabr

3.

Ijtimoiy himoyaga muhtoj xotin-qizlar hamda bolalarning moddiy va ma’naviy huquqlarini himoya qilish tizimini takomillashtirish.

Aliment undirish bo‘yicha sud qarorlarini ijro qilishda da’vogar yashab kelayotgan hududdagi davlat ijrochisi va javobgar istiqomat qiluvchi hududdagi davlat ijrochisi o‘rtasidagi hamkorlik aloqasini o‘rnatishni nazarda tutuvchi hujjat loyihasini ishlab chiqish.

2021-yil iyul

Bosh prokuratura

(N. Yo‘ldoshev),

Adliya vazirligi

(R. Davletov),

Mahalla va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi

(R. Mamatov)

4.

Xotin-qizlar tadbirkorligini, ilmiy va ixtirochilik faoliyatini qo‘llab-quvvatlash hamda gender statistikasini yuritish tizimini takomillashtirish.

Quyidagilarni nazarda tutuvchi normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish va qabul qilish:

kichik biznes va xususiy tadbirkorlik bilan shug‘ullanish istagida bo‘lgan xotin-qizlar faoliyatini subsidiya va grant shaklida qo‘llab-quvvatlash;

xotin-qizlarning ixtirochilik hamda ratsionalizatorlik faoliyatini rag‘batlantirish tizimini takomillashtirish;

Davlat statistika qo‘mitasida gender statistikasini yig‘ish, qayta ishlash va tahlil qilish bo‘yicha xodimlarning belgilangan umumiy soni doirasida alohida tuzilma tashkil etish.

2021-yil noyabr

Iqtisodiy taraqqiyot

va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(J. Kuchkarov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

Innovatsion rivojlanish vazirligi

(I. Abduraxmonov),

Davlat statistika qo‘mitasi

(B. Begalov)

5.

Iqtidorli xotin-qizlarni oliy ta’lim muassasalarida qo‘llab-quvvatlash maqsadida iqtidorli talabalar uchun maxsus stipendiyalar joriy etish.

Quyidagilarni nazarda tutuvchi normativ-hujjat loyihasini ishlab chiqish:

ilm-fan sohasida muvaffaqiyatga erishgan mashhur o‘zbek ayollari nomi bilan ataluvchi stipendiya joriy etish va uni taqdim etish mexanizmlarini ishlab chiqish;

stipendiya taqdim etishda shaffoflik prinsipiga amal qilinishini ta’minlash;

stipendiya g‘oliblarining magistratura, doktoranturaga qabul qilinishida imtiyozlar yaratish;

stepindiatlarni rahbar kadrlar zaxirasiga kiritish va yo‘nalishiga ko‘ra ma’lum amaliyotni o‘tgach rahbarlik lavozimlariga tavsiya etish.

2021-yil sentyabr

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

(A. Toshqulov)

Innovatsion rivojlanish vazirligi

(I. Abduraxmonov),

Mahalla va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi (R. Mamatov)

6.

Iqtidorli yosh xotin-qizlarni aniqlash, ularning qobiliyatlarini to‘g‘ri yo‘naltirish va rahbarlik lavozimlariga tayyorlashni tizimlashtirish va yaqin kelajakka mo‘ljallangan strategik vazifalarni belgilash.

Quyidagilarni nazarda tutuvchi normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish va qabul qilish:

Iqtidorli qizlar bilan alohida ishlash, ularni rag‘batlantirish;

bunday qizlarning siyosiy malakasini oshirishga, ularni rahbarlik lavozimlariga tayyorlashga qaratilgan tizimli o‘qishlarni tashkil etish;

iqtidorli qizlarni aniqlash va ularni rahbarlik lavozimlariga kadrlar zaxirasiga kiritish ishlarini tizimlashtirish.

2021-yil sentyabr

Mahalla va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi

(R. Mamatov),

Yoshlar ishlari agentligi

(A. Sa’dullayev)

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

(A. Tashqulov),

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi

(O. Xasanov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

7.

Ta’lim muassasalaridagi iqtidorli qizlarni ijodiy salohiyatini qo‘llab-quvvatlash hamda rivojlantirish maqsadida ular tomonidan yaratilgan intellektual loyihalarni chop ettirish, patentlashtirishda ko‘maklashish.

Ilm-fan sohasidagi iqtidorli qizlarni ijodiy salohiyatini qo‘llab-quvvatlash hamda rivojlantirish maqsadida ular tomonidan yaratilgan intellektual loyihalarni chop ettirish, patentlashtirish mexanizmlari va tartibini ishlab chiqish.

2022-yil yanvar

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

(A. Toshqulov),

Xalq ta’limi vazirligi

(Sh. Shermatov),

Intellektual mulk agentligi

(T. �bdusattorov),

Innovatsion rivojlanish vazirligi

(I. Abduraxmonov),

Yoshlar ishlari agentligi

(A. Sa’dullayev)

II. Mamlakatimizni ijtimoiy-iqtisodiy, siyosiy-huquqiy, madaniy va gumanitar rivojlantirishda xotin-qizlar va erkaklar uchun teng huquq hamda imkoniyatlarni ta’minlashga qaratilgan chora-tadbirlarni amalga oshirish

8.

“O‘zbekiston taraqqiyotida parlamentdagi ayollarning roli” mavzusidagi an’anaviy forumni o‘tkazish.

Forumda:

xotin-qizlar huquqlari va manfaatlarini himoya qilish borasida olib borilayotgan islohotlar, erishilgan natijalar va mavjud muammolarni muhokama qilish;

parlamentdagi ayollar tomonidan yil davomida amalga oshirilgan ishlarni sarhisob qilish;

ijtimoiy-iqtisodiy, siyosiy, madaniy hamda gumanitar sohalarda xotin-qizlar huquqlarini himoya qilish, gender tenglikni ta’minlash bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqish.

