Тизимнинг ушбу имкониятидан фойдаланиш учун Сиз авторизация қилинишингиз керак!
Рўйхатдан ўтишни хоҳлайсизми? Ёки тизимга ўз логинингиз билан кирасизми?

Авторизация қилиш Рўйхатдан ўтиш

×
 ×
2017 — 2021-yillarda yer osti suvlari zaxiralaridan oqilona foydalanishni nazorat qilish va hisobga olishni tartibga solish chora-tadbirlari to‘g‘risida

1-ILOVA
2017 — 2021-yillarda yer osti suvlari zaxiralaridan oqilona foydalanishni nazorat qilish va hisobga olishni tartibga solish ChORA-TADBIRLARI KOMPLEKSI

2-ILOVA
2017 — 2021-yillarda chuchuk yer osti suvlari tasdiqlanadigan zaxiralarini ko‘paytirishning MAQSADLI PARAMETRLARI

3-ILOVA
2018 — 2021-yillarda yer osti suvlari monitoringi kuzatish punktlari tarmog‘ini kengaytirish PARAMETRLARI

4-ILOVA
2018 — 2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasi Davlat geologiya va mineral resurslar qo‘mitasi gidrogeologiya korxonalarining moddiy-texnika bazasini mustahkamlash ChORA-TADBIRLARI

5-ILOVA
O‘zbekiston Respublikasi Davlat geologiya va mineral resurslar qo‘mitasining 2018-2019-yillarda quriladigan va jihozlanadigan hududiy gidrogeologiya stansiyalarining ishlab chiqarish bazalari RO‘YXATI

6-ILOVA
2018 — 2020-yillarda shaharlar va tumanlar markazlarida obodonlashtirish boshqarmalarining drenaj quduqlarini qurish va ularni mukammal ta’mirlash PARAMETRLARI

7-ILOVA
2018 — 2020-yillarda shaharlar va tuman markazlarida obodonlashtirish boshqarmalarining kuzatuv drenaj quduqlarini qurish va ularni mukammal ta’mirlash PARAMETRLARI

8-ILOVA
2018 — 2020-yillarda shaharlar va tuman markazlarida obodonlashtirish boshqarmalarining drenaj kollektorlarini qurish va ularni mukammal ta’mirlash PARAMETRLARI

9-ILOVA
2018 — 2020-yillarda shaharlar va tuman markazlarida O‘zbekiston Respublikasi Suv xo‘jaligi vazirligining Irrigatsiya tizimlari havza boshqarmalari huzuridagi Nasos stansiyalari va energetika boshqarmalariga biriktirilgan drenaj quduqlarini kapital ta’mirlash PARAMETRLARI

10-ILOVA
2018 — 2020-yillarda shaharlar va tuman markazlarida O‘zbekiston Respublikasi Suv xo‘jaligi vazirligining Irrigatsiya tizimlari havza boshqarmalari huzuridagi Meliorativ ekspeditsiyalarga biriktirilgan drenaj kollektorlarini qurish va mukammal ta’mirlash PARAMETRLARI

11-ILOVA
2017 — 2021-yillarda yer osti suv zaxiralaridan samarali foydalanishni nazorat qilish va ularni hisobga olishni tartibga solish chora-tadbirlari dasturini moliyalashtirishning YIG‘MA PARAMETRLARI

12-ILOVA
O‘zbekiston Respublikasi mineral-xomashyo bazasini rivojlantirish strategiyasi amalga oshirilishini muvofiqlashtirish bo‘yicha ishchi guruh TARKIBI

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “2017 — 2021-yillarda yer osti suvlari zaxiralaridan oqilona foydalanishni nazorat qilish va hisobga olishni tartibga solish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qaroriga ShARH

Hujjat kuchini yo‘qotgan 10.08.2023
Hujjat 28.09.2020 00 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish
 LexUZ sharhi
Oldingi tahrirga qarang.
(3-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 27-sentabrdagi PF-6075-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 28.09.2020-y., 06/20/6075/1330-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(5-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 27-sentabrdagi PF-6075-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 28.09.2020-y., 06/20/6075/1330-son)
respublikaning mineral-xomashyo bazasini rivojlantirish va takror ishlab chiqarish dasturi doirasida 2 — 5-ilovalarda nazarda tutilgan chuchuk yer osti suvlari zaxiralarini ko‘paytirish bo‘yicha gidrogeologiya ishlarini amalga oshirish, ularning holati yuzasidan monitoring olib borish, gidrogeologiya-melioratsiya tadqiqotlari o‘tkazish, gidrogeologiya korxonalarining moddiy-texnika bazasini mustahkamlash, hududiy gidrogeologiya stansiyalarining ishlab chiqarish bazalarini qurish va jihozlash uchun;
O‘zbekiston Respublikasining investitsiya dasturi doirasida (xalqaro moliya institutlari mablag‘lari va mahalliy budjetlar parametrlarini qo‘shgan holda) 6 — 10-ilovalarda nazarda tutilgan 2018 — 2020-yillarda shaharlar va tumanlar markazlarida drenaj va kuzatuv quduqlari hamda kollektorlar qurish va ularni mukammal ta’mirlash uchun mablag‘ ajratishni nazarda tutsin.
Oldingi tahrirga qarang.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 23-iyuldagi PQ-4401-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 24.07.2019-y., 07/19/4401/3470-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(9-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 12-sentabrdagi PF-5190-sonli Farmoni tahririda — O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2017-y., 37-son, 981-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(9-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 12-sentabrdagi PF-5190-sonli Farmoni tahririda — O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2017-y., 37-son, 981-modda)
 LexUZ sharhi
Oldingi tahrirga qarang.

