Тизимнинг ушбу имкониятидан фойдаланиш учун Сиз авторизация қилинишингиз керак!
Рўйхатдан ўтишни хоҳлайсизми? Ёки тизимга ўз логинингиз билан кирасизми?

Авторизация қилиш Рўйхатдан ўтиш

Hujjat 30.05.2017 00 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
 LexUZ sharhi
Keyingi tahrirga qarang.

mln dollar ekvivalentida

T/r

Loyihalarning nomi

Loyiha quvvati

�malga oshirish muddatlari

Loyihaning umumiy qiymati*

shu jumladan moliyalashtirish manbalari bo‘yicha:

o‘z mablag‘lari

O‘zTTJ

tijorat banklari kreditlari

xorijiy investitsiyalar, kreditlar

Jami (810 ta loyiha)

5 338,9

2 634,1

389,0

139,0

2 176,8

shu jumladan:

yangi qurilish (778 ta loyiha)

4 260,1

2 222,5

389,0

139,0

1 509,7

modernizatsiya (32 ta loyiha)

1 078,8

411,7

667,2

I.

Qayta tiklanuvchi energiya manbalari bo‘yicha yangi ishlab chiqarish quvvatlarini qurish va mavjudlarini modernizatsiya qilish bo‘yicha loyihalar

5 220,7

2 593,7

389,0

67,2

2 170,8

yangi qurilish

4 141,9

2 182,1

389,0

67,2

1 503,7

“O‘zbekenergo” AJ

879,3

110,1

389,0

67,2

313,0

1.

Samarqand viloyatida 100 MVt quvvatga ega quyosh fotoelektr stansiyasini qurish

100 MVt

2017-2018-yy.

233,1

13,1

110,0

110,0

2.

Navoiy viloyatida 100 MVt quvvatga ega quyosh fotoelektr stansiyasini qurish

100 MVt

2017 — 2019-yy.

233,1

35,0

114,0

9,1

75,0

3.

Surxondaryo viloyati Sherobod tumanida 100 MVt quvvatga ega quyosh fotoelektr stansiyasini qurish

100 MVt

2019 — 2021-yy.

233,1

35,0

114,0

9,1

75,0

4.

Navoiy viloyatida 102 MVt quvvatga ega shamol stansiyasini qurish

102 MVt

2018–2021-yy.

180,0

27,0

51,0

49,0

53,0

“O‘zbekgidroenergo” AJ

3 262,6

2 072,0

1190,7

5.

18 ta yangi gidro elektr stansiyalarini qurish

984,7 MVt

2017 — 2025-yy.

2 038,8

1 369,2

669,7

6.

Yangi gidro elektr stansiyalarini qurish bo‘yicha 24 ta istiqbolli loyihalarni amalga oshirish

637,3 MVt

2021 — 2030-yy.

1 223,8

702,8

521,0

modernizatsiya

1 078,8

411,7

667,2

“O‘zbekgidroenergo” AJ

1 078,8

411,7

667,2

7.

Mavjud 14 ta gidro elektr stansiyalarini modernizatsiya qilish

1384,9 MVt

2017 — 2025-yy.

609,8

271,0

338,9

8.

Mavjud gidro elektr stansiyalarini modernizatsiya qilish bo‘yicha 18 ta istiqbolli loyihalarni amalga oshirish

588 MVt

2018 — 2030-yy.

469,0

140,7

328,3

II.

Qayta tiklanuvchi energiya manbalarini joriy etish bo‘yicha loyihalar

83,9

23,4

60,5

yangi qurilish

83,9

23,4

60,5

“O‘zqurilishmateriallari” AJ

2,0

2,0

9.

“Qizilqumsement” AJning ijtimoiy va ma’muriy binolarida quyosh foto elektr stansiyalarini joriy etish

100 kVt

2017-2018-yy.

2,0

2,0

“O‘zbekneftgaz” MXK

14,9

7,4

7,5

10.

“O‘zneftgazqazibchiqarish” AKning obyektlarini elektr energiyasi bilan ta’minlash maqsadida fotoelektr panellarni joriy etish

7,3 ming.

kVt. soat

elektr energiyani iqtisod qilish

2018 — 2020-yy.

9,9

4,9

5,0

11.

“O‘zneftgazqazibchiqarish” AKning xo‘jalik obyektlarini issiq suv bilan ta’minlash maqsadida quyosh suv isitgichlari joriy etish

4,75 Gkal

issiqlik

energiyasini iqtisod qilish

2018 — 2020-yy.

5,0

2,5

2,5

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi va viloyatlar hokimliklari

67,0

14,0

53,0

Quyidagilarni qurish bo‘yicha 726 ta loyihalarni amalga oshirish

12.

respublikaning yirik chorvachilik va parrandachilik xo‘jaliklarida biogaz uskunalarini qurish

60,8 mln.

kub. metr

biogaz

2017 — 2019-yy.

67,0

14,0

53,0

III.

Qayta tiklanuvchi energetika uchun uskunalar va butlovchi qismlarni ishlab chiqarish bo‘yicha loyihalar

34,3

17,0

11,3

6,0

Yangi qurilish

34,3

17,0

11,3

6,0

“O‘zeltexsanoat” AK

17,8

10,0

7,8

13.

Kichik quvvatli fotoelektr stansiyalari qurishni (yangi korxonalar tashkil etish

500 kVt gacha

2017 — 2019-yy.

17,8

10,0

7,8

“Toshkent rangli metallar parchalari va chiqindilarini qayta ishlash zav�di” AJ

6,5

2,0

3,5

1,0

14.

Kalsiylangan qo‘rg‘oshin qotishmasi va gel akkumulyatorlarini ishlab chiqarishni tashkil etish

100 ming dona

2017 — 2019-yy.

6,5

2,0

3,5

1,0

“O‘zbekneftgaz” MXK

10,0

5,0

5,0

15.

Xitoylik yetakchi hamkorlar bilan birga biogaz uskunalarini ishlab chiqarish va ularga servis xizmati ko‘rsatish bo‘yicha qo‘shma korxona tashkil etish (“Agro bank” ATB bilan birgalikda)

200 dona

2017-2018-yy.

10,0

5,0

5,0

T/r

Chora-tadbirning nomlanishi

Amalga oshirish mexanizmi

Ijro muddatlari

Moliyalashtirish manbalari

Mas’ul ijrochilar

I. QAYTA TIKLANUVChI ENERGETIKANI RIVOJLANTIRISh

1.

Qayta tiklanuvchi energiya manbalaridan foydalanishni jadal rivojlantirish maqsadida qayta tiklanuvchi manbalardan energiya ishlab chiqaruvchining tashkiliy-huquqiy shaklidan qat’i nazar yagona elektr energiyasi tizimiga ulanishini kafolatlovchi normativ-huquqiy bazani takomillashtirish, qayta tiklanuvchi manbalardan ishlab chiqarilgan elektr energiyasi uchun rag‘batlantiruvchi tariflar va xarid narxlarini shakllantirish.

O‘zbekiston Respublikasining “Qayta tiklanuvchi energiya manbalari to‘g‘risida”gi qonunini qabul qilish.

2017-yil
IV chorak

-

Iqtisodiyot vazirligi, “O‘zdavenergonazorat” DI, “O‘zbekenergo” AJ, “O‘zbekgidroenergo” AJ,
Fanlar akademiyasi,
Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

2.

