Tizimning ushbu imkoniyatidan foydalanish uchun Siz avtorizatsiya qilinishingiz kerak!
Ro‘yxatdan o‘tishni xohlaysizmi? Yoki tizimga o‘z loginingiz bilan kirasizmi?

Avtorizatsiya qilish Ro‘yxatdan o‘tish

×
 ×
Davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritiladigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash, yuridik-texnik jihatdan rasmiylashtirish va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risida uslubiy ko‘rsatmalarni tasdiqlash haqida

ILOVA
Davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritiladigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash, yuridik-texnik jihatdan rasmiylashtirish va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risida USLUBIY KO‘RSATMALAR

I bob. Umumiy qoidalar

II bob. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga loyihalarni kiritish vakolatiga ega bo‘lgan organlar

III bob. Loyihalarni tayyorlashni tashkillashtirish

IV bob. Qonunosti hujjatlari loyihalarining matni va tuzilmasiga bo‘lgan umumiy talablar

V bob. Qonunosti hujjatlarining loyihalarini rasmiylashtirish

“Sog‘lom avlod uchun” hukumatga qarashli bo‘lmagan xalqaro xayriya fondi to‘g‘risidagi NIZOM

VI bob. Qonunosti hujjatlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish, shuningdek ularni o‘z kuchini yo‘qotgan deb topish to‘g‘risidagi loyihalarni tayyorlashning xususiyatlari

VII bob. Ishlab chiquvchining yuridik xizmati tomonidan loyihani huquqiy ekspertizadan o‘tkazish

VIII bob. Loyihani manfaatdor organlar va tashkilotlar bilan kelishish

IX bob. Loyihaga ilova qilinadigan axborot va tahliliy materiallarga qo‘yiladigan asosiy talablar

X bob. Loyihani O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligida huquqiy ekspertizadan o‘tkazish

XI bob. Yakuniy qoidalar

1a-ILOVA
Xalqaro hujjatlar va chet el mamlakatlari qonun hujjatlarini o‘rganish yuzasidan QIYOSIY JADVAL *

1b-ILOVA
Xalqaro hujjatlar va chet el mamlakatlari qonun hujjatlarini o‘rganish yuzasidan QIYOSIY JADVAL *