T/r

Tadbirlar

Amalga oshirish mexanizmi

Moliyalashtirish manbalari

Muddatlari

Mas’ul ijrochilar

1.Yer osti suvlaridan oqilona foydalanishni nazorat qilish va hisobga olish tartibi va ularni monitoring qilishning normativ-huquqiy bazasini takomillashtirish

1.

Qonunchilikka suvdan foydalanuvchilar va suv iste’molchilarining yer osti suvlaridan ruxsatsiz olgani uchun javobgarlikni og‘irlashtirishni nazarda tutuvchi o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish.

1. “O‘zbekiston Respublikasining “Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risida”gi Kodeksiga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish haqida”gi O‘zbekiston Respublikasining qonun loyihasini tayyorlash.

2017-y.

iyun

Davlat geologiya qo‘mitasi, Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi, Davsuvinspeksiya, Gosinspeksiya “Sanoatgeokontexnazorat” davlat inspeksiyasi

2. Yagona interaktiv davlat xizmatlari portalida keng muhokama uchun qonun loyihasini joylashtirish.

2017-y.

iyul

3. Qonun loyihasini kelishish va belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2017-y.

avgust

2.

Yer osti suvlariga quduqlarni burg‘ulash uchun ruxsatnoma berish tartibini takomillashtirish, gidrogeologik xulosa berish mexanizmini aniqlash, yer osti suvlariga quduqlar qurish uchun tender savdolarida gidrogeologik tashkilotlarga teng sharoitlar yaratish.

Yer osti suvlariga quduqlarni burg‘ulash uchun ruxsatnoma berish tartibini takomillashtirish, gidrogeologik xulosa berish mexanizmini aniqlash, yer osti suvlariga quduqlar qurish uchun tender savdolarida gidrogeologik tashkilotlarga teng sharoitlar yaratish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasini tayyorlash.

2017-y.

iyun

Davlat geologiya qo‘mitasi, Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi

3.

Yer osti suvlari holatining davlat monitoringi samaradorligini oshirish.

Yer osti suvlarining davlat monitoringi to‘g‘risidagi Nizomni tasdiqlash bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasini ishlab chiqish.

2017-y.

avgust

Davlat geologiya qo‘mitasi, Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi

II. Yer osti suvlari holatini tegishli tarzda monitoring qilish tizimini yaratish tadbirlari

4.

Mavjud bo‘lgan barcha foydalanilmayotgan, zaxiradagi, qarovsiz va egasiz yer osti suv quduqlarinitekshirish.

1. Foydalanilmayotgan, zaxiradagi, qarovsiz va egasiz quduqlarni bosqichma-bosqich tekshirish.

2. Hududiy “Suvoqova” DUKlarga ulardan foydalanish,konservatsiyalash va tugatish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqish va taqdim qilish.

3 Yer osti suvlari olinishini keyinchalik monitoring qilish uchun foydalanishda qoldiriladigan quduqlar hisobini yuritish.

Davlat budjeti

2017-2018-yy.

Davlat geologiya qo‘mitasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi,
viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi

5.

Yer osti suvlari monitoringining kuzatuv punktlari tarmog‘ini bosqichma-bosqich kengaytirish.

1. Yer os�i suvlari monitoringining amaldagi tarmoqlari samaradorligi, axborot to‘liqligi va natijadorligini tahlil qilish.

Davlat budjeti

2017-y.

iyul

Davlat geologiya qo‘mitasi, Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi

2. Amaldagi gidrogeologik loyihalarga o‘zgartirishlar kiritgan holda yer osti suvlari monitoringining kuzatuv punktlari tarmog‘ini kengaytirish strategiyasini ishlab chiqish.

2017-y.

avgust — noyabr

3. Yer osti suvlari monitoringi tarmog‘ini kengaytirish uchun kuzatuv punktlarini burg‘ulash va zamonaviy uskunalar bilan jihozlash, bunda: chuchuk yer osti suvlar konlari; sanoat va shahar aglomeratsiyalari; transchegaraviy suvli gorizontlar

tarqalgan hududlarni alohida e’tiborga olish.

2018 — 2021-yy.

6.

Kuzatuvning avtomatlashtirilgan tizimini joriy etish va yer osti suvlarining joriy holatini tahlil qilish va baholashning kompleks tizimini yaratish.

1. Monitoring qilishning kuzatuv punktlarida yer osti suvlarining holatini kuzatib borishning 500ta avtomatlashtirilgan tizimini o‘rnatish va ishga tushirish.

Davlat budjeti

2018 — 2021-yy.

Davlat geologiya qo‘mitasi, Moliya vazirligi

Davlat geologiya qo‘mitasi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi,
Moliya vazirligi

2. Barcha suvli gorizontlar bo‘yicha axborot-tahliliy ma’lumotlar bazasini yaratish.

7.

Hududiy gidrogeologik stansiyalarning moddiy-texnik bazasini mustahkamlash.

Hududiy gidrogeologik stansiyalarning 5ta ishlab chiqarish bazasini qurish va 9 tasini obod qilish.

Davlat budjeti

2018-2019 gg.

Davlat geologiya qo‘mitasi, Moliya vazirligi

III. Yer osti chuchuk suvlarning tasdiqlanadigan zaxiralarini bosqichma-bosqich oshirish tadbirlari

8.

