Тизимнинг ушбу имкониятидан фойдаланиш учун Сиз авторизация қилинишингиз керак!
Рўйхатдан ўтишни хоҳлайсизми? Ёки тизимга ўз логинингиз билан кирасизми?

Авторизация қилиш Рўйхатдан ўтиш

Hujjat kuchini yo‘qotgan 22.02.2021
 LexUZ sharhi
ushbu qaror bilan tasdiqlangan tadbirlar yuzasidan O‘zbekiston Respublikasining Investitsiya dasturiga kiritish uchun har yili O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligiga va Moliya vazirligiga belgilangan tartibda takliflar kiritsinlar;
2008 — 2012-yillarda O‘zbekiston Respublikasining atrof muhitni muhofaza qilish ishlari dasturi (keyingi o‘rinlarda Dastur deb ataladi) O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1999-yil 20-oktabrdagi 469-son qarori bilan tasdiqlangan 1999 — 2005-yillarda O‘zbekiston Respublikasining atrof muhitni muhofaza qilish ishlari dasturining davomi bo‘lib O‘zbekiston Respublikasida amalga oshirilayotgan islohotlarga ekologik jihatdan ko‘maklashish prinsiplariga asoslanadi va uning asosiy qoidalari ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanish dasturlari va loyihalarini ishlab chiqishda hamda amalga oshirishda hisobga olinishi kerak.
T/rTadbirlar mazmuniBajarish muddatlariMas’ul bajaruvchilarMoliyalashtirish manbalariKutilayotgan natijalar
I. Atrof muhitni muhofaza qilish va ekologik xavfsizlikni ta’minlash
1.1Shirin shahrida oqova suvlarni tozalash inshootlari qurish.2009—2011-yillar Shirin shahri hokimligi“O‘zbekenergo” DAK, 150 mln. so‘m Sanitariya-gigiyena holatini yaxshilash va ifloslangan oqova suvlar tashlamalarini suv obyektlariga oqizishni kamaytirish.
1.2Navoiy shahrida 1978-yilda ishga tushirilgan biokimyoviy tozalash inshootlarini (aerotenk) rekonstruksiya qilish.2008-2009-yillar“Navoiyazot” OAJ, Navoiy viloyati hokimligi“Navoiyazot” OAJ, 750 mln. so‘m Navoiy shahrida oqova suvlarni to‘liq tozalashni ta’minlash. Biokimyoviy tozalash inshootlari quvvatini 70 ming kub. m/sutka hajmida saqlash, tozalash quvvatini 12—15 foizga ko‘paytirish.
1.3Transport vositalarining ifloslantiruvchi moddalar tashlamalarini kamaytirish — 15 ming avtomobil transportini gaz yonilg‘isiga o‘tkazishni tashkil etish.2008—2012-yillarVazirliklar, davlat qo‘mitalari, idoralar va tashkilotlarVazirliklar, dav�at qo‘mitalari, idoralar va tashkilotlarIfloslantiruvchi moddalar tashlamalarini kamaytirish.
1.4114 km uzunlikdagi To‘qimachi-Angren uchastkasida temir yo‘llarni elektrlashtirish.2008—2012-yillar“O‘zbekiston temir yo‘llari” DAK “O‘zbekiston temir yo‘llari” DAK, 28,02 mln AQSh dollari; Germaniya taraqqiyot banki, 31,25 mln AQSh dollari; Arab iqtisodiy taraq-qiyot Quvayt jam-g‘armasi, 20,12 mln AQSh dollariIfloslantiruvchi moddalar tashlamalarini kamaytirish.
1.5Sof Rivojlanish Mexanizmi loyihasi doirasida to‘plash, kompremirlash va qatlamga haydash usuli bilan Ko‘kdumaloq konida fakellarda yondirilayotgan qo‘shilib chiqadigan gazlarni imkoni boricha eng ko‘p darajada utilizatsiya qilish.2008—2012-yillar“O‘zbekneftgaz” milliy xolding kompaniyasiXorijiy investitsiyalar, 30,9 mln AQSh dollariQo‘shilib chiqadigan gazlarni utilizatsiya qilish, ifloslantiruvchi moddalar chiqarib tashlanishini kamaytirish.
1.6Issiqlik elektrstansiyasi chiqindilari iflos qilishini kamaytirish — Yangi Angren IESda elektr filtrlarni modernizatsiya qilish (loyihani ishlab chiqish va bitta blokda joriy etish).2008—2012-yillar“Issiqlikelektr-loyiha” OAJ, Yangi Angren IES Xalqaro tashkilotlar, 450 ming yevroIfloslantiruvchi moddalar tashlamalarini kamaytirish.
1.7Zararlangan uchastkalarda dezaktivatsiya qilish va qurilish ishlari olib borish: Toshkent viloyatida (Yangiobod posyolkasi); 2008—2012-yillarToshkent viloyati hokimligi, “O‘zGEOTEXLITI” I�I Respublika budjeti, har yilgi Investitsiya dasturi doirasidaHududni dezaktivatsiya qilish — 63 ga, 34,6 ming tonna ifloslangan tuproqni tozalash, 3,0 km kollektor qurish, konservatsiya qilish.
Navoiy shahridagi 1-gidrometallurgiya zavodining chiqindixonasida 620 ga maydonda radiatsiyaga qarshi ekran qurish.2008—2012-yillarNavoiy kon-metallurgiya kombinatiNavoiy kon-metallurgiya kombinati, 15,0 mlrd so‘m Radioaktiv chiqindilarni ko‘mish.