2021-2022-yillar dekabr

Gender tenglikni ta’minlash masalalari bo‘yicha komissiya,

Senatning Xotin-qizlar va gender tenglik masalalari qo‘mitasi

(M. Kadirxanova)

9.

Aholini tashvishga solayotgan muammolarni rahbarlik lavozimidagi xotin-qizlar tomonidan hududga chiqib hal qilish amaliyotini kengaytirish.

1. Aholini tashvishga solayotgan muammolarning tub ildizini o‘rganish.

2. Hududlarda aholi turmush darajasini yuksaltirishga mas’ul idoralar (tuzilmalar) faoliyatining samaradorligini tahlil qilish.

3. “Temir daftar”, “Ayollar daftari”, “Yoshlar daftari”ning holatini tanqidiy ko‘rib chiqish.

4. Respublika va hududiy Xotin-qizlar jamoatchilik kengashlari faollari va a’zolari imkoniyatidan keng foydalanish.

2021-yil avgust

Mahalla va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi

(R. Mamatov),

Yoshlar ishlari agentligi

(A. Sa’dullayev),

Iqtisodiy taraqqiyot

va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(J. Kuchkarov),

mahalliy davlat hokimiyati organlari,

nodavlat notijorat tashkilotlari,

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi

(A. Xodjayev),

O‘zA

(A. Ko‘chimov)

10.

Xotin-qizlarning huquqiy ongi va ijtimoiy-siyosiy faolligini oshirish.

Xotin-qizlarning huquqiy ongi va madaniyatini oshirishga qaratilgan siyosiy-huquqiy o‘quvlarni doimiy ravishda tashkil etish mexanizmlarini joriy etish.

2021-yil avgust

Adliya vazirligi

(R. Davletov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

11.

Saylov jarayonlariga xotin-qizlar va erkaklarni teng asosda jalb qilish.

1. Saylov komissiyalarini shakllantirishda xotin-qizlar va erkaklar uchun teng huquq hamda imkoniyatlarni ta’minlash.

2. Saylovning barcha bosqichlarida xotin-qizlar va erkaklarning teng asosda ishtirokini kuzatuvchi indikatorlarni ishlab chiqish.

2021-yil iyul

Markaziy saylov komissiyasi

(Z. Nizamxodjayev)

12.

Davlat boshqaruvining tu�li sohalarida faoliyat olib borayotgan faol xotin-qizlarning kasbiy va intellektual salohiyatini oshirish, ularni rahbarlikka tayyorlash maqsadida O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi akademiyasida maxsus o‘quvlarni tashkil etish.

1. Davlat boshqaruvining turli sohalarida faoliyat olib borayotgan faol xotin-qizlarni aniqlash maqsadida maxsus ekspert guruhini tashkil etish.

2021-yil iyul

Vazirlar Mahkamasi

(B. Musayev),

Davlat boshqaruvi akademiyasi

(A. Bekmurodov),

Yuristlar malakasini oshirish markazi

(A. Raxmatov)

Gender tenglikni ta’minlash masalalari bo‘yicha komissiya

2. O‘quv dasturlariga ma’naviy qiyofani o‘zgartirish, rejalashtirish, jamoani shakllantirish, liderlik va muloqot o‘rnatish ko‘nikmalarini shakllantirish mavzularini kiritish.

3. Davlat boshqaruvi akademiyasida tizimli ravishda hududlardan tanlab hamdazaxiraga olingan xotin-qizlarning siyosiy-huquqiy savodxonligini oshirishga qaratilgan o‘quvlarni tashkil etish.

2021-yil sentyabr oyidan boshlab

13.

Har bir vazirlik va idoralar, mahalliy davlat hokimiyati organlari, shuningdek, sud organlarida xotin-qizlarning kadrlar zaxirasini shakllantirish.

1. Barcha sohalarda faoliyat ko‘rsatib kelayotgan liderlik xususiyatiga ega bo‘lgan, tashabbuskor, iqtidorli xotin-qizlar ro‘yxatining elektron bazasini shakllantirish.

2021-yil iyul

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi

(O. Xasanov),

Davlat boshqaruvi Akademiyasi

(A. Bekmurodov),

vazirlik va idoralar,

Davlat statistika qo‘mitasi

(B. Begalov)

2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi Akademiyasini tamomlagan ayol kadrlar zaxirasini shakllantirish.

2021-yil iyul

3. Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi tomonidan barcha ma’lumotlarni umumlashtirish va iqtidorli xotin-qizlarni rahbar kadrlar zaxirasiga elektron bazasini shakllantirish.

2021-yil avgust

4. Rahbar kadrlar zaxirasiga kiritilgan iqtidorli xotin-qizlar to‘g‘risidagi ma’lumotlarni Davlat statistika qo‘mitasiga umumlashtirilgan holda taqdim etib borish.

2021-yil avgust

14.

Maktabgacha ta’lim tashkilotlari tarbiyachilari, umumta’lim maktablari o‘qituvchilarining mamlakatda bo‘layotgan siyosiy o‘zgarishlar jarayonidagi gender siyosatini targ‘ib qilishga oid o‘quvlar tashkil qilish.

1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi akademiyasi hududiy filiallari bilan hamkorlikda joylardagi maktabgacha ta’lim muassasalari tarbiyachilari, umumta’lim maktablari o‘qituvchilarining fuqarolik mas’uliyatini oshirishga qaratilgan o‘quv dasturlar tuzish.

2022-yil sentyabr

Davlat boshqaruvi akademiyasi filiallari, Maktabgacha ta’lim vazirligi

(A. Shin),

Xalq ta’limi vazirligi

(Sh. Shermatov)

2. O‘quv mashg‘ulotlari yuqori saviyada tashkil etish va o‘tkazish.

jadval asosida

15.