Uzoq muddatli istiqbolda yer osti chuchuk suv zaxiralarini oshirish strategiyasini ishlab chiqish.

1. 2017 — 2021-yillarda �idrogeologik tadqiqotlarni rivojlantirish dasturini ishlab chiqish va qabul qilish.

Davlat budjeti

2017-y.

may

Davlat geologiya qo‘mitasi, Moliya vazirligi

2. Respublikaning mineral-xomashyo bazasini rivojlantirish va takror ishlab chiqarishning har yilgi davlat dasturlari doirasida yer osti chuchuk suv zaxiralarini hisoblagan holda gidrogeologik ishlarni o‘tkazish.

2017 — 2021-yy.

3. Yer osti chuchuk suv zaxiralari hajmini sutkasiga 289,0 ming kub metrga oshirishni ta’minlash.

4. 25 yildan ortiq foydalanilayotgan ilgari tasdiqlangan yer osti chuchuk suv zaxiralarini qayta baholash.

2017 — 2021-yy.

9.

Aniqlangan yer osti chuchuk suv zaxiralarini Davlat balansiga qo‘yish.

1. Hisoblangan yer osti suv zaxiralarini O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Foydali qazilmalar zaxiralari bo‘yicha davlat komissiyasiga ko‘rib chiqish uchun kiritish.

2017 — 2021-yy.

Davlat geologiya qo‘mitasi

2. Yer osti suv zaxiralarini ekspertiza qilish va tasdiqlash.

3. Davlat komissiyasi tomonidan tasdiqlangan yer osti suv zaxiralarini Davlat balansiga qo‘yish.

2017 — 2021-yy.

4. Har yili harakatlanishini hisobga olib yer osti suv zaxiralarini belgilangan tartibda foydalanishga topshirish.

IV. Hududlarida suv sathi ko‘tarilgan aholi punktlari doirasida suv sathini pasaytirish tadbirlari

10.

2018 — 2020-yillarda shaharlar va tuman markazlarida drenaj va kuzatuv quduqlari hamda kollektorlar qurish va ularni kapital ta’mirlash dasturini amalga oshirish.

1. Har yilgi ish hajmlarini ularni moliyalashtirish manbalarini aniqlagan holda O‘zbekiston Respublikasining tegishli muddatdagi rivojlanish davlat dasturiga kiritish.

1-sentabrgacha har yili

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi,
viloyatlar hokimliklari, Suv xo‘jaligi vazirligi, Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi

2. Shaharlar va tuman markazlarida drenaj va kuzatuv quduqlari hamda kollektorlar qurish va ularni kapital ta’mirlash dasturining belgilangan parametrlarini har yili amalga oshirish.

Davlat budjeti, XMI va mahalliy budjetlar

belgilangan muddatlarda

Qoraqalpog‘iston

Respublikasi Vazirlar Kengashi,
viloyatlar hokimliklari, Suv xo‘jaligi vazirligi

11.

Suv sathini pasaytirish tizimini yaratish bo‘yicha gidrogeologiya-melioratsiya tadqiqotlari o‘tkazish.

1. Shahar aglomeratsiyalari, sug‘oriladigan va o‘zlashtirishga mo‘ljallanayotgan hududlar doirasida gidrogelogiya-melioratsiya tadqiqotlari o‘tkazishning uzoq muddatli dasturini ishlab chiqish.

Davlat budjeti

2017-y.

avgust

Davlat geologiya qo‘mitasi, Suv xo‘jaligi vazirligi

2. Shahar aglomeratsiyalari, sug‘oriladigan yerlar va o‘zlashtirishga mo‘ljallanayotgan hududlar doirasida gidrogelogiya-melioratsiya tadqiqotlari o‘tkazish dasturini har yili amalga oshirish.

belgilangan muddatlarda

Davlat geologiya qo‘mitasi, Suv xo‘jaligi vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi

12.

Meliorativ gidrogeologiya bo‘yicha kadrlar tayyorlashni tashkillashtirish.

1. Toshkent irrigatsiya va qishloq xo‘jaligini mexanizatsiyalashmuhandislari institutida “Meliorativ gidrogeologiya” ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha kadrlar tayyorlashni tashkillashtirish.

2017/2018 o‘quv yilidan boshlab

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

2. Toshkent irrigatsiya va qishloq xo‘jaligini mexanizatsiyalashmuhandislari institutiga qabul kvotalarini shakllantirishda “Meliorativ gidrogeologiya” ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha kadrlar tayyorlashniko‘zda tutish.

2017/2018 o‘quv yilidan boshlab

Iqtisodiyot vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi,
Davlat geologiya qo‘mitasi, Suv xo‘jaligi vazirligi

V. Yer osti chuchuk suvlardan oqilona foydalanish bo‘yicha tushuntirish ishlarini o‘tkazish chora-tadbirlari

13.

Aholi o‘rtasida yer osti suvlaridan oqilona hamda avaylab-asrab foydalanish sohasida qonunchilik talablarini keng tushuntirish.