1.8Namangan viloyatining Pop tumanidagi sobiq 23-kon hududida ekologik vaziyatni sog‘lomlashtirish (turar joy va ijtimoiy blokdan tashqari), shu jumladan sanoat zonasi, Chorkesar-2-maydonchasining sanoat zonasini sanitariya-himoya, turar joy zonasini dezaktivatsiya qilish.2008—2012-yillarNamangan viloyati hokimligi, Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, “O‘zGEOTEXLITI” ITI Respublika budjeti, har yilgi Investitsiya dasturi doirasidaRadiatsiya vaziyatini yaxshilash, MED gamma nurlanishni 60 mkR/soatgacha va undan ham pasaytirish.
1.9Toshkent viloyatining Pskent tumani va Olmaliq shahrining sanoat zonasi aholisini toza ichimlik suv bilan ta’minlash.2008—2012-yillarToshkent viloyati hokimligi, “O‘zkommunxizmat” agentligiOlmaliq kon-metallurgiya kombinati, 1,0 mlrd so‘mAholini sifatli ichimlik suv bilan ta’minlash.
1.10Namangan shahrining kanalizatsiya tozalash inshootlarini rekonstruksiya qilish.2009—2012-yillarNamangan viloyati hokimligi, “O‘zkommunxizmat” agentligiXXR Hukumati krediti, 25,0 mln AQSh dollariSuv resurslari ifloslanishining oldini olish.
Chirchiq shahrining kanalizatsiya tozalash inshootlarini kengaytirish va rekonstruksiya qilish.2009—2012-yillarToshkent viloyati hokimligi, “O‘zkommunxizmat” agentligiXXR Hukumati krediti, 5,2 mln AQSh dollariSuv resurslari ifloslanishining oldini olish.
1.11Qoraqalpog‘iston Respublikasi shaharlari va aholi punktlarida suv quvuri tarmoqlarini rivojlantirish.2009—2011-yillarQoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, “O‘zkommunxizmat” agentligi, “Tuyamo‘yin — Nukus” mintaqalararo suv tarmoqlaridan foydalanish boshqarmasiXXR Hukumati krediti, 14,3 mln AQSh dollariSuv resurslari ifloslanishining oldini olish.
1.12Samarqand va Buxoro shaharlarida sanitariya-tozalash tizimini takomillashtirish.2008-2009-yillarSamarqand va Buxoro viloyatlari hokimliklari, “O‘zkommunxizmat” agentligiXXR Hukumati krediti, 2 mln AQSh dollariSamarqand va Buxoro shaharlarining sanitariya holatini yaxshilash.
1.13Samarqand viloyatining “Nafis” aksiyadorlik jamiyatida chinni va gips chiqindilarini qayta ishlash sexi qurish.2008—2012-yillar“Nafis” aksiyadorlik jamiyati“Nafis” aksiyadorlik jamiyati, 12 mln. so‘m Tashkilotlarning 500 tonna chiqindisini utilizatsiya qilish.
1.14Fekal-nasos stansiyasini rekonstruksiya qilish, atmosfera havosi, yomg‘ir suvlari ifloslanishini nazorat qilish bo‘yicha tahliliy tadqiqotlar uchun kimyoviy reaktivlar sotib olish. 2008—2012-yill?r“O‘zbekiston havo yo‘llari” aviakompaniyasi “O‘zbekiston havo yo‘llari” aviakompaniyasi, 207,62 mln. so‘m Tozalash inshootlari samaradorligini oshirish, tuproq va yer osti suvlarini muhofaza qilish, atmosferada va yomg‘ir oqava suvlaridagi ifloslantiruvchi moddalarni tekshirish, chiqindilardan ikkilamchi foydalanish.
Ishlatilgan ishqorli elektrolitni tiklash va ikkilamchi foydalanish; Parvozlarni texnik ta’minlash elektr xizmatlarida yong‘in gidrantlari bilan birga aylanma suv quvuri qurish. 30-sexning ventilatsiya tizimlarini rekonstruksiya qilish (qanotlarni yelimlash uchastkasi).2008-2009-yillar“O‘zbekiston havo yo‘llari” aviakompaniyasi “O‘zbekiston havo yo‘llari” aviakompaniyasi, 54,3 mln. so‘m 45 ming. kub. m/g suvni tejash, zararli moddalarni atmosferaga chiqarishni kamaytirish.
1.15Tabiiy muhit va qishloq xo‘jaligi yerlarini ifloslantiruvchi manbalar monitoringini takomillashtirish uchun eng yangi asbob-uskunalar va priborlarni sotib olish va o‘rnatish.2009-2010-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, “Yergeodezkadastr” davlat qo‘mitasi, Tuproqshunoslik va agrokimyo davlat ilmiy-tadqiqot institutiDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi 50 mln. so‘m Atrof muhitning holatini tahliliy nazorat qilish samaradorligi va sifatini oshirish.
1.16Qarshi shahrida dendrologiya bog‘i qurish.2008—2012-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Qashqadaryo viloyati tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasiDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, 15,0 mln. so‘mKo‘kalamzor hududlarni kengaytirish.