“STEAM” fanlari (Science — tabiiy fanlar,Technology — texnologiyalar, Engineering — texnik ijodkorlik, Art — san’at, Mathematics — matematika) bo‘yicha ta’lim olayotgan xotin-qizlarning magistrlik, doktorlik ishlarini davlat tashkilotlari, xususiy kompaniyalarda aprobatsiyadan o‘tkazishlarida qo‘llab-quvvatlash, �lmiy izlanish, tadqiqotlar olib borayotganlarni qo‘llab-quvvatlash.

1. “STEAM” sohasida ta’lim olayotgan xotin-qizlarning magistrlik, doktorlik ishlarini davlat tashkilotlari, xususiy kompaniyalarda aprobatsiyadan o‘tkazishlarida qo‘llab-quvvatlagan oliy o‘quv yurtlarini rag‘batlantirish mexanizmini yaratish.

2021-yil noyabr

Innovatsion rivojlanish vazirligi

(I. Abduraxmonov),

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

(A. Toshqulov),

Mahalla va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi

(R. Mamatov)

2. Xotin-qizlarni ilm-fan, innovatsiya, axborot texnologiyalarni rivojlantirishdagi ishtirokini ta’minlash maqsadida “STEAM” aniq fanlar yo‘nalishida imtiyozli kvotalar ajratish.

2022-yil may

3. “STEAM” yo‘nalishi bo‘yicha chekka hududlardagi xotin-qizlar uchun imtiyozli o‘quv kurslarini tashkil etish va iqtidorli qizlarni aniqlash, ularni oliy ta’limga imtiyozli o‘qishga qabul qilish mexanizmini yaratish.

2022-yil may

16.

Davlat statistika qo‘mitasida gender statistikasi ko‘rsatkichlari haqqoniy tizimini yaratish va uni muntazam ravishda xalqaro indikatorlar asosida yangilab borilishini, ma’lumotlar ochiqligini ta’minlash.

1. Davlat statistika qo‘mitasi mas’ul xodimlari, xususan ayol kadrlarni xalqaro indikatorlar asosida milliy indikatorlar bo‘yicha malakasini oshirish.

2021-yil 1-avgust

Davlat statistika qo‘mitasi

(B. Begalov),

xalqaro tashkilotlarni jalb qilgan holda

2. Davlat statistika kuzatuvlarini gender ko‘rsatkichlarini inobatga olgan holda takomillashtirib borish.

doimiy

17.

Respublikaning barcha hududlaridagi, ayniqsa chekka qishloqlardagi iqtidorli qizlarni izlab topish, ularni ijodiy salohiyatini qo‘llab-quvvatlash hamda rivojlantirish, ular tomonidan yaratilgan intellektual loyihalarni targ‘ib etish ishlariga ko‘maklashish.

1. Chekka hududlardagi iqtidorli qizlarni aniqlash.

2. Ularning intellektual loyihalarga jalb qilish.

2021-yil avgust

Yoshlar ishlari agentligi

(A. Sa’dullayev),

Mahalla va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi

(R. Mamatov),

Innovatsion rivojlanish vazirligi

(I. Abduraxmonov),

Xalq ta’limi vazirligi

(Sh. Shermatov)

3. Ular uchun imtiyozli asosda xorijiy tillar, axborot texnologiyalari bo‘yicha o‘quv kurslarini joriy etish.

2021-yil sentyabr

18.

Iqtidorli yosh xotin-qizlarni xorijda chet tillari kurslarida o‘qishlarini ta’minlash, ularni yuqori nufuzli idoralarda stajirovka o‘tashlariga ko‘maklashish.

1. “El yurt umidi” fondi tomonidan grantlar e’lon qilish.

2. Shaffoflik prinsipi asosida nomzodlarni ko‘rib chiqish.

3. Mazkur grantlar asosida chet elda bo‘lgan va amaliyot (stajirovka) o‘tagan xotin-qizlarni Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi tomonidan saralab, rahbarlik zaxirasiga kiritish va rahbarlik lavozimlariga tavsiya etib borish.

2021-yil iyun oyidan boshlab doimiy

“El-yurt umidi” fondi

(O. Sattarov),

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi

(O. Xasanov),

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

(A. Toshqulov),

Innovatsion rivojlanish vazirligi

(I. Abduraxmonov),

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

19.

Ijtimoiy himoyaga muhtoj hamda ishsiz fuqarolarni, ayniqsa chegara (yoki anklav), chekka va borish qiyin bo‘lgan olis (tog‘li, cho‘lli) hududlardagi aholi bandligini ta’minlash, ularni ijtimoiy qo‘llab-quvvatlash bo‘yicha chora-tadbirlar ko‘lamini kengaytirish.

Qo‘shma chora-tadbirlar dasturini ishlab chiqish.

Bunda:

ishsiz xotin-qizlar va erkaklarni “Ishsiz va band bo‘lmagan aholini kasb-hunarga o‘qitish hududiy markazlari”da o‘qitib borish;

“Aholini ish bilan ta’minlashga ko‘maklashuvchi viloyat (shahar) markazlari” orqali ishlash istagida bo‘lgan fuqarolar bandligini ta’minlash nazarda tutiladi.

2021-yil avgust

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi

(N. Xusanov),

Mahalla va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi

(R. Mamatov),

Iqtisodiy taraqqiyot

va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(J. Kuchkarov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov)

20.

O‘zini o‘zi band qilgan xotin-qizlar va erkaklarni qo‘llab-quvvatlash, bunday shaxslar tomonidan ko‘rsatilayotgan xizmat turlarini kengaytirish, aholining o‘zini o‘zi band qilishga bo‘lgan qiziqishini rag‘batlantirish.

1. O‘zini o‘zi band qilgan shaxslarga soliqlardan beriladigan imtiyozlar bo‘yicha targ‘ibot ishlarini amalga oshirish.

2021-yil iyul

Davlat soliq qo‘mitasi

(Sh. Kudbiyev),

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi

(N. Xusanov),

Iqtisodiy taraqqiyot

va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(J. Kuchkarov),

mahalliy davlat hokimiyati organlari

2. Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi bilan birgalikda o‘zini o‘zi band qilish bo‘yicha o‘quv kurslarni tashkil qilish.