1. Mahalliy davlat hokimiyati organlari, fuqarolarning o‘zini-o‘zi boshqarish organlari rahbarlari va mutaxassislar ishtirokida tizimli asosda joylarga chiqqan holda uchrashuvlar, seminarlar va boshqa tadbirlar o‘tkazish.

doimiy

Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi,
Davlat geologiya qo‘mitasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi,
viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

2. Ommaviy axborot vositalari vakillari ishtirokida davra suhbatlari, matbuot anjumanlari va boshqa tadbirlarni o‘tkazish.

doimiy

Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi,
Davlat geologiya qo‘mitasi, O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi

3. Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi, Davlat geologiya qo‘mitasining yuqori malakali mutaxassislari ishtirokida teleko‘rsatuv va radioeshittirishlar tayyorlash va namoyish etish, shuningdek, “Yer osti chuchuk suvlarining hozirgi holati va ulardan oqilona foydalanish” mavzusida maqolalar berish.

doimiy

Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi,
Davlat geologiya qo‘mitasi, O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi, Milliy teleradiokompaniya

(1-ilova O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 1-avgustdagi PF-5497-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.08.2018-y., 06/18/5497/1604-son)
Keyingi tahrirga qarang.

T/r

Hududlar nomi, kuzatish obyektlari

01.01.2018 yilda kuzatuv quduqlari soni

(baholash)

2018 y.

2019 y.

2020 y.

2021 y.

2018 — 2021 yillarda jami

01.01.2022 yilda kuzatuv quduqlari soni

(prognoz)

quduqlar soni

(dona)

burg‘ulash

(pog. m)

quduqlar soni

(dona)

burg‘ulash

(pog. m)

quduqlar soni

(dona)

burg‘ulash

(pog. m)

quduqlar soni

(dona)

burg‘ulash

(pog. m)

quduqlar soni

(dona)

burg‘ulash

(pog. m)

Jami

1 495

362

25 614

355

19 935

269

22 630

169

8 990

1 155

77 169

2 650

shu jumladan:

Yer osti suv konlari

1 236

241

22 348

289

18 390

206

19 735

127

8 230

863

68 703

2 099

Ifloslantiruvchi manbalar

165

30

886

24

620

30

670

34

620

118

2 796

283

Gidrotexnik inshootlar, daryolar, kanallar

94

91

2 380

42

925

33

2 225

8

140

174

5 670

268

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

88

50

1 000

17

190

10

125

10

200

87

1 515

175

Yer osti suv konlari

76

30

800

17

190

10

125

10

200

67

1 315

143

Gidrotexnik inshootlar, daryolar, kanallar

12

20

200

20

200

32

2.

Andijon viloyati

53

4

1 200

40

1 230

25

975

28

780

97

4 185

150

Yer osti suv konlari

43

4

1 200

30

1 130

20

815

26

740

80

3 885

123

Ifloslantiruvchi manbalar

8

4

100

1

20

5

120

13

Gidrotexnik inshootlar, daryolar, kanallar

2

10

100

1

60

1

20

12

180

14

3.

Buxoro viloyati

89

15

2 260

32

1 780

17

1 895

17

1 050

81

6 985

170

Yer osti suv konlari

74

12

2 110

28

1 680

14

1 805

12

1 000

66

6 595

140

Ifloslantiruvchi manbalar

13

3

150

3

60

2

50

5

50

13

310

26

Gidrotexnik inshootlar, daryolar, kanallar

2

1

40

1

40

2

80

4

4.

Jizzax viloyati

126

30

1 260

26

1 370

37

2 950

25

1 800

118

7 380

244

Yer osti suv konlari

101

30

1 260

26

1 370

17

950

10

1 500

83

5 080

184

Ifloslantiruvchi manbalar

22

10

200

10

200

32

Gidrotexnik inshootlar, daryolar, kanallar

3

20

2 000

5

100

25

2 100

28

5.

Qashqadaryo viloyati

97

24

3 100

29

2 700

28

4 065

7

770

88

10 635

185

Yer osti suv konlari

87

10

1 600

20

1 880

20

3 690

6

720

56

7 890

143

Ifloslantiruvchi manbalar

8

5

100

4

350

7

350

1

50

17

850

25

Gidrotexnik inshootlar, daryolar, kanallar

2

9

1 400

5

470

1

25

15

1 895

17

6.

Navoiy viloyati

96

10

1 250

28

2 900

18

3 250

14

1 230

70

8 630

166

Yer osti suv konlari

79

10

1 250

28

2 900

18

3 250

11

1 080

67

8 480

146

Ifloslantiruvchi manbalar

17

3

150

3

150

20

7.

Namangan viloyati

52

25

2 120

8

750

7

790

1

80

41

3 740

93

Yer osti suv konlari

52

25

2 120

8

750

7

790

1

80

41

3 740

93

8.

Samarqand viloyati

125

19

1 300

26

1 050

26

1 880

9

465

80

4 695

205

Yer osti suv konlari

99

15

1 235

25

1 000

26

1 880

7

435

73

4 550

172

Ifloslantiruvchi manbalar

19

3

45

1

50

2

30

6

125

25

Gidrotexnik inshootlar, daryolar, kanallar

7

1

20

1

20

8

9.

Surxondaryo viloyati

115

28

2 400

26

1 335

18

960

12

705

84

5 400

199

Yer osti suv konlari

107

26

2 325

15

1 200

12

900

7

655

60

5 080

167

Ifloslantiruvchi manbalar

5

1

25

6

60

6

60

5

50

18

195

23

Gidrotexnik inshootlar, daryolar, kanallar

3

1

50

5

75

6

125

9

10.

Sirdaryo viloyati

77

41

4 000

26

2 490

16

960

15

850

98

8 300

175

Yer osti suv konlari

64

33

3 864

20

2 400

10

900

10

800

73

7 964

137

Ifloslantiruvchi manbalar

9

6

86

5

50

6

60

5

50

22

246

31

Gidrotexnik inshootlar, daryolar, kanallar

4

2

50

1

40

3

90

7

11.