1.17Sof Rivojlanish Mexanizmi bo‘yicha loyihalar: “Navoiyazot” zavodida N2O tashlamalarini kamaytirish (№ 1; № 2; № 3; № 4 loyihalar); 2009—2012-yillar“Navoiyazot” OAJimzolangan moliyaviy bitimga muvofiq “Navoiyazot” OAJ va Mitsubishi CorporationAzot oksidi tashlamalarini va tashlamalarni sertifikatlangan qisqartirish — 2422,1 (ekvivalentda SO2 ming tonna).
“Farg‘onaazot” zavodida N2O tashlamalarini kamaytirish; 2009—2012-yillar“Farg‘onaazot” korxonasiimzolangan moliyaviy bitimga muvofiq “Farg‘onaazot” OAJ va Mitsubishi CorporationAzot oksidi tashlamalarini va tashlamalarni sertifikatlangan qisqartirish — 894,94 (ekvivalentda SO2 ming tonna).
“Maksam — Chirchiq” zavodida N2O tashlamalarni qisqartirish.2009—2012-yillar“Maksam — Chirchiq” korxonasiimzolangan moliyaviy bitimga muvofiq “Maksam — Chirchiq” OAJ va Mitsubishi Corporation Azot oksidi tashlamalarini va tashlamalarni sertifikatlangan qisqartirish — 1250,9 (ekvivalentda SO2 ming tonna).
II. Tabiiy resurslardan oqilona foydalanish va xo‘jalik yuritishning ekologik usullarini joriy etish
2.1O‘zbekiston Respublikasining biologik rangbaranglikni saqlash bo‘yicha milliy strategiyasi va ishlar rejasini amalga oshirish: qo‘riqlanadigan tabiiy hududlar tarmog‘ini barpo etish bo‘yicha �zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasini tayyorlash; 2009-2010-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Fanlar akademiyasining Zoologiya institutiDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasiQo‘riqlanadigan tabiiy hududlarni boshqarish tizimini takomillashtirish.
biologik resurslardan barqaror foydalanish dasturini ishlab chiqish;2009-2010-yillar Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi, Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Fanlar akademiyasining Zoologiya institutiDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi, 10 mln. so‘mBiologiya resurslaridan oqilona foydalanishni va ularni takroriy ko‘paytirishni ta’minlash.
baliqlarni himoya qilish inshootlari loyihalarini ishlab chiqish.2008—2010-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Fanlar akademiyasining Zoologiya instituti, Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi, 50 mln. so‘mRespublika suv havzalarida baliq zaxiralarini saqlash va ko‘paytirish.
2.2Qo‘riqxonalar hududlarini kengaytirish va ularni takomillashtirish: “Jayron” ekomarkazi hududini kengaytirish va rivojlantirish.2008—2010-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Buxoro viloyati hokimligi, Fanlar akademiyasining Zoologiya institutiDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasiMaydonni 24 ming gektarga kengaytirish. Jayron pop�latsiyasini ko‘paytirish.
Hisor davlat qo‘riqxonasini rivojlantirish tadbirlarini amalga oshirish.2010—2012-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Fanlar akademiyasining Zoologiya instituti Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi (donorlar mablag‘lari), 20 mln. so‘mQo‘riqxonaning o‘simlik va hayvonot dunyosi genofondini maqbullashtirish va yaxshilash.
2.3“Dorivor, oziq-ovqatbop va texnik o‘simliklar obyektlaridan foydalanish qoidalari to‘plami” kitobini nashr etish.2009-yil“Davbionazorat” inspeksiyasiTabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi, 10 mln. so‘mO‘simlik dunyosini qo‘riqlash sohasidagi mutaxassislarni, shuningdek tabiatdan foydalanuvchilarning keng doirasini normativ-huquqiy hujjatlar bilan ta’minlash.
2.4Biologik rangbaranglikni tadqiq etish va baholash: oqquyruqlarni saqlab qolish va oqquyruqlar bor bo‘lgan joylarni saqlab qolish chora-tadbirlarini ishlab chiqish maqsadida oqquyruqlarning Ustyurt populatsiyasini tadqiq etish;2008—2012-yillarQoraqalpog‘iston Respublikasi Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi, Fanlar akademiyasining Zoologiya instituti va “Botanika” IIChB, Qoraqalpog‘iston Respublikasi tabiiy fanlar institutiTabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi, 20 mln. so‘mOqquyruqlarni va ular bor bo‘lgan muhitni saqlab qolishni ta’minlash, qo‘riqlashga tabiatdan foydalanuvchilarni, Ustyurt platosida konlarni ishga tushirayotgan neft-gaz kompaniyalarini jalb etish.
Qoraqalpog‘iston Respublikasida qizilmiya xomashyosi (ildizlari) zaxirasini baholash;2009-yil“Davbionazorat” inspeksiyasi va Fanlar akademiyasining “Botanika” IIChBTabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi, 15 mln. so‘mDorivor xomashyo — ?izilmiya ildizidan oqilona, tejab f?ydalanish muammolarini hal etish.