2021-yil avgust

3. O‘zini o‘zi band qiladigan shaxslar uchun faoliyat (ishlar, xizmatlar) turlarini kengaytirish yuzasidan Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritish.

2021-yil sentyabr

21.

O‘rta va o‘rta maxsus ma’lumotga ega f�qarolar uchun mehnat bozorida munosib ish o‘rinlarining hamda kafolatlangan mehnat sharoitlarining yaratilishini qo‘llab-quvvatlash.

1. O‘rta va o‘rta maxsus ma’lumotga ega fuqarolar bandligini ta’minlashga ko‘maklashish.

2021-2022-yillar

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi

(N. Xusanov),
Iqtisodiy taraqqiyot

va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(J. Kuchkarov),
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

(A. Toshqulov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

Markaziy bank

(M. Nurmuratov)

2. Bunday toifadagi xotin-qizlar va erkaklarning o‘zini o‘zi band qilish, ularga kredit va subsidiyalar berish uchun Davlat budjetidan mablag‘lar ajratish tizimini takomillashtirish.

2021-yil noyabr

22.

Xotin-qizlarni ilmiy faoliyatga keng jalb qilish, ularning zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga asoslangan dasturiy ishlanmalarini, innovatsion g‘oyalarini, ixtirochilik, ratsionalizatorlik faoliyatini qo‘llab-quvvatlash.

1. Xotin-qizlarni xorijiy ilmiy tadqiqot va oliy ta’lim muassasalariga ilmiy amaliyotlarga yuborish, ularning malakasini oshirish.

2. Xotin-qizlarning ixtirochilik hamda ratsionalizatorlik ko‘nikmalarini shakllantirishga ko‘maklashish.

3. Ilm-fan rivojiga salmoqli hissa qo‘shgan xotin-qizlar faoliyatini matbuot va OAV orqali keng yoritib borish.

2021-2022-yillar davomida

Innovatsion rivojlanish vazirligi (I. Abduraxmonov),

“El-yurt umidi” jamg‘armasi

(O. Sattarov),

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

(A. Toshqulov),

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(J. Kuchkarov)

O‘zbekiston Mill�y axborot agentligi

(A. Kuchimov)

23.

Maktabgacha ta’lim, umumiy o‘rta ta’lim, sog‘liqni saqlash hamda erkaklar ulushi kam bo‘lgan boshqa sohalarga xotin-qizlar bilan teng ravishda erkaklarni jalb qilishga doir faoliyatni qo‘llab-quvvatlash.

1. Maktabgacha ta’lim, umumiy o‘rta ta’lim, sog‘liqni saqlash hamda boshqa sohalarda xotin-qizlar va erkaklar ulushini tahlil qilish.

2021-yil iyul

Maktabgacha ta’lim vazirligi

(A. Shin),

Xalq ta’limi vazirligi

(Sh. Shermatov),

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

(A. Toshqulov),

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Xadjibayev),

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi

(N. Xusanov)

2. Maktabgacha ta’lim, umumiy o‘rta ta’lim, sog‘liqni saqlash hamda erkaklar ulushi kam bo‘lgan boshqa sohalarda kafolatlangan mehnat sharoitlarini yaxshilash.

2021-yil noyabr

3. Ushbu sohalarda qo‘shimcha moddiy va ma’naviy rag‘batlantirish tizimini joriy etish hamda imtiyozlarni belgilash yuzasidan takliflar ishlab chiqish nazarda tutiladi.

2021-yil dekabr

24.

Gender tenglik sohasidagi statistik ma’lumotlarni yig‘ish, qayta ishlash va tahlil qilish tizimini takomillashtirish.

1. Gender statistikasiga oid ma’lumotlarni doimiy ravishda ochiqlash, OAVlarda yoritish, statistik ko‘rsatkichlarning manbalari va metodologiyalari shaffofligini ta’minlash.

2. Gender masalalariga oid xalqaro reyting va indekslarni yurituvchi tashkilotlarni milliy gender statistikasi bilan doimiy ta’minlab borishni yo‘lga qo‘yish.

2021-2022-yillar

Davlat statistika qo‘mitasi

(B. Begalov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

25.

Mehnat sohasidagi gender statistikasi ma’lumotlarini xalqaro tavsiyalarga muvofiq takomillashtirish.

Mehnat statistikalari xalqaro konferensiyasining rezolyutsiyalari va ko‘rsatmalariga (munosib mehnat, bandlik, norasmiy bandlik va hokazo) muvofiq mehnat statistikasini doimiy ravishda yangilab borish.

2021-2022-yillar

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi

(N. Xusanov)

26.

Xotin-qizlar va erkaklarning jins bo‘yicha bevosita va bilvosita kamsitishlarning oldini olishda davlat organlari, nodavlat notijorat tashkilotlari va fuqarolik jamiyatining boshqa institutlari o‘rtasidagi ijtimoiy sheriklikni mustahkamlash.

1. Davlat organlari huzuridagi jamoatchilik kengashlarining mazkur yo‘nalishdagi faoliyatini samarali tashkil etish.

2. Nodavlat notijorat tashkilotlari va fuqarolik jamiyatining boshqa institutlari uchun davlat granti e’lon qilish va ijtimoiy buyurtmasini joylashtirib borish.

3. Mazkur yo‘nalishda jamoatchilik eshituvlarini tashkil etish.

2021-2022-yillar

Gender tenglikni ta’minlash masalalari bo‘yicha komissiya,

mahalliy davlat hokimiyati organlari, “Yuksalish” umummilliy harakati

(B. Bekmurodov),

nodavlat notijorat tashkilotlari

27.

Tazyiq va zo‘ravonlik holati qayd etilgan oilalar, ish joylari, jazoni ijro etish muassasalari va boshqa obyektlarning hisobini yuritish, shuningdek tazyiq va zo‘ravonlik sodir etishga moyil bo‘lgan yoki ularni sodir etgan g‘ayriijtimoiy xulq-atvorga ega shaxslarni aniqlash hamda ular bilan profilaktik ishlar o‘tkazish.