Toshkent viloyati

207

47

2 800

22

2 280

30

1 650

8

400

107

7 130

314

Yer osti suv konlari

156

29

2 340

22

2 280

15

1 500

8

400

74

6 520

230

Ifloslantiruvchi manbalar

37

10

300

5

50

15

350

52

Gidrotexnik inshootlar, daryolar, kanallar

14

8

160

10

100

18

260

32

12.

Farg‘ona viloyati

139

13

2 124

65

1 800

27

2 900

10

380

115

7 204

254

Yer osti suv konlari

105

11

1 944

40

1 550

27

2 900

6

340

84

6 734

189

Ifloslantiruvchi manbalar

27

2

180

5

50

2

20

9

250

36

Gidrotexnik inshootlar, daryolar, kanallar

7

20

200

2

20

22

220

29

13.

Xorazm viloyati

231

56

800

10

60

10

230

13

280

89

1370

320

Yer osti suv konlari

193

6

300

10

60

10

230

13

280

39

870

232

Gidrotexnik inshootlar, daryolar, kanallar

38

50

500

50

500

88

T/r

Uskunalar nomi

O‘lchov birl.

Jami

shu jumladan:

2017 y.

2018 y.

2019 y.

2020 y.

2021 y.

I. Burg‘ulash uskunalar parkini modernizatsiya qilish va texnik jihatdan yangilash

Ma’nan va jismonan eskirgan uskunalarni almashtirish uchun sotib olish

dona

17

5

7

5

1.

Quduqlarni zarbali-kanatli burg‘ulash stanogi, burg‘ulash chuqurligi 100 m* gacha

dona

4

2

2

2.

Muhandislik-geologik qidiruv ishlari uchun ko‘p maqsadli burg‘ulash uskunasi, burg‘ulash chuqurligi 100 m gacha

dona

2

2

3.

Harakatlanadigan aylanuvchi qidiruv burg‘ulash qurilmasi, burg‘ulash chuqurligi 200 m* gacha

dona

5

5

4.

Aylanmaning rotor turli o‘ziyurar burg‘ulash qurilmasi, burg‘ulash chuqurligi 700 mgacha

dona

2

2

5.

Rotor tilidagi aylanuvchi o‘ziyurar burg‘ulash qurilmasi, burg‘ulash chuqurligi 1000 mgacha

dona

3

-

3

6.

Shassi Avtomobil shassisidagi rotoli burg‘ulash agregati, burg‘ulash chuqurligi 2000 m gacha

dona

1

1

Ishlab turgan burg‘ulash stanoklarini kapital ta’mirlash va tiklash

dona

27

7

7

10

3

7.

Quduqlarni zarbali-kanatli burg‘ulash stanogi, burg‘ulash chuqurligi 100 mgacha

dona

4

1

2

1

8.

Harakatlanadigan aylanuvchi qidiruv burg‘ulash qurilmasi, burg‘ulash chuqurligi 200 mgacha

dona

8

3

1

4

9.

Rotor tilidagi aylanuvchi o‘ziyurar burg‘ulash qurilmasi, burg‘ulash chuqurligi 700 mgacha

dona

8

1

5

2

10.

Rotor tilidagi aylanuvchi o‘ziyurar burg‘ulash qurilmasi, burg‘ulash chuqurligi 1000 mgacha

dona

7

2

4

1

II. Texnologik asboblar va materiallar bilan ta’minlash

11.

51245-99 GOST bo‘yicha payvandlanganqulflari bilan burg‘ulash po‘lat quvurlari

tonna

97,8

17,7

18,6

19,5

20,5

21,5

12.

632-80GOST bo‘yicha nippel nipel bilan tutashtirilgan choksiz po‘lat obsadka quvurlari

tonna

60,2

10,9

11,4

12,0

12,6

13,2

13.

20692-75GOST* bo‘yicha qattiq qotishmali va frezerli burg‘ulash uskunasi

dona

2 650

470

500

530

560

590

III. Zamonaviy o‘lchov asboblari, apparaturalar va dasturiy mahsulotlarni joriy etish

14.

Yer osti suvlari holatini o‘rganish uchun avtomatlashtirilgan quduq o‘lchov asboblari*

dona

500

100

150

100

150

15.

Ixcham inspeksion raqamli quduq videotizimlari

dona

11

4

4

3

16.

Gidrogeologik quduq ma’lumotlariga ishlov berish uchun dasturiy ta’minot

komp.

10

2

2

2

2

2

17.

Ko‘p parametrli mobil gidrogeologik dala laboratoriyalari

komp.

14

7

7

18.

Yuqori aniqlikdagi laboratoriya spektrofotometrlari

dona

4

2

2

T/r

Hududlar nomi

Jami*

(dona)

Shu jumladan:

Ishlar qiymati**

(mln so‘m.)

2018 y.

2019 y.

2020 y.

I. Qurish

Jami

715

277

236

202

90 762,6

shu jumladan:

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

221

83

70

68

14 811,6

2.

Andijon viloyati

28

10

9

9

4 503,0

3.

Buxoro viloyati

67

25

20

22

8 750,1

4.

Jizzax viloyati

79

31

23

25

11 140,7

5.

Qashqadaryo viloyati

47

17

16

14

5 898,4

6.

Navoiy viloyati

13

5

4

4

1 131,3

7.

Namangan viloyati

5

2

2

1

924,1

8.

Samarqand viloyati

8

4

3

1

1 282,7

9.