“Sayxun” xo‘jaligi hududida Sirdaryoning to‘qay kompleksini saqlab qolish;2008-2009-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Fanlar akademiyasining Zoologiya institutiTabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi, 15 mln. so‘mQo‘riqlash va tiklash tadbirlarini amalga oshirish yo‘li bilan Sirdaryoning quyi qayirida to‘qay kompleksini saqlab qolish.
yerlarning unumdorligi va uni iqtisodiy baholash;2008-2009-yillar“Davbionazorat” inspeksiyasi, Fanlar akademiyasining Zoologiya instituti va “Botanika” IIChB, Mirzo Ulug‘bek nomidagi O‘zbekiston Milliy universitetiTabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi, 15 mln. so‘mYerlarning unumdorligini aniqlash va iqtisodiy baholash hisob-kitobi usullarining yagona mezonlarini joriy etish.
ekologik monitoring elementi sifatida O‘zbekiston Respublikasining muhim baliq xo‘jaligi suv havzalarini pasportlashtirish.2009-2010-yillarQishloq va suv xo‘jaligi vazirligi, “Davbionazorat” inspeksiyasi, Fanlar akademiyasining Zoologiya va Suv muammolari institutlari Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi, 100 mln. so‘m Biologiya resurslaridan oqilona foydalanish uchun suv havzalarining ekologik holatini baholash va ularning baliq mahsuldorligini oshirish bo‘yicha biologik asoslangan tavsiyalar ishlab chiqish.
2.5Buxoro, Navoiy va Qashqadaryo viloyatlari sug‘oriladigan yerlarining meliorativ holatini yaxshilash.2008—2012-yillarQishloq va suv xo‘jaligi vazirligi Osiyo taraqqiyot banki, 60,2 mln AQSh dollari; O‘zbekiston Respublikasi hissasi, 15,6 mln AQSh dollari Yerlarning meliorativ holatini yaxshilash.
2.6Orol dengizining qurib qolgan qismini o‘zlashtirish: Amudaryo deltasida mahalliy suv havzalarining II navbatini barpo etish; 2008—2012-yillarGlobal ekologiya jamg‘armasi va Orol dengizi havzasi dasturi loyihalarini amalga oshirish agentligi, Orolni qutqarish xalqaro jamg‘armasining Nukus filiali Orolni qutqarish xalqaro jamg‘armasi, 10 mlrd so‘m Biologik rangbaranglikni ko‘paytirish uchun suv to‘planishini tartibga solish.
tuzchangni mustahkamlovchi mahalliy o‘simliklar (saksovul, cherkez va boshqalar) ekish. 2008-yilGlobal ekologiya jamg‘armasi va Orol dengizi havzasi dasturi loyihalarini amalga oshirish agentligi, “Yergeodezkadastr” davlat qo‘mitasi, Tuproqshunoslik va agrokimyo davlat ilmiy-tadqiqot instituti Orolni qutqarish xalqaro jamg‘armasi, 52,0 mln. so‘m Tuz, chang ko‘chishini kamaytirish, biologik rangbaranglikni tiklash.
2.7O‘zbekiston Respublikasida atrof tabiiy muhitning davlat monitoringini olib borish:Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Davlat geologiya qo‘mitasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi Atrof muhit ifloslanishi bo‘yicha ma’lumotlar bankini barpo etish. Qaror qabul qilish uchun takliflar tayyorlash.
Chotqol-Qurama mintaqasi aholi punktlari va ishlatilgan uran konlari tumanlarining radioekologik monitoringi;2008—2012-yillarDavlat geologiya qo‘mitasi (“Uran va nodirmetallar geologiyasi” ilmiy-ishlab chiqarish markazi davlat korxonasi)Nazarda tutilgan budjet mablag‘lari doirasidaAholi punktlaridagi aniqlangan radioaktiv normadan chetga chiqishlar va ishlatilgan uran konlari tumanlaridagi radiatsiya-ekologiya vaziyati to‘g‘risidagi ma’lumotlarning axborot bazasini rivojlantirish.
atrof tabiiy muhitni ifloslantiruvchi manbalar monitoringi;2008—2012-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, “Sanoatkontex-nazorat” davlat inspeksiyasiNazarda tutilgan budjet mablag‘lari doirasidaAtrof muhitni ifloslantiruvchi manbalar bo‘yicha ma’lumotlarning axborot bazasini rivojlantirish va belgilangan ekologik normativlarga rioya qilinishini baholash.
yer osti suvlari davlat monitoringi va suvning ifloslanish darajasini nazorat qilish. Transchegaraviy hududlarda chuchuk, mineral, termal va sanoat suvlarining ixtisoslashtirilgan monitoringi tarmog‘ini asoslash;2008—2012-yillarDavlat geologiya qo‘mitasi (“Gidroingeo” instituti)Nazarda tutilgan budjet mablag‘lari doirasidaYer osti suvlari resurslarining holatiga va ularning ifloslanishiga ta’sir ko‘rsatayotgan asosiy texnogen omillar bo‘yicha ma’lumotlarning axborot bazasini rivojlantirish. Transchegaraviy hududlarda kuzat�vchi monitoring tarmog‘ini joylashtirish.
O‘zbekiston Respublikasining tog‘li va tog‘ oldi tumanlarida xavfli geologik jarayonlar (ko‘chki, yemirilish, cho‘kish, karst, suffoziya) yuzasidan davlat monitoringi. 2008—2012-yillar Davlat geologiya qo‘mitasi (Xavfli geologik jarayonlar ustidan kuzatuv olib borish davlat xizmati, “Gidromineral resurslar geologiyasi” IIM DK) Nazarda tutilgan budjet mablag‘lari doirasidaXavfli geologik jarayonlarning bo‘lishi mumkin bo‘lgan salbiy oqibatlarining har yilgi faollashuvi va aholini o‘z vaqtida ogohlantirish bo‘yicha ma’lumotlarning axborot bazasini rivojlantirish.