Quyidagilarni nazarda tutuvchi alohida chora-tadbirlar rejasi ishlab chiqish va amalga oshirish:

oilalar, ish joylari, jazoni ijro etish muassasalari va boshqa obyektlarda qayd etilgan tazyiq va zo‘ravonlik holati yuzasidan ushbu obyekt rahbarlari va a’zolari bilan profilaktik tadbirlarni tashkil etish;

joylarda oilalar bilan ishlash, tazyiq va zo‘ravonlik sodir etishga moyil bo‘lgan shaxslarni aniqlash va ularni qayta tarbiyalash choralarini ko‘rish;

tazyiq va zo‘ravonlikdan jabrlanganlarni og‘ir hayotiy vaziyatdan chiqarish, ko‘rsatilayotgan ijtimoiy xizmatlarni takomillashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish;

jazoni ijro etish muassasalaridan qaytgan xotin-qizlar va erkaklarning ijtimoiy moslashuviga ko‘maklashish;

rivojlangan mamlakatlarning tajribasini chuqur o‘rgangan holda “zo‘ravon” shaxslar bilan ishlash tizimini takomillashtirish, bu borada maxsus o‘quv dasturlarni ishlab chiqish.

2021-yil iyul

Ichki ishlar vazirligi

(P. Bobojonov),

Mahalla va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi

(R. Mamatov),

manfaatdor vazirlik va idoralar,

nodavlat notijorat tashkilotlari

28.

Oilani mustahkamlash, oilaviy munosabatlarda barcha oila a’zolarining mas’ulligini oshirish bo‘yicha amaldagi mexanizmlarni takomillashtirish.

1. Oilaviy hayotga oid muammolar, psixologik-pedagogik, huquqiy va boshqa masalalar yuzasidan xotin-qizlar va erkaklar uchun maslahatlar berish tizimini takomillashtirish.

2. Oilalarni yoshlarning axloqiy negizlarini buzishga olib keladigan, oilaviy qadriyatlarni inkor etadigan, axloqsizlikni targ‘ib qiladigan g‘oyalardan himoya qilish.

3. Bolalarni har tomonlama intellektual, axloqiy, estetik va jismoniy rivojlantirishda xotin-qizlar bilan bir qatorda erkaklarning mas’uliyati hamda rolini oshirish.

2021-2022-yillar

Mahalla va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi

(R. Mamatov),

Mahalla va oila ilmiy-tadqiqot instituti

(N. Egamberdiyeva)

Ichki ishlar vazirligi

(P. Bobojonov)

III. Xotin-qizlar va erkaklar uchun teng huquq hamda imkoniyatlarni ta’minlashda xalqaro hamkorlikni kengaytirish, gender tenglikka erishishda xorijiy mamlakatlar bilan parlamentlararo munosabatlarni mustahkamlash

29.

Parlamentlararo ittifoq bilan hamkorlikda O‘zbekistonda parlamentlar ayol-spikyerlari Global sammitini tashkil etish.

Quyidagilarni nazarda tutuvchi alohida chora-tadbirlar rejasi ishlab chiqish va amalga oshirish:

Global sammit konsepsiyasi va dasturini ishlab chiqish, ishtirokchilar tarkibi bo‘yicha takliflarni tayyorlash;

Parlamentlararo ittifoq a’zolari, BMT tuzilmalari, xorijiy davlatlar parlamentlari hamda xalqaro nohukumat tashkilotlarining delegatsiyalari ishtiroki masalasini o‘rganib chiqish;

tadbirni yuqori tashkiliy darajada o‘tkazish, tegishli tavsiyalarni ishlab chiqish;

tadbirning ahamiyatini milliy va xorijiy OAVlarda keng yoritish;

tadbir yakuni yuzasidan ishlab chiqilgan hujjat xalqaro tashkilotning rasmiy hujjati sifatida chop etish.

2022-yil may

Oliy Majlis Senati,

Gender tenglikni ta’minlash masalalari bo‘yicha komissiya,

manfaatdor vazirlik va idoralar

30.

Xotin-qizlarning xalqaro miqyosda davlat vakili bo‘lish hamda xalqaro tashkilotlar ishida ishtirok etish imkoniyatlarini kengaytirish.

1. O‘zbekiston Respublikasining xorijdagi diplomatik vakolatxonalarida mavjud yuqori diplomatik lavozimlarga xotin-qizlarni tayinlashda nomzod kadrlar zaxirasi bazasini shakllantirish.

2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga xorijdagi diplomatik vakolatxonalarning yuqori diplomatik lavozimlariga erkak nomzodlar bilan birga xotin-qizlar nomzodlari bo‘yicha takliflarni kiritib borish.

3. O‘zbekiston Respublikasi a’zo bo‘lgan xalqaro va mintaqaviy tashkilotlar tomonidan e’lon qilinib boriladigan vakansiyalar haqida ma’lumotlarni doimiy ravishda kuzatib borish.

4. Xalqaro va mintaqaviy tashkilotlar tomonidan O‘zbekiston uchun kvotalar yoki ochiq tanlovlar e’lon qilingan taqdirda, xotin-qizlar orasidan munosib nomzodlarni vakil sifatida o‘rnatilgan tartibda ilgari surish.

2021-avgustdan boshlab doimiy

Tashqi ishlar vazirligi

(A. Komilov),

Investitsiyalar
va tashqi savdo vazirligi

(S. Umurzakov),

Mahalla va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi

(R. Mamatov),
Gender tenglikni ta’minlash masalalari bo‘yicha komissiyasi, Moliya vazirligi

(T. Ishmetov)

IV. Davlat va jamiyat qurilishida xotin-qizlar va erkaklar uchun teng huquq hamda imkoniyatlarning yaratilganligi holatini o‘rganish, shuningdek jamiyatda gender tenglikning ta’minlanganlik darajasini aniqlashga qaratilgan ijtimoiy so‘rovlarni tashkil etish

31.