Surxondaryo viloyati

9

4

3

2

2 070,0

10.

Sirdaryo viloyati

33

10

13

10

2 977,9

11.

Toshkent viloyati

9

4

4

1

800,3

12.

Farg‘ona viloyati

71

26

25

20

15 384,5

13.

Xorazm viloyati

48

22

15

11

3 763,0

14.

Toshkent shahar

77

34

29

14

17 325,0

II. Kapital ta’mirlash

Jami

411

161

135

115

22 373,2

shu jumladan:

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

33

12

11

10

3 267,6

2.

Andijon viloyati

18

7

6

5

791,0

3.

Buxoro viloyati

17

13

1

3

869,5

4.

Jizzax viloyati

58

16

22

20

4 797,7

5.

Qashqadaryo viloyati

42

15

15

12

2 764,8

6.

Navoiy viloyati

30

9

10

11

1 340,9

7.

Namangan viloyati

7

3

2

2

317,6

8.

Samarqand viloyati

21

9

6

6

223,9

9.

Surxondaryo viloyati

18

6

5

7

533,6

10.

Sirdaryo viloyati

37

15

13

9

1 156,0

11.

Toshkent viloyati

5

3

2

168,4

12.

Farg‘ona viloyati

40

17

13

10

1 501,0

13.

Xorazm viloyati

59

27

20

12

3 731,3

14.

Toshkent shahar

26

9

9

8

910,0

III. Sarflarni nazorat qilish hisoblagichlarini o‘rnatish

Jami

1 547

565

498

484

4 454,4

shu jumladan:

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

282

108

87

87

790,6

2.

Andijon viloyati

101

36

32

33

182,1

3.

Buxoro viloyati

39

29

4

6

12,0

4.

Jizzax viloyati

87

29

28

30

130,5

5.

Qashqadaryo viloyati

122

43

41

38

75,9

6.

Navoiy viloyati

67

22

22

23

53,7

7.

Namangan viloyati

89

30

29

30

138,0

8.

Samarqand viloyati

74

36

24

14

470,9

9.

Surxondaryo viloyati

33

11

10

12

39,6

10.

Sirdaryo viloyati

50

13

15

22

106,5

11.

Toshkent viloyati

72

24

24

24

86,4

12.

Farg‘ona viloyati

261

95

88

78

1 987,4

13.

Xorazm viloyati

170

63

55

52

280,9

14.

Toshkent shahar

100

26

39

35

100,0

mlrd so‘m.

T/r

Tadbirlarning nomi

Jami*

Shu jumladan:

Moliyalashtirish manbalari

2017 y.

2018 y.

2019 y.

2020 y.

2021 y.

Jami

395,9

15,6

145,1

111,0

105,5

18,8

shu jumladan:

1.

2017-2018-yillarda tasdiqlanadigan yer osti chuchuk suv zaxiralarini ko‘paytirish

63,5

11,4

10,5

11,2

15,1

15,2

Davlat budjeti

2.

2018 2021-yillarda yer osti suvlarini monitoring qilish kuzatuv punktlari tarmog‘ini kengaytirish

20,9

5,9

5,5

6,7

2,8

Davlat budjeti

3.

2017 2021-yillarda Davlat geologiya qo‘mitasi gidrog�ologik korxonalarining moddiy-texnik bazasini mustahkamlash chora-tadbirlari

23,2

4,2

9,7

7,9

0,6

0,8

Davlat budjeti

4.

2018-2019-yillarda Davlat geologiya qo‘mitasi hududiy gidrogeologiya stansiyalarining ishlab chiqarish bazalarini qurish va jihozlash.

1,7

0,8

0,9

Davlat budjeti

5.

2018 2020-yillarda shaharlar va tuman markazlari obodonlashtirish boshqarmalarining drenaj quduqlarini qurish va kapital ta’mirlash.

117,6

45,6

38,7

33,3

Davlat budjeti, xalqaro moliya institutlari, mahalliy budjetlar

shu jumladan:

qurish

90,8

35,2

30,0

25,6

kapital ta’mirlash

22,4

8,8

7,3

6,3

suv sarfi o‘lchagichlarini o‘rnatish

4,5

1,6

1,4

1,4

6.

2018 2020-yillarda shaharlar va tuman markazlari obodonlashtirish boshqarmalarining kuzatuv drenaj quduqlarini qurish va kapital ta’mirlash.

10,8

4,1

3,5

3,2

Davlat budjeti, xalqaro moliya institutlari, mahalliy budjetlar

shu jumladan:

qurish

7,9

3,1

2,5

2,3

kapital ta’mirlash

3,0

1,1

1,0

0,9

7.

2018 2020-yillarda shaharlar va tuman markazlari obodonlashtirish boshqarmalarining drenaj kollektorlarini qurish va kapital ta’mirlash.

120,6

52,3

32,8

35,6

O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti, xalqaro moliya institutlari, mahalliy budjetlar

shu jumladan:

qurish

98,1

42,9

25,9

29,3

kapital ta’mirlash

22,5

9,3

6,9

6,3

8.

2018 2020-yillarda shaharlar va tumanlar markazlarida Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligining Irrigatsiya tizimlari havza boshqarmalari huzuridagi Nasos stansiyalari, energetika va aloqa boshqarmalariga biriktirilgan drenaj quduqlarini kapital ta’mirlash

5,6

2,0

1,9

1,7

Davlat budjeti, xalqaro moliya institutlari, mahalliy budjetlar

shu jumladan:

kapital ta’mirlash

5,4

1,9

1,9

1,6

suv sarfi hisoblagichlarini o‘rnatish

0,16

0,06

0,05

0,05

9.