2.8Gidrogeologik jarayonlarni nazorat qilish tizimlarini takomillashtirish: nazoratning avtomatlashtirilgan tizimi ayrim kuzatish punktlari uchun priborlar sotib olish va ular bilan jihozlash; 2008—2012-yillarDavlat geologiya qo‘mitasi (“Gidromineral resurslar geologiyasi” ilmiy-ishlab chiqarish markazi davlat korxonasi, “Geoltexta’minot” davlat korxonasi, “Gidroingeo” instituti davlat korxonasi)Nazarda tutilgan budjet mablag‘lari doirasidaYer osti suvlarining minerallashuvi darajasi, harorati va boshqa parametrlari to‘g‘risida ishonchli axborot olish tezkorligini oshirish.
Qashqadaryo, Buxoro, Sirdaryo viloyatlari, Toshkent, Nukus va Buxoro shaharlari hududida zilziladan darak beruvchi sifatida gidrogeodeformatsiya maydonini o‘rganish;2008—2012-yillarDavlat geologiya qo‘mitasi (“Gidroingeo” instituti)Nazarda tutilgan budjet mablag‘lari doirasidaGidrogeodinamik normadan chetga chiqishlarni (zilzila darakchilarini) aniqlash va bo‘lishi mumkin bo‘lgan zilzilalar to‘g‘risida tezkor xabar berish.
Qashqadaryo va Xorazm viloyatlari hamda Markaziy Farg‘onaning sug‘oriladigan hududi gidrogeologik sharoitlari o‘zgarishini 1:50000 masshtabli xaritaga tushirish;2008—2012-yillarDavlat geologiya qo‘mitasi (“Gidromineral resurslar geologiyasi” ilmiy-ishlab chiqarish markazi davlat korxonasi), “Yergeodezkadastr” davlat qo‘mitasi (“Geoinformkadastr” davlat unitar korxonasi)Nazarda tutilgan budjet mablag‘lari doirasidaSug‘oriladigan hududlarning gidrogeologik sharoitlarining o‘zgarishi xaritalarini yaratish.
yer osti suvlari sifatini o‘rganishning zamonaviy laboratoriya priborlari va asbob-uskunalarini joriy etish.2008—2012-yillar Davlat geologiya qo‘mitasi (“Gidromineral resurslar geologiyasi” ilmiy-ishlab chiqarish markazi davlat korxonasi), “Gidroingeo” instituti)Nazarda tutilgan budjet mablag‘lari doirasidaKimyoviy analizlar natijalarining ishonchliligini oshirish va yer osti suvlarida aniqlanadigan ingrediyentlar spektrini kengaytirish.
2.9Chuchuk yer osti suvlari konlarining shakllanish hududini, shahar aglomeratsiyalarini, kon qazish tashkilotlari faoliyati hududlarini mintaqaviy ekologik-geologik o‘rganish va xaritaga tushirish, viloyatlarning o‘zlashtirilgan hududlarini ekologik-geologik xaritaga tushirish ishlarini tamomlash.2008—2012-yillarDavlat geologiya qo‘mitasi (“Gidromineral resurslar geologiyasi” ilmiy-ishlab chiqarish markazi davlat korxonasi, “Gidroingeo” instituti, “Uran va nodirmetallar geologiyasi” ilmiy-ishlab chiqarish markazi davlat korxonasi, “Yergeodezkadastr” davlat qo‘mitasi (“Kartografiya” davlat ilmiy-ishlab chiqarish korxonasi) Nazarda tutilgan budjet mablag‘lari doirasida 3,3 mlrd so‘m, shu jumladan:
— 0,3 mlrd so‘m;
— 1,3 mlrd so‘m;
— 1,7 mlrd so‘m
Yer osti ichimlik suv konlarini, qazib oluvchi va metallurgiya tashkilotlari faoliyat ko‘rsatadigan hududlar, shahar aglomeratsiyalari va sanoat zonalari hududlarining ekologik-geologik xaritasini tuzish.
2.10Farg‘ona neftni qayta ishlash zavodini etilsiz benzin ishlab chiqarishga o‘tkazish va avtomobil benzinlarida qo‘rg‘oshin qo‘llanilishini to‘liq bartaraf etish.2008—2010-yillar“O‘zbekneftgaz” MXK“O‘zbekneftgaz” MXKAvtomobil benzinlarida qo‘rg‘oshin qo‘llanilishini to‘liq bartaraf etish.
2.11Ekologik jihatdan toza energiya olish uchun kichik GESlar qurish.2010—2012-yillarQishloq va suv xo‘jaligi vazirligi, “O‘zsuvenergo” birlashmasi, Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi“O‘zsuvenergo” birlashmasi va xalqaro moliyaviy jamg‘armalar, 6 mlrd so‘m Ekologik jihatdan toza energiya ishlab chiqarish.
2.12Respublika tashkilotlarida tabiiy muhitning ifloslanishini kamaytirish bo‘yicha yangi va kam chiqindili ishlab chiqarish texnologiyalarini joriy etish va chora-tadbirlarni amalga oshirish: oltin olishning bioksid texnologiyasini joriy etish maqsadida NKMKning 3-gidrometallurgiya zavodini rekonstruksiya qilish va texnika bilan qayta jihozlash; 2008-2009-yillarNKMKNKMK, 117 mlrd so‘m Tarkibida oltin mavjud bo‘lgan margumushsimon rudalarni qayta ishlash jarayonida margumushni atmosferaga chiqarishga yo‘l qo‘ymaslik.