Hujjat 07.04.2014 00 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish
Oldingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasining “Normativ-huquqiy hujjatlar to‘g‘risida”gi Qonuni (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2012-y., 12-son, 333-modda), O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2011-yil 23-avgustdagi PQ-1602-son “O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi faoliyatini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori va Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 14-fevraldagi 62-son qarori bilan tasdiqlangan Vazirlar Mahkamasining Reglamentiga (O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining qarorlari to‘plami, 2005-y., 2-son, 8-modda) muvofiq hamda davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritiladigan normativ-huquqiy hujjat loyihalarini tayyorlash, yuridik-texnik rasmiylashtirish va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish faoliyatini yanada takomillashtirish maqsadida buyuraman:
(muqaddima O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
1. Mazkur Uslubiy ko‘rsatmalar O‘zbekiston Respublikasining “Normativ-huquqiy hujjatlar to‘g‘risida”gi (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2012-y., 12-son, 333-modda), “Qonunlar loyihalarini tayyorlash va O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasiga kiritish tartibi to‘g‘risida”gi (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2006-yil, 10-son, 537-modda) qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2011-yil 23-avgustdagi PQ-1602-son “O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi faoliyatini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori, Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 14-fevraldagi 62-son qarori (O‘zbekiston Respublikasi Hukumati qarorlarining to‘plami, 2005-y., 2-son, 8-modda) bilan tasdiqlangan Vazirlar Mahkamasi Reglamentiga (keyingi o‘rinlarda Vazirlar Mahkamasi Reglamenti deb yuritiladi) muvofiq davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari hamda mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritiladigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini (keyingi o‘rinlarda loyihalar deb yuritiladi) tayyorlash, yuridik-texnik jihatdan rasmiylashtirish va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish tartibini belgilaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
3. Vazirlar Mahkamasining Reglamentiga muvofiq, Vazirlar Mahkamasida ko‘rib chiqish uchun masalalar Vazirlar Mahkamasi a’zolari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari rahbarlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashining Raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari, istisno hollarda esa ularning birinchi o‘rinbosarlari tomonidan (keyingi o‘rinlarda ishlab chiquvchilar deb yuritiladi) kiritilishi mumkin.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
7. Loyihani ishlab chiquvchi organ, ishlab chiqilayotgan loyihaning turini belgilashi lozim. Bunda, normativ-huquqiy hujjatni qabul qiladigan organ vakolati va O‘zbekiston Respublikasining “Normativ-huquqiy hujjatlar to‘g‘risida”gi Qonuni 8, 10 va 11-moddalari, O‘zbekiston Respublikasining “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida”gi Qonuni (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Axborotnomasi, 2003-y., 9-10-son, 138-modda), O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2005-yil 4-fevraldagi F-2118-son “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlarini tayyorlash, ko‘rib chiqish va imzolash tartibi to‘g‘risida”gi farmoyishi talablariga e’tibor qaratish lozim.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(8-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(9-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(11-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(14-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(15-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(15-bandning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(25-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(26-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(29-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) asosan xatboshilar bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(291-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(31-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(33-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(33-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(34-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(38-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
40. Loyihaning qaror qismidagi bandlari (kichik bandlar, xatboshilar) bilan mazkur Uslubiy ko‘rsatmalarning 39-bandida ko‘rsatilgan hujjatlarni tasdiqlash yoki ma’qullash nazarda tutilgan bo‘lsa, loyihaning tegishli tuzilmaviy birligi va u tomonidan tasdiqlanayotgan (ma’qullanayotgan) hujjatning nomi bir-biriga mos ravishda bayon etilishi lozim.
Oldingi tahrirga qarang.
(41-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(42-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(46-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(49-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(50-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(53-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) asosan xatboshilar bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(54-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(55-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(55-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
56. MazkurUslubiy ko‘rsatmalarning 55-bandi ikkinchi xatboshisida nazarda tutilgan normativ-huquqiy hujjatlarga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish, shuningdek o‘z kuchini yo‘qotgan deb topish to‘g‘risidagi loyiha, topshiriq berilgan organ tomonidan tayyorlanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
(57-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(58-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(60-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(61-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(65-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(74-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(75-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(76-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(76-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) asosan xatboshilar bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(80-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(80-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) asosan ikkinchi va uchinchi xatboshilar bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
82. Loyiha ishlab chiquvchining birinchi rahbari tomonidan imzolanishidan oldin uning yuridik xizmati tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga va qonunlariga, boshqa normativ-huquqiy hujjatlarga, qonunchilik texnikasi qoidalariga muvofiqligi, shuningdek havolaki normalarni qo‘llashning asoslanganligi va maqsadga muvofiqligi bo‘yicha huquqiy ekspertizadan o‘tkaziladi.
(82-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(83-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(85-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(86-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(87-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(89-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(91-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(931-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(99-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(103-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(103-bandning yettinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(103-bandning sakkizinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(105-bandning yettinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(107-bandning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(107-bandning yettinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(107-bandning sakkizinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
(1071-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(110-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) asosan uchinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(110-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) asosan beshinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
loyihalarning O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlariga, boshqa normativ-huquqiy hujjatlarga, qonunchilik texnikasi qoidalariga muvofiqligi, shuningdek havolaki normalar qo‘llanilishining asosliligi hamda maqsadga muvofiqligini aniqlash maqsadida ularning huquqiy ekspertizasini o‘tkazadi;
(111-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Taklif va mulohazalar mavjud bo‘lgan taqdirda loyiha taklif va mulohazalar bilan imzolanadi, mazkur Uslubiy ko‘rsatmalarning 115-bandida ko‘rsatilgan hollar bundan mustasno. Taklif va mulohazalar bilan imzolash mazkur Uslubiy ko‘rsatmalarning 95-bandida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
(115-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Davlat daromadiga o‘tkaziladigan mol-mulkni olib qo‘yish, sotish yoki
yo‘q qilib tashlash tartibi to‘g‘risidagi nizomga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish haqida”gi qarori loyihasi bo‘yicha