Qayta tiklanuvchi energiya manbalarini joriy etish masalalarini boshqarish tizimini takomillashtirish, loyihalarni barqaror moliyalashtirishni ta’minlash, qayta tiklanuvchi energiya manbalari sohasida bozorni shakllantirish va loyihalarni muvofiqlashtirish, texnologik xizmat ko‘rsatishni tashkil etish va kadrlarni tayyorlash masalalarini hal etish, qo‘shma ilmiy tadqiqotlar va tajriba-konstruktorlik ishlarini o‘tkazishni kengaytirish.

1. Qayta tiklanuvchi energiya manbalaridan foydalanishni joriy etish bo‘yicha vazirlik va idoralar, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining funksiya va vazifalari samaradorligini tahlil qilish.

2017-yil
IV chorak

-

Iqtisodiyot vazirligi,
Fanlar akademiyasi, “O‘zbekgidroenergo” AJ, Quyosh energiyasi xalqaro instituti, Moliya vazirligi, Adliya vazirligi, Fan va texnologiyalar agentligi, Savdo-sanoat palatasi, Davlat raqobat qo‘mitasi, “O‘zbekenergo” AJ, “O‘zbekneftgaz” MXK

2. Qayta tiklanuvchi energiya manbalarini joriy etish masalalarini boshqarish tizimini yanada takomillashtirish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritish.

-

3.

Ikkita davlat standartlarini xalqaro talablarga muvofiqlashtirish maqsadida: O‘zDSt 1314:2009 “Qayta tiklanuvchi energiya manbalari. Shamol energiyasi. Shamol energetikasi. Shamol energetikasi uskunalari. Umumiy texnik talablar”, O‘zDSt 2798:2013 “Biogaz uskunalari. Umumiy texnik shartlar”ni xalqaro standartlarga muvofiqligi nuqtai nazaridan qayta ko‘rib chiqish

Yangi tahrirdagi davlat standartlarini tasdiqlash.

2017-yil
III chorak

O‘z mablag‘lari

“O‘zstandart” agentligi, “O‘zbekenergo” AJ, “O‘zbekgidroenergo” AJ,
Davlat arxitektura va qurilish qo‘mitasi, Iqtisodiyot vazirligi

4.

Xalqaro elektr energetika komissiyasining (XEK) xalqaro talablarini o‘rganish asosida qayta tiklanuvchi energetika bo‘yicha davlat standartlarini ishlab chiqish va tasdiqlash.

1. XEK standartlari asosida qayta tiklanuvchi energetika bo‘yicha davlat standartlarini ishlab chiqish grafigini tasdiqlash.

2017-yil
III chorak

O‘z mablag‘lari va budjet mablag‘lari, XMI va xalqaro tashkilotlar grantlari

“O‘zstandart” agentligi, Quyosh energiyasi xalqaro instituti, “O‘zeltexsanoat” AK, “O‘zbekenergo” AJ, “O‘zbekgidroenergo” AJ

2. Davlat standartlarini ishlab chiqishning moliyaviy manbalarini aniqlash.

2017-yil
III chorak

3. Qayta tiklanuvchi energiyadan foydalanish sohasida davlat standartlarini ishlab chiqish.

2017 — 2019-yillar

5.

Yuridik va jismoniy shaxslarda qayta tiklanuvchi manbalardan, shu jumladan quyosh, biogaz va shamol energiyasidan foydalanish bo‘yicha o‘rnatilgan uskunalar va jihozlarning quvvatini hisobga olish tizimini takomillashtirish.

Har yilgi statistik hisobotlar shakllariga tegishli o‘zgartirishlar kiritish, zarur bo‘lganda, yangi shakllarni joriy etish bo‘yicha taklif kiritish.

2017-yil
IV chorak

-

Davlat statistika qo‘mitasi, Iqtisodiyot vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

6.

Qayta tiklanuvchi energiya manbalari uskunalarini ishlab chiqaruvchi va xarid qiluvchilarni qo‘llab-quvvatlash maqsadida yanada qulay sharoitlarni tashkil etish, zarur imtiyozlar berish, qayta tiklanuvchi manbalardan olingan energiyadan foydalanishni rivojlantirish uchun sharoit va rag‘batlarni yaratish.

Dasturga kiritilgan chora-tadbirlarni amalga oshirish uchun chetdan olib kelinadigan, respublikamizda ishlab chiqarilmaydigan uskunalar, xomashyo va materiallar, butlovchi va ehtiyot qismlar, priborlar, texnologik hujjatlar ro‘yxat�ni tasdiqlash to‘g‘risidagi normativ-huquqiy hujjat loyihasini O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2017-yil
III chorak

-

“O‘zeltexsanoat” AK,
Iqtisodiyot vazirligi,
Tashqi savdo vazirligi,
Moliya vazirligi,
Davlat bojxona qo‘mitasi, manfaatdor vazirlik va idoralar

7.

Taqdim etiladigan imtiyozlar bo‘yicha soliq qonunchiligini qo‘llashda yagona yondashuvni ta’minlash maqsadida qayta tiklanuvchi manbalardan energiya ishlab chiqarish bo‘yicha uskunalarni ishlab chiqarishga ixtisoslashgan tashkilotlarni identifikatsiyalash mexanizmini joriy hamda ularning mahsulotlarini qayta tiklanuvchi manbalardan energiya ishlab chiqarish bo‘yicha uskunalar kategoriyasiga kiritish.

Mazkur masalani hal etish bo‘yicha loyihani O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2017-yil
III chorak

-

“O‘zstandart” agentligi,
Davlat soliq qo‘mitasi,
Davlat statistika qo‘mitasi, Iqtisodiyot vazirligi,
Moliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

8.

Energiyaning sanoat turlarini ishlab chiqarish maqsadida qayta tiklanuvchi energiya manbalaridan foydalanishni joriy etish bo‘yicha investitsiya loyihalarini barqaror moliyalashtirish manbalarini yaratish.

Xalqaro moliya institutlari va xorijiy hukumat jamg‘arma tashkilotlari bilan muzokaralar o‘tkazish.

doimiy

-

Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi, Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi

9.

Mahalliy ishlab chiqarish va xomashyo resurslaridan foydalangan holda, qayta tiklanuvchi manbalar, shu jumladan quyosh, biogaz va shamol energiyasidan foydalanish bo‘yicha ilmiy-amaliy tadqiqotlar o‘tkazish, shuningdek, uskunalar va jihozlarni keyinchalik seriyali ishlab chiqarishni tashkil etish.

Qayta tiklanuvchi manbalarning energiyasidan foydalanish bo‘yicha ilmiy-amaliy tadqiqotlar ro‘yxatini tasdiqlash bo‘yicha Hukumat qarori loyihasini ishlab chiqish.

2017-yil
IV chorak

O‘z mablag‘lari, maxsus jamg‘armalar mablag‘lari

Fan va texnologiyalar agentligi, Fanlar akademiyasi,
Iqtisodiyot vazirligi,
manfaatdor vazirlik va idoralar

10.

Elektr energiyasini ishlab chiqarish va taqsimlash balansini shakllantirish va monitoring qilish, qayta tiklanuvchi energiya manbalarini alohida moddaga ajratish.