OKMKning mis eritish zavodida oltingugurt kislotasi sexining 1-navbatini qurish va 2-navbatini rekonstruksiya qilish;2010-2011-yillar“OKMK” OAJ“OKMK” OAJ, 46 mln AQSh dollari Oltingugurt angidridi chiqindilarini atmosfereraga chiqarishni 2007-yilga nisbatan 85 foizga kamaytirish.
mis eritish zavodida suyuq vanna pechkasi qurish;2011-2012-yillar (loyihaning texnik-iqtisodiy asoslashini ishlab chiqish — 2011-yil)“OKMK” OAJ“OKMK” OAJ, 22,5 mln AQSh dollari Oltingugurt angidridi chiqindilarini atmosferaga chiqarishni 2007-yilga nisbatan 85 foizga kamaytirish.
oltingugurt kislotasi ishlab chiqarish sexini rekonstruksiya qilish;2008—2010-yillar“Ammofos” OAJInvestorning investitsiya majburiyatlari — 6 mln AQSh dollari; “Ammofos” OAJ, 3 mln AQSh dollari (so‘mlardagi ekvivalent summa) Oltingugurt oksidlari chiqindilarini atmosferaga chiqarishni bir yilda 34 tonnaga kamaytirish.
Ammiak ishlab chiqaruvchi Tozalash-1, Tozalash-2 sexlari tarkibida mis mavjud bo‘lgan oqovalarni to‘plash uchun 2 ta avariya sig‘imlarini montaj qilish.2008—2010-yillar “Maksam — Chirchiq” OAJ“Maksam — Chirchiq” OAJ, 14,69 mln. so‘m. NDF inshootida oqova tarkibidagi mis tashlamasini yiliga 9 tonnaga kamaytirish.
2.13Kon ishlari olib borish natijasida buzilgan Navoiy viloyati bo‘yicha — 1000 ga, Buxoro viloyati bo‘yicha — 500 ga, Samarqand viloyati bo‘yicha — 500 ga yerlarni rekultivatsiya qilish.2008—2012-yillarNKMK, “Yergeodezkadastr” davlat qo‘mitasi (Tuproqshunoslik va agrokimyo davlat ilmiy-tadqiqot instituti, “O‘zdaverloyiha” davlat ilmiy-ishlab chiqarish instituti), Navoiy, Buxoro va Samarqand viloyatlari hokimliklari NKMK, 10 mlrd so‘m Yerlard�n oqilona foydalanish.
2.14“O‘zbekistonning drenaj loyihasi. Janubiy Qoraqalpog‘istondan drenaj o‘tkazish loyihasi”.2008—2010-yillarQishloq va suv xo‘jaligi vazirligi Xalqaro tiklanish va taraqqiyot banki/ Xalqaro taraqqiyot uyushmasi, 32,48 mln AQSh dollari; O‘zbekiston Respublikasi hissasi 8,56 mln AQSh dollariYerlarning meliorativ holatini yaxshilash.
2.15Ekologik xavfsiz, atrof muhitga ta’sir qilmaydigan, maishiy chiqindilarni utilizatsiya qilish, ulardan gaz sintezi olish va xalq xo‘jaligida foydalanish texnologiyasini hamda sinash qurilmasini ishlab chiqish.2008—2012-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasiDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi Maishiy axlatdan ajraladigan kanserogen moddalarning fuqarolar sog‘lig‘iga salbiy ta’sirini tugatish.
III. Normativ-huquqiy bazani takomillashtirish va ekologik ilm-fanni, ekologik ta’lim va tarbiyani rivojlantirish
3.1Tabiatni muhofaza qilish sohasida normativ-huquqiy bazani takomillashtirish.
3.1.1Quyidagi O‘zbekiston Respublikasi qonunlari loyihalarini ishlab chiqish va kiritish: “Favqulodda ekologik vaziyat va ekologik talofat zonalari to‘g‘risida”; 2010—2012-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Favqulodda vaziyatlar vazirligiDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Tabiatni muhofaza qilish jam�armasi, xalqaro tashkilotlarFavqulodda ekologik vaziyat va ekologik talofat zonalari — hududlarning noqulay uchastkalarini e’lon qilish bo‘yicha, ayrim hududlarda ekologik vaziyat yaxshilangan taqdirda — belgilangan rejimni bekor qilish to‘g‘risida qaror qabul qilish.
“Ekologiya nazorati to‘g‘risida”2010—2012-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasiDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, xalqaro tashkilotlarEkologik nazoratni amalga oshirish tartibini, nazorat faoliyatining mazmuni va uni muvofiqlashtirish mexanizmini belgilash, idoraviy, ishlab chiqarish va jamoat ekologik nazorat xizmatl?rining vakolat chegaralarini va u?arning o‘z funksiyalarini amalga oshirish tartibini belgilash.
3.1.2Ekologik sertifikatlashtirish tizimida quyidagi normativ hujjatlarni ishlab chiqish: “Ekologik sertifikatlash majburiy bo‘lgan mahsulotlar va chiqindilarning ekologik xavfsizligi mezonlari”; 2008—2012-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasiDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, 5 mln. so‘m Ekologik sertifikatlash majburiy bo‘lgan mahsulotlar va chiqindilarning ekologik xavfsizligi mezonlarini belgilash.