Mahalliy ijroiya hokimiyati organlarining rahbarlik lavozi�lariga xotin-qizlarni tayinlash holatini o‘rganish.

1. Gender tenglikni ta’minlash sohasidagi xorijiy tajribalarni o‘rganish, shu jumladan xorijiy mutaxassislarni jalb qilish.

2021-yil sentyabr

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi

(O. Xasanov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

Iqtisodiy taraqqiyot

va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(J. Kuchkarov),

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi

(N. Xusanov),

Gender tenglikni ta’minlash masalalari bo‘yicha komissiya

2. Mahalliy ijro hokimiyati organlarining rahbarlik lavozimlariga tayinlangan xotin-qizlar orasida so‘rovnomalar, intervyu o‘tkazish orqali ularning bir yillik faoliyatini o‘rganish.

3. Ma’lumotlarni umumlashtirish, tahlil qilish, uning natijalarini OAVda e’lon qilish.

2021-yil sentyabr

32.

Iqtisodiyotning norasmiy sektorida xotin-qizlar va erkaklarning bandligi, ular uchun munosib va kafolatlangan mehnat sharoitlarining yaratilganligi holatini o‘rganish.

Quyidagilarni nazarda tutuvchi tahliliy ma’lumotnoma tayyorlash:

olib borilayotgan islohotlarning hududlardagi norasmiy bandlikka ta’siri;

norasmiy sektor ishtirokchilarining huquqiy va ijtimoiy himoyalanganligi va boshqalar.

2021-yil avgust

Iqtisodiy tadqiqotlar va islohotlar markazi

(O. Xakimov)

33.

Xotin-qizlar va erkaklar tomo�idan mehnatga to‘lanadigan haqlarida tafovutlar bo‘lgan kasblarni tanlashlari borasidagi mavjud holatga chek qo‘yish choralarini ko‘rish.

1. Aholida shakllangan xotin-qizlar va erkaklar kasblari borasidagi stereotiplarni bartaraf etish, kasb tanlashda tenglikni targ‘ib qilish.

2021-yil iyundan boshlab doimiy

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi

(N. Xusanov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

Davlat soliq qo‘mitasi

(Sh. Kudbiyev),

“O‘zbekkino” milliy agentligi

(F. Abduxolikov),

MTRK

(A. Xodjayev)

2. Ko‘p haq to‘lanadigan sohalarda (IT texnologiyalar, injenerlik, ixtirochilik, sudyalik va boshqalar) muvaffaqiyatga erishgan ayollar haqida hujjatli va badiiy filmlar, ijtimoiy roliklar yaratish.

2021-2022-yillar

34.

Davlat budjeti va hududiy budjetlardan gender tenglikka erishishni hamda xotin-qizlar va erkaklar uchun teng imkoniyatlarni ta’minlash maqsadida mablag‘lar ajratilishini tahlil qilib borish.

1. “Gender tenglikka yo‘naltirilgan budjetlashtirish” uslubiy qo‘llanmasini ishlab chiqish.

2. Qo‘llanma asosida monitoring o‘tkazish, davlat budjeti (shu jumladan mahalliy budjet) mablag‘lari ajratilishini tahlil qilish.

3. Monitoring natijalarini OAVlarda e’lon qilib borish.

har yil yakunlariga ko‘ra

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

Mahalla va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi

(R. Mamatov),

Iqtisodiy taraqqiyot

va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(J. Kuchkarov),
mahalliy davlat hokimiyati organlari

35.

Mamlakatda gender tenglikning ta’minlanishi, olib borilayotgan islohotlarning natijadorligini baholashga qaratilgan turkum ijtimoiy so‘rovlarni o‘tkazish.

1. “Xotin-qizlar va erkaklar uchun teng huquq hamda imkoniyatlarni ta’minlashda davlat hokimiyati organlarining roli haqida”.

2021-yil

“Ijtimoiy fikr” respublika jamoatchilik fikrini o‘rganish markazi

(N. Raximova)

2. “Gender tenglik: xotin-qizlar va erkaklarni qo‘llab-quvvatlash bo‘yicha chora-tadbirlar natijadorligini baholash”.

3. “Xotin-qizlar va erkaklar uchun teng huquq va imkoniyatlarning kafolatlari to‘g‘risida”gi mavzularida ijtimoiy so‘rovlarni o‘tkazish.

2022-yil

T/r

Ko‘rsatgichlar nomi

Yillar kesimida

Mas’ul ijrochilar

Birlamchi ko‘rsatkich

Oraliqdagi ko‘rsatkich

Maqsadli ko‘rsatkich

Joriy holat

2022

2025

2027

2030

1.

Siyosiy partiyalarda xotin-qizlarning ulushi (foizda)

44

46

49

50

50

Siyosiy partiyalarning markaziy kengashlari

2.

Siyosiy partiyalarning rahbarlik lavozimlarida xotin-qizlarning ulushi (foizda)

30

35

41

46

50

Siyosiy partiyalarning markaziy kengashlari

3.

Vazir va vazirga tenglashtirilgan lavozimlarda xotin-qizlar ulushi (sonda)

5

7

10

13

15

Vazirlar

Mahkamasi

4.

Mahalliy ijroiya hokimiyati organlarida rahbarlik (hokimlar) lavozimidagi xotin-qizlar ulushi (sonda)

6

7

10

15

20

5.

Boshqaruv lavozimlarida ishlovchi xotin-qizlar ulushi (foizda)

26

27

28

29

30

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,

Davlat statistika qo‘mitasi

6.

Sudyalar orasida xotin-qizlar ulushi (foizda)

12

15

20

24

30

Sudyalar
oliy kengashi

7.