Har yili tasdiqlanadigan elektr energiyasini ishlab chiqish va taqsimlash balansi shakliga o‘zgartirish kiritish.

2018-yildan boshlab

-

Iqtisodiyot vazirligi, “O‘zbekenergo” AJ, “O‘zbekgidroenergo” AJ

11.

Qishloq joylarida qurilayotgan namunaviy loyihalar bo‘yicha shaxsiy uy-joylarga 2018-yil 1-yanvardan boshlab qayta tiklanuvchi energiya manbalarini, shu jumladan birinchi navbatda mamlakatimizda ishlab chiqarilgan quyosh suv isitish tizimi va energiya samarador isitish qozonlarini bosqichma-bosqich joriy etish.

Qishloq joylarida namunaviy loyihalar bo‘yicha shaxsiy uy-joylar qurish bo‘yicha loyiha hujjatlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish.

2017-yil
IV chorak

-

Davlat arxitektura va qurilish qo‘mitasi, “Qishloqqurilishinvest” IK” MChJ

12.

Olis aholi punktlarining energiya ta’minotini oshirish, ishlab chiqarish va qayta ishlash korxonalarini rivojlantirish maqsadida hududlardagi kichik daryolar, kanallar va sun’iy suv havzalarining texnik imkoniyatini amalga oshirish.

Hududlardagi tabiiy va sun’iy suv havzalarida mikro va kichik gidro elektr stansiyalarini qurish bo‘yicha hududiy manzilli dasturlarni ishlab chiqish va belgilangan tartibda tasdiqlash.

2017-yil
IV chorak

O‘z mablag‘lari, tijorat banklari, XMI va XHMT kreditlari

“O‘zbekgidroenergo” AJ, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, Iqtisodiyot vazirligi, Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi, loyiha tashabbuskorlari, manfaatdor vazirlik va idoralar

13.

Jahon banki bilan hamkorlikda ishlab chiqilgan “O‘zbekiston Respublikasining shamol energetikasi imkoniyatini rivojlantirish” loyihasini jadal ilgari surish.

1. Loyihaning LTIAni milliy qonunchilik talablariga muvofiqlashtirishni yakunlash.

2.Loyihaning LTIAni ekspertizadan o‘tkazish.

3. Loyihani amalga oshirish grafigini ishlab chiqish.

2017-yil
III chorak

O‘z mablag‘lari, tijorat banklari
va XMI kreditlari

“O‘zbekenergo” AJ, Iqtisodiyot vazirligi, vakolatli ekspertiza organlari

4. Loyihani amalga oshirish natijalari bo‘yicha taqdimot o‘tkazish.

2017-yil
oktyabr

14.

Tabiiy va sun’iy suv havzalari imkoniyatidan foydalanish maqsadida mikro va kichik gidro elektr stansiyalari ishlab chiqarishini yo‘lga qo‘yish.

1. Respublikamizda mikro va kichik GESni qurish masalasini xorijiy hamkorlar bilan ko‘rib chiqish.

2017-yil
IV chorak

O‘z mablag‘lari, tijorat banklari
va XMI kreditlari

“O‘zeltexsanoat” AK, “O‘zbekgidroenergo” AJ,
loyihalar tashabbuskorlari

2. Investitsiya loyihasini belgilangan tartibda ishlab chiqish.

2017-yil
I chorak

3. Investitsiya loyihasini amalga oshirish.

2018-2019-yillar

15.

Tabiiy gaz va siqilgan gazni qayta tiklanuvchi energiya manbalari bazasida ishlab chiqariladigan energiya tashuvchilarga almashtirish, uzoq tumanlarda an’anaviy yoqilg‘i turi va qayta tiklanuvchi energiya manbalari hisobiga energiya ishlab chiqaruvchi gibrid agregatlarni joriy etish.

1. 2018 — 2022-yillar davomida respublika tumanlarida biogaz uskunalarini qurish bo‘yicha hududiy dasturlarni ishlab chiqish va tasdiqlash.

2017-yil
III chorak

Tashabbuskorlarning o‘z mablag‘lari, tijorat banklari
va maxsus jamg‘armalarning kredit liniyalari

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari, loyihalar tashabbuskorlari

2. Biogaz uskunalarini qurish bo‘yicha tasdiqlangan loyihalarni amalga oshirish.

2018-2019-yillar

II. IQTISODIYOT TARMOQLARI VA IJTIMOIY SOHADA ENERGIYA SAMARADORLIGINI OShIRISh

16.

Texnik audit natijalari bo‘yicha energiya sig‘imi katta uskunalarni modernizatsiya qilish va almashtirish tadbirlarini hisobga olgan holda, 2030-yilda YIMning energiya sig‘imini ikki barobarga kamaytirish bo‘yicha tashkiliy-texnik chora-tadbirlarni amalga oshirish.

Mahsulotlar. Ishlar va xizmatlarning energiya sig‘imini kamaytirish bo‘yicha har yillik tashkiliy-texnik chora-tadbirlarni ishlab chiqish va tasdiqlash.

Har yili
5-dekabrgacha

O‘z mablag‘lari, tijorat banklari, XMI va XHMT kreditlari

Iqtisodiyot vazirligi, “O‘zdavenergonazorat” DI, “O‘zdavneftgazinspeksiya” DI, vazirliklar, idoralar va tashkilotlar

17.

Mamlakatimizda ishlab chiqarilayotgan energiya samarador mahsulotlar to‘g‘risidagi axborotlardan iste’molchilarning xabardorligini ta’minlash

“Energiya samaradorlik va energiya tejamkorlik” turkumidagi mahalliy sanoat mahsulotlarining mavzuli katalogini chop etish.

2017-yil
III chorak

O‘z mablag‘lari

“O‘zstandart” agentligi, “O‘zeltexsanoat” AK

18.

Yoqilg‘i-energetika resurslari iste’molchilarini energetika tekshiruvidan o‘tkazish sifatini yaxshilash, natijalari bo‘yicha chora-tadbirlarni ishlab chiqish va ushbu chora-tadbirlarni amalga oshirishda energiya auditorlarining mas’uliyatini oshirish maqsadida yoqilg‘i-energetika resurslari iste’molchilarini energetika tekshiruvidan o‘tkazish tizimini takomillashtirish.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2006-yil 7-avgustdagi 164-son qarori bilan tasdiqlangan Yoqilg‘i-energetika resurslari iste’molchilarini energetika tekshiruvidan va ekspertizadan o‘tkazish qoidalariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritish.

2017-yil
IV chorak

-

Iqtisodiyot vazirligi, “O‘zdavenergonazorat” DI, “O‘zdavneftgazinspeksiya” DI, “O‘zbekenergo” AJ,
Savdo-sanoat palatasi,
manfaatdor vazirlik va idoralar

19.

Ishlab chiqarishning energiya samaradorligi va mahsulotning energiya sig‘imdorligi, ishlab chiqarilayotgan bir birlik mahsulotga yoqilg‘i xarajatining o‘rtacha me’yorini ishlab chiqish va unga rioya etilishi ustidan avtomatlashtirilgan monitoring tizimini joriy etish.

Energiya samaradorligi ko‘rsatkichlarini onlayn monitoring qilish uchun avtomatlashtirilgan dasturiy ta’minotni ishlab chiqish va joriy etish.