“O‘zbekiston Respublikasi Davlat ekologik sertifikatlashtirish tizimi. Asosiy qoidalar”;2008—2012-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, “O‘zstandart” agentligiDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, 3,5 mln. so‘m O‘zbekiston Respublikasi Davlat ekologik sertifikatlashtirish tizimi tuzilmasini, uning funksiyasini va ishlarni tashkil etish tartibini belgilash.
“O‘zbekiston Respublikasi Davlat ekologik sertifikatlashtirish tizimi. Atamalar va ta’riflar”.2008—2012-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, “O‘zstandart” agentligiDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, 3 mln. so‘m Xalq xo‘jaligida, fan va texnikada qo‘llaniladigan ekologik sertifikatlashtirish sohasidagi asosiy atamalar va ta’riflarni belgilash.
3.2Mintaqada BMT EEK barqaror rivojlanish uchun ta’lim bo‘yicha BMT (2005—2014-yillar) Dekadasini amalga oshirish.
3.2.1O‘zbekiston Respublikasining uzluksiz ekologik ta’lim va barqaror rivojlanish uchun ta’lim bo‘yicha yangi Konsepsiyasini ishlab chiqish.2009-2010-yillarXalq ta’limi vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasiXalq ta’limi vazirligi, Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, 20 mln. so‘m Ekologik ta’lim sohasida zamonaviy jarayonlarni va global tashabbuslarni hisobga olgan holda uzluksiz ekologik ta’lim bo‘yicha yangi Konsepsiyani ishlab chiqish.
3.2.2.O‘zbekiston Respublikasida uzluksiz ekologik ta’lim va barqaror rivojlanish uchun ta’lim tizimini rivojlantirish va takomillashtirish: “O‘zbekiston Respublikasi ekologik ta’lim va maorifi tizimini rivojlantirish” axborot-tahliliy ma’lumotlarni ishlab chiqish; maktabgacha, umumiy o‘rta, o‘rta maxsus, kasb-hunar va oliy ta’lim muassasalari uchun ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish bo‘yicha axborot-tahliliy ma’lumotlarni, o‘quv-metodik qo‘llanmalar turkumini, ko‘rgazma va didaktik materiallarni tayyorlash va nashr etish; bolalar va yoshlar o‘rtasida ekologik tarbiya ishlarini faollashtirish, ekologiya-naturalistik ishlar va tadbirlarni tashkil etish va o‘tkazish. 2008—2010-yillarXalq ta’limi vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasiXalq ta’limi vazirligi, Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, xalqaro va hukumat jamg‘armalari 100 mln. so‘m Xalq ta’limi vazirligi, Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, xalqaro va hukumat jamg‘armalari 100 mln. so‘m
3.3O‘zbekiston Respublikasi shaharlari va sanoat zonalarida: Qarshi shahrida; Termiz shahrida ekologiya-gidrogeologiya, muhandislik-geologiya tadqiqotlarini amalga oshirish va 1:25000 masshtabli (yer osti va yer usti suvlari, aeratsiya zonasi tuprog‘i) xaritasini tuzish. 2008—2012-yillarDavlat geologiya qo‘mitasi, (“GIDROINGEO” instituti), “Yergeodezkadastr” davlat qo‘mitasiHar yili ajratiladigan mablag‘lar doirasida, 120 mln. so‘m; 120 mln. so‘m Hisobotlar va geoekologiya xaritalarini tuzish.
3.4O‘zbekiston Respublikasi Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasining Axborot markazi ma’lumotlar bazasini rivojlantirish.2008—2011-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasiDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, 6,0 mln. so‘m Tarmoqni kengaytirish va yagona ma’lumotlar bazasini tashkil etish, shuningdek atrof muhitni muhofaza qilish va tabiiy resurslardan oqilona foydalanish masalalari bo‘yicha qarorlar qabul qilish uchun axborotlarni jadal ishlash.
3.5Ekologik muammolar �o‘yicha O‘zbekiston milliy teleradiokompaniyasi dasturlarini ishlab chiqish va mavzuli ko‘rsatuvlar tashkil etish, shuningdek video- va hujjatli filmlar yaratish va namoyish qilish.2008—2012-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasiDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, 6,0 mln. so‘m Ommaviy axborot vositalarida ekologik targ‘ibot tizimini rivojlantirish va takomillashtirish, atrof muhitni muhofaza qilish va tabiatdan foydalanish masalalarini jamoatchilikka keng tushuntirish va ularni xabardor qilish.
3.6Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi mutaxassislarining nohukumat nodavlat tashkilotlar bilan mavzuli uchrashuvlarini hamda jurnalistlar uchun brifing tashkil etish. 2008—2012-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasiDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, 10 mln. so‘m Nohukumat nodavlat va boshqa jamoat tashkilotlari bilan hamkorlikni, shuningdek o‘zaro ishlarni chuqurlashtirish va kengaytirish.
3.7Huquqni muhofaza qilish organlari xodimlari bilan tabiatni muhofaza qilish sohasidagi qonun hujjatlari normalarini o‘rganish, qonun buzilishlari yuzasidan sanksiyalarni, huquqbuzarliklar va boshqalar uchun materiallarni rasmiylashtirish tartibini o‘rganish bo‘yicha mashg‘ulotlar tashkil qilish.2008—2012-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Ichki ishlar vazirligiDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,Tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, 5 mln. so‘m, Ichki ishlar vazirligi Atrof muhitni muhofaza qilish va tabiatdan foydalanish masalalari bo‘yicha mas’ul bo‘lgan turli vazirliklar, davlat qo‘mitalari, idoralar va tashkilotlar xodimlari malakasini oshirish tarmoqlarini tashkil etish va rivojlantirish.