Etakchi xotin-qizlarni tayyorlash bo‘yicha amalga oshirilgan dasturlar soni

0

1

1

2

3

Gender tenglikni ta’minlash masalalari bo‘yicha komissiya,

Davlat boshqaruvi akademiyasi

8.

Davlat boshqaruv akademiyasida xotin-qizlarning rahbarlik ko‘nikmalarini oshirishga qaratilgan dasturlar asosida o‘qishni yakunlagan xotin-qizlarning ulushi (foizda)

5

7

9

12

15

Davlat boshqaruvi akademiyasi,

Gender tenglikni ta’minlash masalalari bo‘yicha komissiya

9.

O‘zb�kistonning chet mamlakatlaridagi elchilari orasida xotin-qizlarning ulushi (sonda)

1

1

2

3

4

Tashqi ishlar vazirligi

10.

Shaharlarda ta’lim olishi lozim bo‘lgan imkoniyati cheklangan qizlarning umumiy sonidan maktab ta’limiga qamrab olingan ushbu toifadagi qizlar ulushi (foizda)

92,7

93

93,5

94,2

94,7

Xalq ta’limi vazirligi,

Sog‘liqni saqlash vazirligi,

Davlat statistika qo‘mitasi

11.

Shaharlarda ta’lim olishi lozim bo‘lgan imkoniyati cheklangan o‘g‘il bolalarning umumiy sonidan maktab ta’limiga qamrab olingan shu toifadagi o‘g‘il bolalar ulushi (foizda)

93,9

94,2

94,8

95,8

96,4

12.

Qishloqlarda ta’lim olishi lozim bo‘lgan imkoniyati cheklangan qizlarning umumiy sonidan maktab ta’limiga qamrab olingan shu toifadagi qizlar ulushi (foizda)

90,8

91,5

92,2

93,1

94

13.

Qishloqlarda ta’lim olishi lozim bo‘lgan imkoniyati cheklangan o‘g‘il bolalarning umumiy sonidan maktab ta’limiga qamrab olingan shu toifadagi o‘g‘il bolalar ulushi (foizda)

92,6

93,2

93,9

94,7

95,2

14.

Ilmiy, muhandislik, ishlab chiqarish va qurilish sohalari bitiruvchilari orasida xotin-qizlar ulushi (foizda)

6

7

8

9

10

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Davlat statistika qo‘mitasi

15.

1 — 4 sinflarda bolalarda o‘qish va matematikani o‘zlashtirish darajasi (foizda)

98

99

100

100

100

Vazirlar Mahkamasi huzuridagi ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi,

Xalq ta’limi vazirligi,

Davlat statistika qo‘mitasi

16.

5 — 9 sinflarda o‘quvchilarda adabiyot va matematikani o‘zlashtirish darajasi (foizda)

96

97

98

99

100

17.

Umumiy o‘rta ta’lim sohasidagi o‘qituvchilar orasida xotin-qizlar ulushi (foizda)

70,3

70

69,7

69,5

69

Xalq ta’limi vazirligi,
Davlat statistika qo‘mitasi

18.

Umumiy o‘rta ta’lim sohasidagi o‘qituvchilar orasida erkaklar ulushi (foizda)

29,7

30

30,3

30,5

31

19.

O‘rta maxsus, professional ta’lim sohasidagi o‘qituvchilar orasida xotin-qizlar ulushi (foizda)

44,5

44,5

47,5

49

50

Oliy va o‘rta maxsus ta’limi vazirligi,
Davlat statistika qo‘mitasi

20.

O‘rta maxsus, professional ta’lim sohasidagi o‘qituvchilar orasida erkaklar ulushi (foizda)

50,5

50,4

50,3

50,2

50

21.

Oliy ta’lim sohasidagi o‘qituvchilar orasida xotin-qizlar ulushi (foizda)

40

42

45

47

50

22.

Oliy ta’lim sohasidagi o‘qituvchilar orasida erkaklar ulushi (foizda)

60

58

56

53

50

23.

Nodavlat ta’lim muassasalaridagi o‘qituvchilar orasida xotin-qizlar ulushi (foizda)

30

32

33

34

35

Vazirlar Mahkamasi huzuridagi ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi, Davlat statistika qo‘mitasi

24.

Nodavlat ta’lim muassasalaridagi o‘qituvchilar orasida erkaklar ulushi (foizda)

70

68

67

66

65

25.

Falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasiga ega ayollar soni

1 411

1 750

2 250

2 850

3 700

Vazirlar Mahkamasi huzuridagi
Oliy attestatsiya komissiyasi,
Fanlar akademiyasi, Innovatsion rivojlanish vazirligi, tasarrufida OTM va ITM mavjud bo‘lgan vazirlik va idoralar

26.

Falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasiga ega eraklar soni

4 154

5 100

6 400

8 100

10 150

27.

Fan doktori (DSc) ilmiy darajasiga ega ayollar soni

271

450

650

950

1 400

28.

Fan doktori (DSc) ilmiy darajasiga ega erkaklar soni

1 052

1 350

1 600

2 100

2 750

29.

Fertil yoshdagi ayollarni zamonaviy kontratseptiv vositalar bilan qamrab olish darajasi (foizda)

47,4

47,5

47,5

47,6

47,8

Sog‘liqni saqlash vazirligi

30.

100 000 nafar xotin-qizlar orasida OIV infeksiyasi yuqqan ayollar intensiv ko‘rsatkichi

10,5

8,1

6,3

5,1

3,3

Sog‘liqni saqlash vazirligi,

Respublika OITSga qarshi kurash markazi

31.

100 000 nafar o‘g‘il bolalar (erkaklar) orasida OIV infeksiyasi yuqqan erkaklar intensiv ko‘rsatkichi yuqqanlar soni

14,0

10,1

8,8

6,1

5,1

32.

Retrovirus terapiyadan foydalanayotgan OIV infeksiyali ayollar (foizda)

63.3

70

ARVT bilan ta’minlash

75

ARVT bilan ta’minlash

80

ARVT bilan ta’minlash

90

ARVT bilan ta’minlash

33.