2018-yil
I chorak

-

Iqtisodiyot vazirligi,

“O‘zdavenergonazorat” DI, “O‘zdavneftgazinspeksiya” DI, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi,
Moliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

20.

Energiya resurslarini birlamchi ishlab chiqarish, birinchi navbatda tabiiy gazni qazib olish, qayta ishlash va transportirovka qilishda, shu jumladan yo‘ldosh gazlarni utilizatsiya qilish orqali, shuningdek, energiyani ishlab chiqarish transportirovka qilish va iste’mol qilishda yo‘qotishlarni qisqartirish.

1. Tashkiliy-texnik tadbirlarni tasdiqlash.

2017-yil
III chorak

O‘z mablag‘lari, XMI/XHMT kreditlari va beg‘araz ko‘magi, tijorat banklari kreditlari, xorijiy investitsiyalar,
TTJ mablag‘lari

“O‘zbekneftgaz” MXK, “O‘zbekenergo” AJ,

“O‘zdavenergonazorat” DI, “O‘zdavneftgazinspeksiya” DI, vakolatli ekspertiza organlari, tashkilotlar va xo‘jalik birlashmalari

2. Har yillik investitsiya dasturlari doirasida takliflarni shakllantirish va investitsiya loyihalarini amalga oshirish.

Har yili

21.

Mamlakatimiz sement zavodlarini “quruq” ishlab chiqarish usuliga, g‘isht zavodlari, so‘ndirilgan ohak ishlab chiqarish sexlari, shuningdek, issiqxona xo‘jaliklarini muqobil yoqilg‘iga (ko‘mir, ko‘mir briketi va boshqalar) o‘tkazish.

Har yillik investitsiyaviy, tarmoq va hududiy dasturlar doirasida takliflarni shakllantirish va investitsiya loyihalarini amalga oshirish.

2017 — 2020-yillar

O‘z mablag‘lari, tijorat banklari kreditlari va TTJ mablag‘lari

“O‘zqurilishmateriallari” AJ, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari

22.

Isitish, ventilatsiya va suv ta’minoti tizimiga real yoqilg‘i yuklamasini aniqlash maqsadida respublikaning yirik shaharlaridagi ko‘p xonadonli uylar va ijtimoiy binolarni energetik pasportizatsiyadan o‘tkazish.

Energiya samaradorligining oshishini (devor va qoplamalarning isitilishi, oynalarning almashtirilishi, tom yopish materiallari) hisobga olgan holda o‘rta muddatli istiqboldagi dasturlarni va yangi minimal harorat me’yorlarining belgilanishi bilan bog‘liq boshqa chora-tadbirlarni ishlab chiqish va tasdiqlash.

2017-2018-yillar

O‘z mablag‘lari va budjet mablag‘lari

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari,
Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, Davlat arxitektura va qurilish qo‘mitasi, tarmoq loyiha institutlari

23.

O‘zbekiston Respublikasining “Energiyadan oqilona foydalanish to‘g‘risida”gi qonunining iqtisodiyot tarmoqlarida energiya xarajatlarini me’yorlashtirishga oid qoidalarini amalga oshirish.

O‘zbekiston Respublikasi iqtisodiyot tarmoqlarida yoqilg‘i-energetika resurslari sarfini me’yorlashtirish bo‘yicha nizomni tasdiqlash.

2017-yil
IV chorak

-

“O‘zdavneftgazinspeksiya” DI, “O‘zdavenergonazorat” DI, “O‘zbekenergo” AJ, “O‘zbekgidroenergo” AJ, “O‘zbekneftgaz” MXK,
Iqtisodiyot vazirligi

24.

“Sanoat korxonalarining energiya samaradorligini oshirish” loyihasi bo‘yicha Jahon banki guruhi Xalqaro taraqqiyot assotsiatsiyasining qo‘shimcha kredit liniyalarini jalb qilish.

Loyihalarni tanlash va moliyalashtirish bo‘yicha shartlar va mezonlarning qayta ko‘rib chiqilishi munosabati bilan muzokaralar o‘tkazish.

2017-yil
IV chorak

-

Iqtisodiyot vazirligi,
Moliya vazirligi,
tijorat banklari

25.

Energiya samaradorlikni oshirish sohasidagi loyihalarni moliyalashtirish uchun Osiyo taraqqiyot banki qarzlarini jalb qilish.

“Sanoat korxonalarida zamonaviy energiya samarador texnologiyalarni joriy etish” loyihasini tasdiqlangan tarmoq grafiklariga muvofiq amalga oshirish.

2017 — 2021-yillar

Osiyo taraqqiyot
banki mablag‘lari

Iqtisodiyot vazirligi,
Moliya vazirligi, tijorat banklari, sanoat korxonalari

26.

Energiya tejamkor loyihalar va chora-tadbirlarni amalga oshirish uchun to‘g‘ridan to‘g‘ri xorijiy investitsiyalarni, kreditlarni, shu jumladan imtiyozli asosda, grantlarni jalb qilishni kengaytirish.

Taqdimotlar va muzokaralar o‘tkazish.

Doimiy

-

Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi, Savdo-sanoat palatasi, manfaatdor vazirlik va idoralar

27.

Energiya sig‘imi katta uskunalar va jihozlar, shu jumladan isitish qozonlari va issiq suv ta’minoti uchun energetik markirovka tizimini joriy etishni kengaytirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish.

Mazkur masala bo‘yicha Hukumat qarori loyihasini O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2018-yil
I chorak

-

“O‘zstandart” agentligi,
manfaatdor vazirlik va idoralar

28.

Quyidagi yo‘nalishlar bo‘yicha mutaxassislar, muhandislar va quruvchilarni tayyorlash va ularning malakasini oshirish:

qayta tiklanuvchi energiya manbalari;

uy-joylar va jamoat binolarining energiya samaradorligi;

ishlab chiqarish jarayonlari va iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlarining energiya samaradorligi; sanoat korxonalarini energetika tekshiruvidan o‘tkazish.

Yangi mutaxassisliklarni ochish, o‘quv dasturlariga qo‘shimchalar kiritish, mavzuli kurslar va seminarlar o‘tkazish.

2017/2018 o‘quv yilidan boshlab

O‘z mablag‘lari va budjet mablag‘lari, XMI/XHMTning beg‘araz ko‘magi

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi,
Moliya vazirligi

Keyingi tahrirga qarang.

oldingi yilga nisbatan kamayish foizi

T/r

Tashkilotlar nomi

Mahsulot (ishlar, xizmatlar) ishlab chiqarish uchun yoqilg‘i-energetika resurslarining (tabiiy gaz, elektr energiyasi, neft mahsulotlari) solishtirma xarajatlarini kamaytirish prognozi

2017 — 2021-yillarda jami

2017-yil

2018-yil

2019-yil

2020-yil

2021-yil

Jami

63

7,0

83

9,7

13,2

37,4

shu jumladan:

1.

“O‘zbekneftgaz” MXK

4,7

7,4

6,9

7,4

6,1

28,6

2.

“Navoiy KMK” DK

0,4

0,5

0,6

0,7

1,3

3,4

3.

“O‘zbekenergo” AJ

4,6

3,2

1,5

7,2

8,8

23,0

4.

“O‘zbekko‘mir” AJ

2,1

1,6

8,8

10,2

11,2

29,9

5.

“Olmaliq KMK” AJ

0,4

0,6

0,7

0,9

1,0

3,5

6.