2018 2020-yillarda shaharlar va tuman markazlarida Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligining Irrigatsiya tizimlari havza boshqarmalari huzuridagi Meliorativ ekspeditsiyalarga biriktirilgan drenaj kollektorlarini qurish va kapital ta’mirlash

32,2

14,3

8,6

9,3

Davlat budjeti, xalqaro moliya institutlari, mahalliy budjetlar

shu jumladan:

qurish

11,1

5,5

2,6

2,9

kapital ta’mirlash

21,1

8,7

5,9

6,5

Uzoq muddatli istiqbolda ichimlik suvi ta’minoti tizimini rivojlantirish va modernizatsiyalashga doir kompleks chora-tadbirlar va maqsadli dasturlarning amalga oshirilishi asosida aholini sifatli ichimlik suvi bilan ta’minlash mamlakatimizda olib borilayotgan ijtimoiy siyosatning ustuvor yo‘nalishlaridan biri hisoblanadi.

Hozirgi paytga qadar respublikamizning aksariyat mintaqalarida aholini markazlashtirilgan ichimlik suvi bilan ta’minlash bo‘yicha keng ko‘lamli chora-tadbirlar amalga oshirildi. Xususan, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining joriy yil qabul qilgan “2017 — 2021-yillarda ichimlik suvi ta’minoti va kanalizatsiya tizimlarini kompleks rivojlantirish hamda modernizatsiya qilish dasturi to‘g‘risida”gi qarori bu borada muhim ahamiyatga egadir.

Shuni alohida qayd etish lozimki, bugungi kunda yurtimizdagi 69 ta shahar, 335 ta posyolka va 2902 ta qishloq aholi punkti aholisining ehtiyojlari yer osti suvlari zaxiralari hisobiga qondirilmoqda.

Hammamizga ma’lumki, keyingi o‘n yilliklarda sanoat va qishloq xo‘jaligining jadal sur’atda rivojlanishi chuchuk yer osti suvlari holatiga salbiy ta’sir ko‘rsatdi. Bu esa o‘z navbatida suv zaxiralari hajmining sezilarli darajada qisqarishi hamda suv olish inshootlarining ruxsatsiz qurilishiga, suvni nazoratsiz olish oqibatida esa ayrim manbalarda suv zaxiralarining keskin kamayishi va tugashiga olib keldi.

Respublikamizning ayrim hududlarida yer yuzasidagi suvlarni chiqarib tashlash va drenaj tizimlarining qoniqarsiz holati, yer osti suvlari sathining intensiv ko‘tarilishi, shuningdek, rejali tarzda gidrogeologik monitoring olib borilmagani oqibatida ayrim shaharlar va aholi punktlarida yer osti suvlari sathining yer yuzasiga yaqinlashishi kuzatilmoqda.

Shu bilan birga, yer osti suvlari monitoringining amaldagi tizimi suv manbalarining ifloslanishiga, yer osti suvlari zaxiralarining kamayishiga va ba’zi aholi punktlarida yer osti suvlari sathining ko‘tarilishiga olib keluvchi salbiy omillarni o‘z vaqtida va to‘laqonli baholash imkonini bermayapti.

Bu haqda so‘z borganda, ichimlik suvi taqchil bo‘lgan ayrim hududlarda suvni chuchuklashtirish bo‘yicha zamonaviy qurilmalar yetarli darajada joriy etilmaganini, suvni chuchuklashtirish uchun kerak bo‘ladigan uskuna va qurilmalarni ishlab chiqarish borasida mavjud imkoniyatlardan to‘liq foydalanilmayotganini ham ta’kidlashga to‘g‘ri keladi.

Muhim jihati shundaki, shu yilning fevral-mart oylarida 10 mingdan ortiq suv qudug‘i bo‘yicha o‘tkazilgan xatlov natijalari aytib o‘tilgan salbiy omillarning yer osti suvlari holatiga ta’siri davom etayotganidan dalolat beradi. Xatlov natijalari:

60 foizdan ortiq quduqlardan yer osti suvlari nazoratsiz olinayotgani hamda ularning ifloslanishi va zaxiralarining kamayishi davom etayotganini;

59 foiz yer osti suvlari tasdiqlanmagan zaxiralardan olinayotganini;

yaqin o‘n yillar mobaynida chuchuk yer osti suvlari mavjud resurslarining yarmidan ko‘pini tiklab bo‘lmas tarzda yo‘qotishning real xavfi mavjudligini yaqqol ko‘rsatdi.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining ushbu qarori yuqorida ko‘rsatib o‘tilgan muammolarni zudlik bilan hal etish zaruratidan kelib chiqqan holda qabul qilindi. U ayni paytda yer osti suvlari zaxiralaridan oqilona foydalanishni ta’minlash chora-tadbirlari samaradorligini oshirish va shu asosda mamlakatimiz aholisini suv bilan ta’minlash sifatini yaxshilashga hamda ayrim shaharlar va tumanlar markazlarida yer osti suvlari sathlari ko‘tarilishining oldini olishga yo‘naltirilgan.