3.8Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzurida turli jamoat tashkilotlari vakillaridan atrof muhitni muhofaza qilish va tabiiy resurslardan oqilona foydalanish muammolari bo‘yicha Jamoatchilik kengashi tashkil etish.2008—2012-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, turli jamoat tashkilotlariTabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, turli jamoat tashkilotlari Atrof muhitni muhofaza qilish va tabiiy resurslardan oqilona foydalanish muammolarini hal etishga jamiyatning turli vakillarini jalb qilish.
IV. Xalqaro hamkorlik va mintaqaviy ekologik xavfsizlik
4.1Global ekologiya jamg‘armasi (GEJ)ning “Iqlimni o‘zgartirishga ta’sir ?tuvchi GFU — oz?n xavfsizligi moddalaridan foydalanishning yaxshi metodlariga qo‘shimcha o‘qish” loyihasini bajarish.2008-2009-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, vazirliklar, davlat qo‘mitalari, idoralar va tashkilotlarGEJ, 200,0 ming AQSh dollari Atmosferaga chiqindilar chiqarishni kamaytirish.
4.2“Jamoatchilikning axborot olishga, qarorlar qabul qilish jarayonida ishtirok etishga huquqi va atrof muhitga tegishli masalalar bo‘yicha axborot olish huquqi to‘g‘risida” BMT EEK Orxus Konvensiyasini ratifikatsiya qilishga materiallar tayyorlash.2008—2010-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Tashqi ishlar vazirligi, aloqador idoralarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasiEkologik qarorlar qabul qilish jarayoniga jamoatchilikni jalb etish.
4.3Biologik rangbaranglik Konvensiyasiga bioxavfsizlik bo‘yicha Kartaxen Protokolini ratifikatsiya qilishga materiallar tayyorlash.2008-2009-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Tashqi ishlar vazirligi, aloqador idoralarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasiZamonaviy biotexnologiyalarni qo‘llash natijalari bo‘lgan va biologik rang-baranglikni saqlash va ulardan barqaror foydalanishga noqulay ta’sir ko‘rsatish imkonini beradigan, tirik, o‘zgartirilgan organizmlarni xavfsiz yetkazib berish, ishlov berish va ulardan foydalanish sohasida zarur darajada muhofaza qilishni ta’minlash.
4.4Markaziy Osiyo davlatlari Bosh vazirlari Kengashi qarori bilan 1999-yil 17-iyunda tasdiqlangan Markaziy Osiyo mamlakatlari transchegaraviy hududlaridagi chiqindixonalar va tog‘ jinslari ag‘darmalari maydonlarini reabilitatsiya qilishni ta’minlash bo‘yicha birgalikdagi ishlarni amalga oshirish yuzasidan Harakatlar dasturini amalga oshirish: Foydalanilmasdan yotgan Mayli-Soy, Sumsar, Shekaftar va Qadamjoy ma’danlari chiqindixonalari va ag‘darmalarini vaqti-vaqti bilan tekshirib turish, Qirg‘iziston Respublikasi va O‘zbekiston Respublikasi transchegaraviy hududlarida Mayli-Soy, Sumsar va Shohimardon daryolari suvlaridagi og‘ir metallar va radionuklidlar miqdori monitoringini amalga oshirish; 2008—2012-yillarDavlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Davlat geologiya qo‘mitasi (“Uran va nodir metallar geologiyasi” IIM DK, Xavfli geologik jarayonlar ustidan kuzatuv olib borish davlat xizmati, “Gidromineral resurslari geologiyasi” IIM DK), FVVHar yili ajratiladgan budjet mablag‘lari doirasidaO‘zbekiston Respublikasi va Qirg‘iziston Respublikasining transchegaraviy hududlarida ekologik xavfsizlikni ta’minlash bo‘yicha qarorlar qabul qilish uchun takliflar tayyorlash.
Qirg‘iziston Respublikasi bilan birgalikda che�aralararo Norin, Qoradaryo, Tentaksoy, So‘x, Shohimardon, Oqbura, Aravansoy, Mayli-Soy daryolaridagi suv toshqini va sel oqimlari bilan bog‘liq bo‘lgan favqulodda vaziyatlarning oldini olish bo‘yicha ishlarni (O‘zbekiston Respublikasi Tashqi ishlar vazirligidan ushbu ishlarni amalga oshirishga ruxsat olgandan keyin) amalga oshirish.2008—2012-yillar “O‘zgidromet”, Tashqi ishlar vazirligi, Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, FVVHar yili ajratiladgan budjet mablag‘lari doirasidaO‘zbekiston Respublikasi va Qirg‘iziston Respublikasi transchegaraviy hududlarida suv toshqini va sel oqimlari bilan bog‘liq favqulodda vaziyatlar holatlarida ekologik xavfsizlikni ta’minlash va uning oqibatlarini yengillashtirish bo‘yicha qarorlar qabul qilish uchun takliflar tayyorlash.

Hujjatda xato topganingizda, uni belgilab Ctrl+Enter ni bosing.

© O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi qoshidagi “Adolat” milliy huquqiy axborot markazi davlat muassasasi