1. Ushbu Reglament O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining 98-moddasiga, “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi
Qonuniga hamda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining reglamentini tasdiqlash to‘g‘risida” 2017-yil 28-iyuldagi PQ-3161-son
qaroriga muvofiq Vazirlar Mahkamasi — O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining vakolatlarini amalga oshirish yuzasidan uning faoliyatini tashkil etish tartibini belgilaydi.
16. Vazirlar Mahkamasining ko‘rib chiqishi uchun O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi, “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida”gi
Qonun bilan uning vakolatiga kiritilgan, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan belgilangan masalalar kiritiladi.
19. Ushbu Reglamentning 16-bandida nazarda tutilmagan masalalar bo‘yicha yoki ushbu Reglamentning
18-bandida ko‘rsatilmagan organlar va tashkilotlar rahbarlari tomonidan kiritilgan murojaatnomalar Vazirlar Mahkamasi apparatining tegishli tarkibiy bo‘linmasi tomonidan davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlariga, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashiga, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklariga ko‘rib chiqish va ularning vakolatlariga muvofiq qarorlar qabul qilish uchun yuboriladi.
21. Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlari, shuningdek boshqa hujjatlar loyihalarini ishlab chiqish, kiritish, kelishish va ko‘rib chiqishga tayyorlash ushbu bob hamda mazkur Reglamentning IV va
V boblari,O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 11-apreldagi PQ-2881 va 2017-yil 28-iyuldagi
PQ-3161-son qarorlari, Vazirlar Mahkamasining 1999-yil 12-yanvardagi 12-son
qarori talablariga hamda Vazirlar Mahkamasining apparatida ish yuritish bo‘yicha Yo‘riqnomaga muvofiq amalga oshiriladi.
24. Vazirlar Mahkamasiga kiritiladigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalari “Normativ-huquqiy hujjatlar to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuni talablariga javob berishi kerak, qonunlar loyihalari esa “Qonunlar loyihalarini tayyorlash va O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasiga kiritish tartibi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi
Qonuni talablariga ham javob berishi kerak.
25. Qonun loyihasi Vazirlar Mahkamasiga “O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasi Reglamenti to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 12-moddasida hamda “Qonunlar loyihalarini tayyorlash va O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasiga kiritish tartibi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining
27-moddasida nazarda tutilgan materiallar ilova qilingan holda taqdim etiladi.
26. Hujjatlar loyihasining tegishli organlar va tashkilotlarda kelishib olinishi uchun javobgarlik hujjat loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritayotgan davlat yoki xo‘jalik boshqaruvi organi birinchi rahbariga yoki ushbu Reglamentning 18-bandida ko‘rsatilgan shaxslar jumlasiga kiruvchi boshqa rahbarga yuklanadi. Kelishib olish uchun yuborilgan hujjatlar loyihalariga (ularning nusxalariga) tegishli organlar va tashkilotlarning birinchi rahbarlari (istisno hollarda — ularning birinchi o‘rinbosarlari) tomonidan: qonun loyihalari bo‘yicha — 7 kalendar kun mobaynida, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, Vazirlar Mahkamasi qarorlari loyihalari bo‘yicha — 3 kalendar kun, Vazirlar Mahkamasi farmoyishlari loyihalari bo‘yicha ko‘pi bilan 2 kalendar kun mobaynida rozilik imzosi qo‘yiladi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining reglamenti 33-bandida nazarda tutilgan hollarda, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari loyihalarini tegishli organlar hamda tashkilotlarda kelishish muddati 2 kundan oshmaydi.
28. Normativ-huquqiy hujjatlarning loyihalari ular mazkur Reglamentning 26-27-bandlariga muvofiq kelishilgandan keyin Vazirlar Mahkamasiga kiritilgunga qadar ularni qabul qilish zarurligi asoslari (shu jumladan qonun loyihasi konsepsiyasi, tegishli qiyosiy jadvallar) va kelishmovchiliklar (ular mavjud bo‘lgan taqdirda) bo‘yicha yozma mulohazalar ilova qilingan holda O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligiga xulosa berish uchun yuboriladi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining reglamenti 33-bandida nazarda tutilgan hollarda, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari loyihalarini Adliya vazirligida huquqiy ekspertizadan o‘tkazish muddati 2 kundan oshmaydi
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining reglamenti 33-bandida nazarda tutilgan hollarda, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari loyihalarini Vazirlar Mahkamasida puxta ishlab chiqish muddati 5 kundan oshmaydi.
O‘zbekistonni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish, iqtisodiyotning alohida sohalari va tarmoqlarini rivojlantirish dasturlarini amalga oshirish, respublika budjetidan mablag‘lar ajratish bilan bog‘liq qarorlar va farmoyishlar loyihalari majburiy tartibda tegishli ravishda — O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi va Moliya vazirligi bilan, tashqi savdo bilan bog‘liq masalalar bo‘yicha — O‘zbekiston Respublikasi Tashqi savdo vazirligi, yagona davlat investitsiya siyosatini muvofiqlashtirish, shakllantirish va amalga oshirish masalalari bo‘yicha — O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi bilan, loyiha boshqaruvi, davlat organlarida va boshqa tashkilotlarda zamonaviy texnologiyalarni joriy etish konsepsiyalari ishlab chiqilishi va tahlil etilishini ta’minlash masalalari bo‘yicha — O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi bilan, fermer, dehqon xo‘jaliklari va tomorqa yer egalarining huquqlari va qonuniy manfaatlariga taalluqli, shuningdek, ularning faoliyat ko‘rsatishi bilan bog‘liq masalalar bo‘yicha esa — O‘zbekiston fermer, dehqon xo‘jaliklari va tomorqa yer egalari kengashi, dehqon xo‘jaliklari va tomorqa yer egalari kengashi bilan majburiy tartibda kelishilishi kerak. 56. Vazirlar Mahkamasi majlislarida “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 14-moddasida nazarda tutilgan masalalar, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti topshiriqlariga va Vazirlar Mahkamasi Rayosati qarorlariga muvofiq boshqa masalalar ko‘rib chiqiladi.
Bosh vazir raisligida o‘tkazilgan majlis bayoni imzolangunga qadar O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti bilan kelishish uchun ushbu Reglamentning IV va
V boblarida belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining Ijtimoiy-iqtisodiy siyosatni muvofiqlashtirish xizmatiga taqdim etiladi.
(O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2005-y., 7-son, 55-modda, 15-16-son, 116-modda, 32-33-son, 248-modda; 2006-y., 48-50-son, 483-modda; 2008-y., 19-son, 155-modda; 2009-y., 52-son, 574-modda; 2011-y., 25-son, 259-modda; 2012-y., 8-9-son, 82-modda, 37-son, 429-modda; 2013-y., 1-son, 8-modda, 50-son, 650-modda; 2015-y., 13-son, 155-modda, 36-son, 479-modda; 2017-y., 7-son, 97-modda, 29-son, 693-modda, 34-son, 893-modda; Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 19.12.2017-y., 09/17/992/0426-son, 25.12.2017-y., 09/17/1013/0459-son, 27.12.2017-y., 09/17/1021/0465-son, 29.12.2017-y., 09/18/1023/0495-son, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son, 14.02.2018-y., 09/18/107/0697-son, 08.06.2018-y., 09/18/429/1330-son, 11.08.2018-y., 09/18/638/1690-son, 27.10.2018-y., 09/18/875/2112-son)