“O‘zkimyosanoat” AJ

1,3

11,0

23,4

13,7

5,3

45,0

7.

“O‘zmetkombinat” AJ

amaldagi ishlab chiqarish

1,2

1,7

1,5

1,8

1,7

7,7

yangi tashkil etiladigan ishlab chiqarish

-

-

38,2

17,5

24,2

61,4

8.

“Toshkent rangli metall parchalari va chiqindilarini qayta i�lash zavodi” AJ

1,6

1,8

2,4

2,7

1,1

9,2

9.

“O‘zavtosanoat” AK

12,7

0,9

1,5

12,5

6,4

30,2

10.

“O‘zeltexsanoat” AK

1,5

0,6

1,5

3,0

3,0

9,3

11.

“O‘zagrotexsanoatxolding” AJ

24,6

11,9

13,1

13,1

12,9

56,2

12.

“O‘zpaxtasanoateksport” XK

6,1

3,0

2,3

2,4

2,3

15,1

13.

“O‘zbekyengilsanoat” AJ

5,0

4,3

3,0

1,3

1,2

14,0

14.

“O‘zbekoziqovqatxolding” XK

2,7

1,7

1,9

1,8

1,9

9,6

15.

“O‘zdonmahsulot” AK

1,3

1,6

4,7

2,4

2,8

12,2

16.

“O‘zzvinosanoat-xolding” XK

5,5

6,5

5,1

4,3

6,2

24,7

17.

“O‘zbekcharmpoyabzali” uyushmasi

9,6

7,5

15,6

5,1

4,1

35,8

18.

“O‘zqurilishmateriallari” AJ

3,8

4,9

17,4

3,5

3,7

29,8

19.

“O‘zbekiston temir yo‘llari” AJ

0,8

0,8

0,8

0,9

1,1

4,3

20.

“O‘zmontajmaxsusqurilish” AK

3,4

5,0

4,0

3,0

3,0

17,1

21.

“O‘zavtoyo‘l” davlat qo‘mitasi

1,8

1,6

1,5

1,7

1,4

7,7

22.

“O‘zfarmsanoat” DAK

7,5

7,4

9,1

11,1

6,9

35,6

23.

Matbuot va axborot agentligi

10,3

8,5

8,4

8,5

9,8

38,0

24.

“Sharq” NMAK

1,7

4,3

7,9

6,4

7,3

24,8

25.

Issiqlik ta’minoti tashkilotlari

1,3

1,7

2,3

1,8

2,1

8,9

Keyingi tahrirga qarang.

T/r

Tashkilotlar nomi

Yoqilg‘i-energetika resurslarini tejash prognozi, shu jumladan:

tabiiy gaz

(mln kub metr)

elektr energiyasi

(mln kVt. soat)

neft mahsulotlari

(tonna)

2017-y.

2018-y.

2019-y.

2020-y.

2021-y.

2017-y.

2018-y.

2019-y.

2020-y.

2021-y.

2017-y.

2018-y.

2019-y.

2020-y.

2021-y.

Jami

856,8

1 063,8

1 709,0

1 557,0

554,5

911,2

1131,0

1 498,6

1 699,2

2 142,5

4 285,4

6 081,9

7 171,8

7 995,9

10 620,0

shu jumladan:

1.

“O‘zbekneftgaz” MXK

141,6

148,4

126,9

123,4

182,4

102,6

120,9

64,9

140,3

179,0

1 684,8

2 028,5

2 238,1

2 581,8

2 728,8

2.

“Navoiy KMK” DK

0,5

0,7

0,8

0,9

1,7

15,2

19,0

22,7

26,3

48,5

972,1

1 249,8

1 366,1

2 056,0

2 299,7

3.

“O‘zbekenergo” AJ

556,2

524,2

554,7

960,5

93,0

345,6

357,4

370,3

537,8

641,6

317,2

849,9

1 290,6

1 408,0

1 960,2

4.

“O‘zbekko‘mir” AJ

-

-

-

-

-

11,5

10,2

5,9

2,6

22,6

98,0

105,6

176,2

168,6

245,8

5.

“Olmaliq KMK” AJ

2,1

2,6

2,2

2,9

2,4

19,2

19,0

28,3

22,8

29,8

330,0

368,1

434,0

372,6

386,2

6.

“O‘zkimyosanoat” AJ

58,9

288,8

789,7

392,2

174,4

166,0

401,6

601,3

718,0

762,6

56,0

55,4

76,5

191,5

298,4

7.

“O‘zmetkombinat” AJ

amaldagi ishlab chiqarish

1,06

1,24

0,6

0,9

0,9

6,8

9,8

12,7

14,0

12,2

23,6

13,1

15,2

12,5

20,2

yangi tashkil etiladigan ishlab chiqarish

-

-

3,4

1,2

26,3

-

-

190,8

67,2

279,0

-

-

-

-

-

8.

“Toshkent rangli metall parchalari va chiqindilarini qayta ishlash zavodi” AJ

0,1

0,12

0,2

0,2

0,1

0,1

0,1

0,1

0,1

0,04

3,1

5,6

7,6

7,3

9,7

9.

“O‘zavtosanoat” AK

3,6

1,6

0,4

5,4

2,3

12,5

15,3

18,6

26,1

34,0

63,6

96,9

111,9

101,3

287,4

10.

“O‘zeltexsanoat” AK

0,6

0,15

0,3

0,7

0,8

2,4

3,5

3,3

2,5

1,7

1,5

1,6

1,7

1,7

1,8

11.

“O‘zagrotexsanoatxolding” AJ

0,68

0,18

0,2

0,2

0,3

7,8

4,3

4,9

5,1

5,3

1,9

1,6

4,7

3,8

4,1

12.

“O‘zpaxtasanoateksport” XK

6,3

2,4

1,6

1,7

1,7

47,4

27,0

22,6

21,8

20,9

52,7

67,1

87,8

66,8

33,8

13.

“O‘zbekyengilsanoat” AJ

-

-

-

-

-

80,5

76,2

59,5

29,2

31,1

7,7

8,1

8,5

8,9

9,4

14.

“O‘zbekoziqovqatxolding” XK

6,8

4,3

5,4

5,1

6,2

8,3

3,1

3,8

2,6

0,4

3,1

3,3

3,4

3,6

3,8

15.

“O‘zdonmahsulot” AK

0,1

0,1

0,05

0,1

0,3

8,6

6,4

12,6

15,8

18,0

8,6

11,7

9,2

13,0

15,1

16.

“O‘zzvinosanoat-xolding” XK

5,1

5,9

4,5

3,6

5,3

5,0

6,7

4,7

3,5

3,7

18,5

18,8

15,9

23,7

22,3

17.

“O‘zbekcharmpoyabzali” uyushmasi

0,6

0,6

0,5

0,5

0,4

0,8

0,04

0,9

0,1

0,1

0,5

0,5

1,2

1,5

1,4

18.

“O‘zqurilishmateriallari” AJ

38,0

51,5

188,6

28,7

30,3

45,7

37,4

51,8

44,5

43,1

215,7

220,0

224,4

228,9

233,5

19.

“O‘zbekiston temir yo‘llari” AJ

0,19

0,13

0,1

0,1

0,1

0,7

0,2

0,5

0,6

0,6

7,0

27,1

16,7

35,3

13,4

20.