TAQQOSLASh JADVALI

Amaldagi tahrir

Taklif etilayotgan tahrir

Asoslantirish

4. Mol-mulkni olib qo‘yish to‘g‘risida vakolatli organ mansabdor shaxsi tomonidan protokol tuziladi, unda quyidagilar ko‘rsatilishi kerak:

a) tuzilgan vaqti va joyi;

b) protokolni tuzgan shaxsning lavozimi, familiyasi, ismi, otasining ismi;

v) mol-mulk egasi va mol-mulk olib qo‘yilgan shaxs to‘g‘risidagi ma’lumotlar (familiyasi, ismi, otasining ismi, manzili, pasportiga oid ma’lumotlar va shu kabilar), ularni aniqlash imkoniyati bo‘lmagan hollar bundan mustasno;

g) mol-mulkni olib qo‘yishda ishtirok etgan shaxslar to‘g‘risidagi ma’lumotlar, agar ular bo‘lsa;

d) huquqbuzarlik sodir etilgan joy, vaqt va uning mazmuni;

e) mazkur huquqbuzarlik uchun javobgarlikni nazarda tutuvchi normativ hujjat;

j) huquqbuzarning tushuntirish xati;

z) olib qo‘yilayotgan har bir buyumning nomi va miqdori, uning o‘ziga xos belgilari (og‘irligi, uzunligi va boshqalar);





i) olib qo‘yilayotgan mol-mulkning saqlanishi ta’minlanishi, shu jumladan ham buyumlarning o‘zini, ham ular vaqtincha saqlanayotgan joyni muhrlab qo‘yish, agar bu ishlar amalga oshirilgan bo‘lsa.

To‘ldirilmoqda

4. Mol-mulkni olib qo‘yish to‘g‘risida vakolatli organ mansabdor shaxsi tomonidan protokol tuziladi, unda quyidagilar ko‘rsatilishi kerak:

a) tuzilgan vaqti va joyi;

b) protokolni tuzgan shaxsning lavozimi, familiyasi, ismi, otasining ismi;

v) mol-mulk egasi va mol-mulk olib qo‘yilgan shaxs to‘g‘risidagi ma’lumotlar (familiyasi, ismi, otasining ismi, manzili, pasportiga oid ma’lumotlar va shu kabilar), ularni aniqlash imkoniyati bo‘lmagan hollar bundan mustasno;

g) mol-mulkni olib qo‘yishda ishtirok etgan shaxslar to‘g‘risidagi ma’lumotlar, agar ular bo‘lsa;

d) huquqbuzarlik sodir etilgan joy, vaqt va uning mazmuni;

e) mazkur huquqbuzarlik uchun javobgarlikni nazarda tutuvchi normativ hujjat;

j) huquqbuzarning tushuntirish xati;

z) olib qo‘yilayotgan har bir buyumning nomi va miqdori, uning o‘ziga xos belgilari (og‘irligi, uzunligi va boshqalar). Qimmatli qog‘ozlarni olib qo‘yishda olib qo‘yilgan qimmatli qog‘ozlarning umumiy miqdori, ularning turi va qimmatli qog‘ozlarning emitenti to‘g‘risidagi ma’lumotlar ko‘rsatiladi;

i) olib qo‘yilayotgan mol-mulkning saqlanishi ta’minlanishi, shu jumladan ham buyumlarning o‘zini, ham ular vaqtincha saqlanayotgan joyni muhrlab qo‘yish, agar bu ishlar amalga oshirilgan bo‘lsa.

Vakolatli organning mansabdor shaxsi olib qo‘yish to‘g‘risidagi protokol to‘g‘ri tuzilganligi, shuningdek unda ushbu bandda nazarda tutilgan barcha ma’lumotlar ko‘rsatilishi uchun javobgar bo‘ladi.

Qo‘shimchalar qimmatli qog‘ozlarni olib qo‘yishda va keyinchalik ularning miqdori, turlari va emitent haqidagi ma’lumotlari bo‘yicha nizolashish imkoniyati bo‘lmaganda bayonnomani to‘g‘ri tuzish maqsadida kiritiladi.