Avva�ambor, ushbu qaror bilan 2017-yilning 1-iyulidan boshlab quyidagi tartib joriy etiladi:

belgilangan tartibda ruxsat olinmasdan, biroq texnik talablarga rioya etilgan holda qazilgan quduqlardan foydalanish tegishli suvdan foydalanuvchilar va suv iste’molchilari tomonidan kelgusida belgilangan tartibda foydalanish uchun rasmiylashtirilishi lozim;

belgilangan tartibda ruxsat olinmasdan va texnik talablarga rioya etilmasdan qazilgan quduqlar tegishli suvdan foydalanuvchilar va suv iste’molchilarini muqobil suv manbalariga ulashni hisobga olgan holda belgilangan tartibda tugatiladi;

yuridik va jismoniy shaxslarga suv olish uchun quduq qazishga belgilangan tartibda gidrogeologik xulosa berish faqat O‘zbekiston Respublikasi Davlat geologiya va mineral resurslar qo‘mitasining gidrogeologiya korxonalari tomonidan amalga oshiriladi;

suv olish uchun quduq qazishga ruxsatnomalar O‘zbekiston Respublikasi Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasining davlat ekologik ekspertizasi xulosasi mavjud bo‘lgan taqdirda O‘zbekiston Respublikasi Davlat geologiya va mineral resurslar qo‘mitasi tomonidan beriladi.

Ushbu hujjatda yer osti suvlarini hisobga olish va ulardan foydalanish yuzasidan nazorat va hisob-kitobning ta’minlanishi uchun vakolatli davlat organlarining hamda suvdan foydalanuvchilar va suv iste’molchilarining suv resurslaridan oqilona foydalanish, olinayotgan suv hajmini to‘laqonli tarzda hisobga olish, shuningdek, ularning ifloslanishi va kamayishiga yo‘l qo‘ymaslik bo‘yicha vazifalari belgilangan.

Mazkur qaror bilan tasdiqlangan 2017 — 2021-yillarda yer osti suvlari zaxiralaridan oqilona foydalanishni nazorat qilish va hisobga olishni tartibga solish chora-tadbirlari dasturi sohada muhim o‘rin tutadi.

Dastur:

yer osti suvlari zaxiralaridan oqilona foydalanishni nazorat qilish va ularni hisobga olishni tartibga solish chora-tadbirlari kompleksini;

chuchuk yer osti suvlarining tasdiqlangan zaxiralarini ko‘paytirishning maqsadli parametrlarini;

yer osti suvlari monitoringi bo‘yicha kuzatish punktlari tarmog‘ini kengaytirish parametrlarini;

O‘zbekiston Respublikasi Davlat geologiya va mineral resurslar qo‘mitasi gidrogeologiya korxonalarining moddiy-texnik bazasini mustahkamlash hamda hududiy gidrogeologiya stansiyalarining ishlab chiqarish bazalarini qurish va jihozlash chora-tadbirlarini;

shaharlar va tumanlar markazlarida drenaj va kuzatuv quduqlarini hamda kollektorlarni qurish va ularni mukammal ta’mirlash parametrlarini o‘z ichiga oladi.

Dasturni moliyalashtirish uchun Davlat budjeti, xalqaro moliyaviy institutlar va mahalliy budjetlar mablag‘lari hisobidan 396 milliard so‘m yo‘naltirish ko‘zda tutilgan.

Shuningdek, mamlakatimizda chuchuklashtirish qurilmalarini sanoat usulida ishlab chiqarishni tashkil etish va tegishli aholi punktlarini jihozlash uchun 2017-yilning oxirigacha Qoraqalpog‘iston Respublikasi, Buxoro, Navoiy va Xorazm viloyatlarida tajriba-sinov ishlarini o‘tkazish nazarda tutilgan.

Shu bilan birga, O‘zbekiston Respublikasi Davlat geologiya va mineral resurslar qo‘mitasi hamda Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi korxonalarini mutaxassis kadrlar bilan ta’minlash maqsadida 2017/2018 o‘quv yilidan boshlab Toshkent irrigatsiya va melioratsiya institutida “Meliorativ gidrogeologiya” ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha kadrlar tayyorlashni tashkil etish ko‘zda tutilgan.

Ushbu qarorning bajarilishi:

birinchidan, yer osti suvlaridan foydalanishni nazorat qilish va ulardan oqilona foydalanishni hisobga olishning samarali mexanizmini joriy etish;

ikkinchidan, yer osti chuchuk suvlari zaxiralarini ko‘paytirish bo‘yicha gidrogeologik ishlar samaradorligini oshirish hamda qo‘shimcha ravishda 7 ta shahar, 21 ta posyolka va 426 ta qishloq aholi punktlarining suv ta’minotini kafolatlash;

uchinchidan, yer osti suvlarini kuzatish tarmog‘ini yana 1155 ta quduqqa ko‘paytirish va ularda 500 ta zamonaviy avtomatlashtirilgan tizimlar o‘rnatish hisobiga yer osti suvlarining holati ustidan samarali monitoring olib borilishini tashkil etish;

to‘rtinchidan, drenaj quduqlar sonini 715 taga, kuzatish drenaj quduqlari sonini 1369 taga, kollektorlar uzunligini 280 kilometrga ko‘paytirish hisobiga 132 ta shaharlar va tumanlar markazlarida yer osti suvlari sathi ko‘tarilishining oldini olish hisobiga mamlakatimizning ko‘plab shahar va qishloqlarida aholi yashash sharoitlarini sifat jihatdan yaxshilash imkonini beradi.


Hujjatda xato topganingizda, uni belgilab Ctrl+Enter ni bosing.

© O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi qoshidagi “Adolat” milliy huquqiy axborot markazi davlat muassasasi