“O‘zmontajmaxsusqurilish” AK

0,01

0,02

0,02

0,03

0,03

4,3

5,6

4,9

3,8

4,0

6,1

8,2

11,9

13,6

15,0

21.

“O‘zavtoyo‘l” davlat qo‘mitasi

4,9

5,8

7,0

8,0

7,8

2,1

1,5

2,4

3,4

1,3

406,3

929,1

1 054,1

667,8

1 990,5

22.

“O‘zfarmsanoat” DAK

4,7

5,3

7,6

10,9

8,0

1,4

2,5

4,7

7,9

0,8

7,2

11,3

15,7

26,6

37,8

23.

Matbuot va axborot agentligi

0,06

0,04

0,04

0,04

0,1

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

0,1

0,2

0,3

0,4

0,6

24.

“Sharq” NMAK

0,14

0,002

0,002

0,001

0,002

0,4

0,4

0,3

0,3

0,3

0,1

0,3

0,3

0,6

1,1

25.

Issiqlik ta’minoti tashkilotlari

24,3

19,8

13,9

9,4

9,8

15,7

2,3

5,6

2,2

1,2

-

-

-

-

-

Keyingi tahrirga qarang.

birlik

Hududlar kesimidagi obyektlar nomi

2017 — 2021-yillarda jami

Shu jumladan yillar bo‘yicha:

2017-yil

2018-yil

2019-yil

2020-yil

2021-yil

muassasalar

qozonlar

muassasalar

qozonlar

muassasalar

qozonlar

muassasalar

qozonlar

muassasalar

qozonlar

muassasalar

qozonlar

Jami

6 333

17 251

1 755

4 950

1503

4 053

1 232

3 337

974

2 599

869

2 312

Shu jumladan obyektlar bo‘yicha:

Xalq ta’limi vazirligi

4 694

13 967

1 316

3 975

1 106

3 277

913

2 724

716

2 112

643

1 879

Sog‘liqni saqlash vazirligi

1260

2 061

321

582

302

446

229

344

216

360

192

329

O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi markazi

379

1 223

118

393

95

330

90

269

42

127

34

104

Hududlar kesimidagi obyektlar:

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

930

2 841

301

910

248

717

171

534

110

355

100

325

Xalq ta’limi vazirligi

737

2 181

231

663

169

507

137

411

105

315

95

285

Sog‘liqni saqlash vazirligi

151

291

60

150

67

107

24

34

O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi markazi

42

369

10

97

12

103

10

89

5

40

5

40

Andijon viloyati

659

1 809

177

544

150

413

125

337

108

270

99

245

Xalq ta’limi vazirligi

545

1 686

154

513

131

393

106

318

81

243

73

219

Sog‘liqni saqlash vazirligi

84

93

14

22

14

15

11

11

23

23

22

22

O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi markazi

30

30

9

9

5

5

8

8

4

4

4

4

Buxoro viloyati

603

1 671

164

499

139

385

114

313

99

251

87

223

Xalq ta’limi vazirligi

505

1 548

147

470

120

360

97

291

74

224

67

203

Sog‘liqni saqlash vazirligi

70

93

10

22

12

18

10

15

21

21

17

17

O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi markazi

28

30

7

7

7

7

7

7

4

6

3

3

Jizzax viloyati

187

536

55

174

43

119

37

97

28

76

24

70

Xalq ta’limi vazirligi

142

465

35

142

36

108

29

87

22

66

20

62

Sog‘liqni saqlash vazirligi

28

50

14

26

4

8

4

6

4

6

2

4

O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi markazi

17

21

6

6

3

3

4

4

2

4

2

4

Qashqadaryo viloyati

411

1 424

30

171

107

380

101

351

93

281

80

241

Xalq ta’limi vazirligi

335

1 034

13

68

91

273

87

261

79

237

65

195

Sog‘liqni saqlash vazirligi

46

138

9

23

7

17

8

30

10

32

12

36

O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi markazi

30

252

8

80

9

90

6

60

4

12

3

10

Navoiy viloyati

160

374

40

111

41

87

34

75

26

59

19

42

Xalq ta’limi vazirligi

62

210

14

64

16

48

13

39

10

32

9

27

Sog‘liqni saqlash vazirligi

93

152

25

43

24

37

20

34

15

25

9

13

O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi markazi

5

12

1

4

1

2

1

2

1

2

1

2

Namangan viloyati

460

1 037

138

298

105

237

92

202

66

161

59

139

Xalq ta’limi vazirligi

306

846

108

261

66

198

54

162

41

123

37

102

Sog‘liqni saqlash vazirligi

150

187

28

35

39

39

37

39

24

37

22

37

O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi markazi

4

4

2

2

1

1

1

1

Samarqand viloyati

685

1 765

185

511

162

429

139

350

104

252

95

223

Xalq ta’limi vazirligi

519

1 363

144

388

119

326

99

264

81

202

76

183

Sog‘liqni saqlash vazirligi

131

263

33

68

34

65

32

66

17

34

15

30

O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi markazi

35

139

8

55

9

38

8

20

6

16

4

10

Surxondaryo viloyati

684

1 900

172

547

168

423

126

358

117

302

101

270

Xalq ta’limi vazirligi

451

1 477

115

440

112

336

91

301

70

211

63

189

Sog‘liqni saqlash vazirligi

174

352

43

93

31

62

23

45

43

81

34

71

O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi markazi

59

71

14

14

25

25

12

12

4

10

4

10

Sirdaryo viloyati

352

870

93

251

79

188

67

155

55

138

58

138

Xalq ta’limi vazirligi

241

725

68

226

58

164

47

131

36

108

32

96

Sog‘liqni saqlash vazirligi

100

132

23

23

18

21

16

20

18

28

25

40

O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi markazi

11

13

2

2

3

3

4

4

1

2

1

2

Toshkent viloyati

422

1 072

143

326

91

245

73

200

62

160

53

141

Xalq ta’limi vazirligi

354

983

126

299

76

228

62

186

47

141

43

129

Sog‘liqni saqlash vazirligi

62

73

15

22

14

14

10

10

14

17

9

10

O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi markazi

6

16

2

5

1

3

1

4

1

2

1

2

Farg‘ona viloyati

546

1 331

182

410

120

290

102

242

75

209

67

180

Xalq ta’limi vazirligi

313

892

106

271

69

207

56

168

43

129

39

117

Sog‘liqni saqlash vazirligi

162

221

42

45

35

38

33

33

27

56

25

49

O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi markazi

71

218

34

94

16

45

13

41

5

24

3

14

Xorazm viloyati

227

607

72

192

48

136

49

119

31

85

27

75

Xalq ta’limi vazirligi

184

557

55

170

43

129

35

105

27

81

24

72

Sog‘liqni saqlash vazirligi

9

16

5

10

3

5

1

1

O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi markazi

34

34

12

12

2

2

13

13

4

4

3

3

Toshkent shahri

7

14

3

6

2

4

2

4

O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi markazi

7

14

3

6

2

4

2

4

A.N. Aripov

O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri, komissiya raisi

G‘.I. Ibragimov

O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari, komissiya raisining o‘rinbosari