Retrovirus terapiyadan foydalanayotgan OIV infeksiyali erkaklar (foizda)

58.3

70

ARVT

bilan ta’minlash

75

ARVT

bilan ta’minlash

80

ARVT bilan ta’minlash

90

ARVT

bilan ta’minlash

34.

Aholi, ayniqsa yoshlar orasida OIV/OITS bo‘yicha o‘tkazilgan targ‘ibot tadbirlari miqdori

94

126

258

382

497

35.

Gender jihatlarni hisobga olingan holda ijtimoiy sohadagi ilmiy tadqiqotlar soni (foizda)

0

1

2

3

5

Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Oliy attestatsiya komissiyasi,

Fanlar akademiyasi, tasarrufida OTM va ITM mavjud bo‘lgan vazirlik va idoralar

36.

Yuridik shaxs tashkil etib, unga rahbarlik qilayotgan xotin-qizlar ulushi (foizda)

12

15

17

20

25

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi,

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi,

Davlat statistika qo‘mitasi

37.

Iqtisodiyotning ishlab chiqarish sektorlarida faoliyat yuritayotgan xotin-qizlarning ulushi (foizda)

7

9

11

13

15

38.

Qishloq xo‘jaligi, sanoat, xizmatlar ko‘rsatish kesimida band bo‘lgan xotin-qizlarning ulushi (foizda)

23

25

27

30

35

39.

Qishloq xo‘jaligi, sanoat, xizmatlar ko‘rsatish kesimida band bo‘lgan erkaklarning ulushi (foizda)

77

75

73

70

65


40.

Umumiy band bo‘lganlar orasida o‘zini o‘zi band qilgan xotin-qizlarning ulushi (foizda)

32

34

36

38

40

Davlat soliq

qo‘mitasi

41.

Umumiy band bo‘lganlar orasida o‘zini o‘zi band qilgan erkaklarning ulushi (foizda)

68

66

64

62

60

42.

Umumiy bo‘lmagan soha qishloq xo‘jaligi bandligida norasmiy sektorda band bo‘lgan xotin-qizlarning ulushi (foizda)

17

19

21

23

25

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi

43.

Umumiy bo‘lmagan soha qishloq xo‘jaligi bandligida norasmiy sektorda band bo‘lgan erkaklar ulushi (foizda)

83

81

79

77

75

44.

Shaxsiy yeriga (uy-joyiga) ega bo‘lgan aholi orasida xotin-qizlarning ulushi (foizda)

3

4

5

6

7

Kadastr

agentligi

45.

Shaxsiy yeriga (uy-joyiga) ega bo‘lgan aholi orasida erkaklarning ulushi (foizda)

97

96

95

94

93

46.

Shahar hududida xususiy mulk egasi xotin-qizlar bo‘lgan firmalar ulushi (foizda)

7

9

11

13

15

Savdo-sanoat palatasi,

Adliya vazirligi,

Davlat xizmatlari agentligi

47.

Shahar hududida xususiy mulk egasi erkaklar bo‘lgan firmalar ulushi (foizda)

93

91

89

87

85

48.

Qishloq hududida xususiy mulk egasi xotin-qizlar bo‘lgan firmalar ulushi (foizda)

3

4

5

6

7

49.

Qishloq hududida xususiy mulk egasi erkaklar bo‘lgan firmalar ulushi (foizda)

97

96

95

94

93

50.

Yakka tartibdagi tadbirkorlar orasida xotin-qizlar ulushi (foizda)

35

36

37

38

40

Savdo-sanoat palatasi, Davlat xizmatlari agentligi

51.

Barcha ko‘rinishlarda kam ta’minlangan hisoblanuvchi barcha yoshdagi xotin-qizlar ulushi (foizda)

40

39

38

37

35

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi,

Mahalla va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi,
Davlat statistika qo‘mitasi

52.

Barcha ko‘rinishlarda kam ta’minlangan hisoblanuvchi barcha yoshdagi erkaklar ulushi (foizda)

37

36

35

34

33

53.

Mobil telefonga ega bo‘lgan xotin-qizlarning ulushi (foizda)

62

63

65

67

70

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi,

Davlat statistika qo‘mitasi

54.

Mobil telefonga ega bo‘lgan erkaklarning ulushi (foizda)

78

79

81

83

85

55.

Jamoat transportidan foydalanayotgan xotin-qizlar ulushi (foizda)

87

88

89

90

91

Transport vazirligi, Avtomobil yo‘llari qo‘mitasi,

Davlat statistika qo‘mitasi

56.

Jamoat transportidan foydalanayotgan erkaklash ulushi (foizda)

87

88

89

90

91

57.

Rasman ishsiz deb hisoblanuvchi xotin-qizlarning ulushi (foizda)

12,8

12,5

12

11,5

11

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi,

Davlat statistika qo‘mitasi

58.

Rasman ishsiz deb hisoblanuvchi erkaklarning ulushi (foizda)

6,1

5,9

5,6

5,3

5,0

59.

Erkaklar va ayollar mehnatiga haq to‘lashdagi farq (foizda)

30

29

28

27

25

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi,

Davlat statistika qo‘mitasi


60.

OAVda chop etilgan oilaviy munosabatlarda xotin-qizlar va erkaklarning o‘rnini oshirishga qaratilgan materiallar soni

1190

1340

1480

1650

1780

AOKA,
O‘zA,
MTRK,
EOAVMA

61.

Bolalar tarbiyasiga ijobiy ta’sir ko‘rsatuvchi, ularning savodxonligini oshirishga ko‘maklashuvchi teledasturlar soni

3450

3700

3900

4100

4300

MTRK,
EOAVMA

Hujjatda xato topganingizda, uni belgilab Ctrl+Enter ni bosing.

© O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi qoshidagi “Adolat” milliy huquqiy axborot markazi davlat muassasasi