J.A. Qo‘chqorov

moliya vazirining birinchi o‘rinbosari

B.K. Ro‘ziboyev

suv xo‘jaligi vazirining birinchi o‘rinbosari

N.S. Jo‘rayev

adliya vazirining birinchi o‘rinbosari

D.D. Asomov

iqtisodiyot vazirining o‘rinbosari

E.B. Iskandarov

uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vaziri

lavozimi bo‘yicha

O‘zbekiston Respublikasi bosh prokurorining birinchi o‘rinbosari

B.T. Kuchkarov

Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi raisi

R.A. Gulyamov

Xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasi raisi

M.I. Shadiyev

Arxitektura va qurilish davlat qo‘mitasi raisining o‘rinbosari

A.A. Yuldashev

Davlat soliq qo‘mitasi raisining birinchi o‘rinbosari

B.S. Yuldashev

O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi prezidenti

A.S. Sultanov

“O‘zbekneftgaz” MXK raisi

F.I. Salomov

“O‘zbekenergo” AJ raisi

A.A. Sanginov

“O‘zbekgidroenergo” AJ raisi

A.A. Abdullayev

“O‘zkimyosanoat” AJ raisi

I.Y. Abduraxmonov

innovatsion rivojlanish vaziri

A.A. Xaitov

“O‘zstandart” agentligi bosh direktori

V.V. Ismailov

O‘zbekiston avtomobil va daryo transporti agentligi boshlig‘i

V.E. Chub

O‘zbekiston gidrometeorologiya markazi bosh direktori

L.T. Akbarxodjayev

“O‘zdavneftgazinspeksiya” DI boshlig‘i

A.D. Nimatullayev

“O‘zdavenergonazorat” DI boshlig‘i

B.V. Gulyamov

“Sanoatgeokontexnazorat” DI boshlig‘i

J.T. Mirzamaxmudov

Vazirlar Mahkamasining Geologiya, yoqilg‘i-energetika kompleksi, kimyo, neft-kimyo va metallurgiya sanoati masalalari ATD

lavozimi bo‘yicha

Moliya vazirligining Sanoatning bazaviy tarmoqlari, yoqilg‘i-energetika majmui va geologiyani rivojlantirish moliyasi va tarifni tartibga solish bosh boshqarmasi boshlig‘i

L.A. Evdokimov

Iqtisodiyot vazirligining Energiya samaradorligini oshirish va qayta tiklanuvchi energiya manbalarini rivojlantirish bo‘limi boshlig‘i, komissiya kotibi.

 LexUZ sharhi

So‘nggi yillarda respublikamizning iqtisodiyot tarmoqlarida va ijtimoiy sohasida energiya samaradorligini oshirish va qayta tiklanuvchi energiya manbalaridan foydalanishni kengaytirish bo‘yicha keng ko‘lamli ishlar amalga oshirildi. Jumladan, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Muqobil energiya manbalarini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 2013-yil 1-martdagi Farmoni va “2015 — 2019-yillarda iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohada energiya sarfi hajmini qisqartirish, energiyani tejaydigan texnologiyalarni joriy etish chora-tadbirlari Dasturi to‘g‘risida”gi 2015-yil 5-maydagi qarori ijrosini ta’minlash yuzasidan:

energiya samaradorligi va energiyaning qayta tiklanuvchi manbalarini rivojlantirish masalalari bo‘yicha respublika komissiyasi tashkil etildi, O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi tarkibida respublika komissiyasining ishchi organi sifatida energiya samaradorligini oshirish bo‘limi tashkil etildi;

Toshkent shahrida Quyosh energiyasi xalqaro instituti faoliyat ko‘rsata boshladi;

Osiyo taraqqiyot banki ko‘magida O‘zbekistonda quyosh energetikasini rivojlantirishning “yo‘l xaritasi” ishlab chiqildi;

Namangan viloyatining Pop tumanida Koreya Respublikasining Savdo, sanoat va energetika vazirligi ko‘magida 2014-yilning dekabr oyida quvvati 130 kVt bo‘lgan quyosh fotoelektrik stansiyasi qurildi va ishga tushirildi, ushbu stansiya yagona elektr energetikasi tarmog‘iga ulangan va yiliga 234,3 ming kVt.soat elektr energiyasi ishlab chiqarish quvvatiga ega;

Surxondaryo, Namangan va Navoiy viloyatlarida yirik quyosh fotoelektrik stansiyalarini qurish bo‘yicha loyihalar tayyorlanmoqda;

Jahon banki ishtirokida O‘zbekiston Respublikasining shamollar Atlasi ishlab chiqildi, Toshkent viloyatining Bo‘stonliq tumanida quvvati 750 kVt bo‘lgan tajribaviy shamol energoqurilmasini qurish bo‘yicha investitsiya loyihalari yakunlovchi bosqichiga kirdi.

2016-yil yakunlari bo‘yicha iqtisodiyot t�rmoqlarida 2016/2017-yil kuz-qish mavsumida energoresurslarni tejash bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlarni hisobga olgan holda, 1210,3 million kVt.soat elektr energiyasi va 991,2 million kub metr tabiiy gazni iqtisod qilishga erishildi, bu esa tarmoqlarning 2016-yildagi iste’molining mos ravishda 5,1 va 3,6 foizini tashkil etadi. Amalga oshirilgan ishlar natijasida 2015-yilda yalpi ichki mahsulotning energiya sig‘imini 10,8 foizga, 2016-yilda 7,2 foizga va 2017-yilning birinchi choragida 12,7 foizga qisqarishiga erishildi.

Shu bilan birga, hozirgi kunda muqobil energiya manbalaridan foydalanishni jadal rivojlantirishga to‘sqinlik qilayotgan bir qator o‘z yechimini kutayotgan masalalar mavjud.

Respublika hududlarida qayta tiklanuvchi energiya manbalari energiyasidan foydalanish bo‘yicha zaxiralar to‘laligicha ishga solinmagan, ular bo‘yicha hududiy manzilli dasturlar ishlab chiqilishi zarur.

2030-yilga borib 2016-yilga nisbatan yalpi ichki mahsulotning energiya sig‘imini ikki barobarga qisqartirish bo‘yicha qo‘yilgan topshiriqlarni hisobga olgan holda, korxona va tashkilotlarga energiya sarfi hajmini qisqartirish bo‘yicha aniq maqsadli parametrlarni belgilash zarurati mavjud.

Ushbu muhim vazifalarni inobatga olib, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori 2017 — 2021-yillarda yalpi ichki mahsulotning energiya sig‘imini yanada qisqartirish, mahsulot tannarxini kamaytirish va qayta tiklanuvchi manbalar energiyasidan foydalanishni kengaytirishga yo‘naltirilgan.

Iqtisodiyotni energiya resurslari bilan ikkita vazifani hal etish orqali ta’minlanishi nazarda tutilmoqda. Birinchidan, qayta tiklanuvchi energiya resurslaridan keng foydalanish orqali yoqilg‘i balansini diversifikatsiyalash. Bunda an’anaviy yoqilg‘i turlarini qayta tiklanadigan energiya turlariga almashtirish hisobiga ularning elektr va issiqlik energiyasi ishlab chiqarishdagi hissasini kamaytirish nazarda tutilmoqda. Ikkinchidan, iqtisodiyot tarmoqlarida ishlab chiqarishning energiya sig‘imini qisqartirishning uzoq muddatli dasturini amalga oshirish, sanoat faoliyati hududlarining ek�logik holatini yaxshilash orqali erishiladi.

Yaqin istiqbolda ustuvor vazifa sifatida iqtisodiyotning energiya va resurs sig‘imini qisqartirish, ishlab chiqarishga energiyani tejaydigan texnologiyalarni keng joriy qilish, qayta tiklanuvchi energiya manbalaridan foydalanishni kengaytirish, mehnat samaradorligini oshirish ko‘zda tutilmoqda.

Qayta tiklanuvchi energiya manbalaridan jadal foydalanish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni amalga oshirish issiqlik va elektr energiyasi kabi energiyaning sanoat turlarini olishni ta’minlashga yo‘naltirilgan bo‘lib, bu uglevodorodlarning o‘rnini bosishga va ularni yuqori likvidli mahsulotlar, xususan, polimerlar, yoqilg‘ining sintetik turlarini ishlab chiqarishga yo‘naltirish imkonini beradi.

Xususan, O‘zbekiston Fanlar akademiyasi, Fan va texnologiyalar agentligi, “O‘zbekgidroenergo” AJ, Quyosh energiyasi xalqaro instituti, “O‘zbekenergo” AJ Ilmiy-texnik markazi ikki oy muddatda qayta tiklanuvchi manbalar energiyasidan foydalanish, jumladan, quyosh energetikasini rivojlantirish, energiya samaradorligi sohasidagi mahalliy ishlanmalar va amaliy tadqiqotlarni, shuningdek, sinovdan o‘tgan ilg‘or xorijiy texnologiyalarni transfer qilish imkoniyatini tahlil qilish asosida iqtisodiyot va ijtimoiy soha tarmoqlarida qayta tiklanuvchi energiya manbalarini maqsadli joriy qilish va quyosh energetikasini rivojlantirish bo‘yicha chora-tadbirlar rejasini ishlab chiqishi va Vazirlar Mahkamasiga tasdiqlash uchun kiritishi belgilangan.

Bundan tashqari, qarorda quyidagilar tasdiqlangan:

qayta tiklanuvchi energetikani yanada rivojlantirishning maqsadli parametrlari, bunda 2025-yilga kelib elektr energiyasini ishlab chiqarish quvvatlari tarkibida qayta tiklanuvchi energiya manbalarining hissasini 12,7 foizdan 19,7 foizga yetkazish ko‘zda tutilmoqda, jumladan, gidroelektrostansiyalar bo‘yicha 12,7 foizdan 15,8 foizga, quyosh energetikasi bo‘yicha 2,3 foizga, shamol energetikasi bo‘yicha 1,6 foizga;

qayta tiklanuvchi energetikani rivojlantirish bo‘yicha investitsiya loyihalarining ro‘yxati, bunda 2017-2025-yillarda umumiy qiymati 5,3 milliard dollar bo‘lgan 810 ta loyihani amalga oshirish ko‘zda tutilmoqda;

2017 — 2021-yillarda iqtisodiyot tarmoqlarida va ijtimoiy sohada qayta tiklanuvchi energiya manbalaridan foydalanishni rivojlantirish va energiya samaradorligini oshirish chora-tadbirlari, unda normativ-huquqiy hujjatlarni, manzilli dasturlarni ishlab chiqish va boshqa ustuvor vazifalarni amalga oshirish bo‘yicha 28 ta chora-tadbir ko‘zda tutilgan;

2017 — 2021-yillarda iqtisodiyot tarmoqlarida ishlab chiqarishning energiya sarf hajmini qisqartirishning maqsadli parametrlari, bunda 25 ta yirik tashkilot va korxona bo‘yicha sanoat mahsulotlari (ishlar, xizmatlar) ishlab chiqarishda energiya sarfining solishtirma normalarini qisqartirishning prognoz ko‘rsatkichlari belgilangan;

2017 — 2021-yillarda budjet tashkilotlarida energiya iste’moli jihatidan samarador isitish qozonlarini joriy qilish jadvali, bunda Xalq ta’limi vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi va O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi markazining 6333 ta budjet tashkilotining 17251 ta isitish qozonini almashtirish ko‘zda tutilgan;

2017 — 2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasi Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligining suv xo‘jaligi tashkilotlari nasos stansiyalarida energiya iste’moli jihatidan samarador nasoslar va elektrodvigatellarni joriy qilish grafigi, bunda Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligining suv xo‘jaligi tashkilotlarida 879 ta nasos va 1523 ta elektrodvigatelni almashtirish ko‘zda tutilgan.

Ushbu ishlarni moliyalashtirish uchun 2017 — 2021-yillarda davlat budjetidan 314,1 milliard so‘mdan ortiq mablag‘ yo‘naltiriladi.

Ushbu qaror doirasida qabul qilingan chora-tadbirlarning amalga oshirilishi quyidagilarni ta’minlash imkonini beradi:

qonunchilik va normativ bazani takomillashtirish, shuningdek, energiya tejaydigan texnologiyalarni, zamonaviy hisoblash uskunalarini joriy qilishga va yoqilg‘i-energetika resurslaridan yanada oqilona foydalanishga aholini va xo‘jalik yurituvchi subyektlarni keng jalb qilish;

2025-yilga kelib elektr energiyasi ishlab chiqarish quvvatlari tarkibida qayta tiklanuvchi energiya manbalarining ulushini 12,7 foizdan 19,7 foizga yetkazish;

ishlab chiqarishning energiya sig‘imini keskin qisqartirish (9 792,0 tonna shartli yoqilg‘i yoki yiliga 8 — 10 foizdan kam bo‘lmagan miqdorda);

Xalq ta’limi vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi va O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi markazining 6333 ta budjet tashkilotida 17251 ta isitish qozonini zamonaviy energiyani tejaydiganlariga almashtirish va 56,5 million kub metrdan ortiq tabiiy gazni tejash;

Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligining suv xo‘jaligi tashkilotlarida 1523 ta energiyani ko‘p iste’mol qiluvchi elektrodvigatelni va 879 ta nasosni almashtirish va 807,3 million kVt.soatdan ortiqroq elektr energiyasini tejab qolish;

energiyani tejaydigan texnologiyalarning kirib kelishini kengaytirish, soliq va bojxona imtiyozlari berish hisobiga qayta tiklanuvchi manbalardan energiya hosil qiluvchi uskunalarni qo‘llagan holda energiyadan foydalanishni rag‘batlantirish;

qayta tiklanmaydigan uglevodorod resurslaridan oqilona foydalanish, ishlab chiqarilayotgan mahsulotning raqobatdoshligini oshirish, shu asosda iqtisodiyot tarmoqlarini va aholini yoqilg‘i-energetika resurslari bilan barqaror ta’minlab borish;

qayta tiklanuvchi energiya manbalari va energiya iste’moli jihatidan samarador texnologiyalarni transfer qilish, ushbu sohadagi uskunalar va butlovchi qismlarni mahalliy korxonalarda ishlab chiqarish;

aholi uchun kafolatlangan energiya resurslarining ochiqligini ta’minlash, ayniqsa, uzoq qishloq hududlarida aholining hayot sifatini yaxshilash va ularning farovonligini oshirish.


Hujjatda xato topganingizda, uni belgilab Ctrl+Enter ni bosing.

© O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi qoshidagi “Adolat” milliy huquqiy axborot markazi davlat muassasasi