Qo‘shimchalar mulkni olib qo‘yishni olib boruvchi, vakolatli idoralarning mansabdor shaxslarning mulkni olib qo‘yish bayonnomasini keyinchalik ularni amalga oshirish uchun to‘g‘ri va har tomonlama tuzishlari uchun javobgarliklarini oshirish maqsadida kiritilmoqda. Shuni qayd qilib o‘tish lozimki, mulkni olib qo‘yish bayonnomalarida barcha kerakli ma’lumotlar, shu bilan bir qatorda olib qo‘yilgan mulkning sifatiga doir tavsiflar ko‘rsatilmayapti, bu esa

o‘z navbatida mulkning almashinuvi yoki boshqacha tarzda o‘zgarishiga va shikastlanishi uchun sharoit yaratishga sabab bo‘lmoqda

6. Olib qo‘yilgan mol-mulkning iste’mol, foydalanish, qayta ishlash uchun yaroqliligini ekspertizadan o‘tkazish, shuningdek uni baholash maqsadida vakolatli organning mansabdor shaxsi uch sutka mobaynida, tez buziladigan tovarlarga nisbatan esa — bir sutka mobaynida ekspert tayinlaydi.

To‘ldirilmoqda

6. Olib qo‘yilgan mol-mulkning iste’mol, foydalanish, qayta ishlash uchun yaroqliligini ekspertizadan o‘tkazish, shuningdek uni baholash maqsadida vakolatli organning mansabdor shaxsi uch sutka mobaynida, tez buziladigan tovarlarga nisbatan esa — bir sutka mobaynida ekspert va baholovchini tayinlaydi.

Majburiy sertifikatlanishi kerak bo‘lgan (etil, oziq-ovqat spirti, alkogolli mahsulotlar, pivo, tamaki mahsulotlari, dori vositalari va tibbiyot buyumlari, oziq-ovqatga biologik aktiv qo‘shimchalar, oziq-ovqat qo‘shimchalari bundan mustasno) va ular bo‘yicha muvofiqlik sertifikatlari mavjud bo‘lmagan olib qo‘yilgan mahsulotlar bo‘yicha ushbu mahsulotni olib qo‘ygan vakolatli organning mansabdor shaxsi tomonidan uni sertifikatlashtirish va belgilangan tartibda muvofiqlik sertifikatini olish uchun sertifikatlashtirish organiga buyurtmanoma beriladi. Ishning og‘irlik darajasi, hajmi va turidan qat’i nazar, kerakli hujjatlarni topshirgan vaqtdan 10 ish kunidan 1 oygacha muddatda muvofiqlik sertifikati rasmiylashtiriladi va beriladi.

“Mahsulotlar va xizmatlarni sertifikatlashtirish to‘g‘risida”gi Qonunning 12-moddasiga binoan majburiy sertifikatlashtirilishi lozim bo‘�gan mahsulot agarda u sertifikatlashtirish talablariga muvofiq emasligi sababli sertifikatlashtirishdan o‘tmagan bo‘lsa sotish taqiqlanadi.

Agarda majburiy sertifikatlashtirilishi lozim bo‘lgan mahsulot xavfsizlik talablariga mos kelmasa u sotilishi mumkin emas va yo‘q qilinishi lozim. Shuning uchun mulkning birxillashtirish talablariga mos kelishi predmetiga qaratilgan tekshiruv mulkning davlat hisobiga o‘tkazilishi yoki yo‘q qilinishi haqidagi savollarni hal qilishdan oldin o‘tkazilishi lozim.

Olib qo‘yilgan mahsulot sertifikatlashtirilishi olib boriladigan muddat nazarda tutilgan

24. Diniy madaniyatga tegishli buyumlar (tarixiy, badiiy, ilmiy qimmatga ega bo‘lgan, shuningdek tarkibida qimmatbaho metallar va toshlar bo‘lgan buyumlardan tashqari) diniy tashkilotlarga dalolatnoma bo‘yicha bepul beriladi.

24. Diniy madaniyatga tegishli buyumlar (tarixiy, badiiy, ilmiy va boshqa madaniy qimmatga ega bo‘lgan, shuningdek tarkibida qimmatbaho metallar va toshlar bo‘lgan buyumlardan tashqari) keyinchalik dalolatnoma bo‘yicha diniy tashkilotlarga tekin berish uchun O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Din ishlari bo‘yicha qo‘mitaga beriladi.

O‘zgarishlar ko‘rsatib o‘tilgan predmetlarni O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Din ishlari bo‘yicha qo‘mitaga keyinchalik diniy tashkilotlarga berishi maqsadida kiritilmoqda.

60. Mol-mulk qiymatining bahosi (summasi) qonun hujjatlariga muvofiq aniqlanadi.

Bunda, agar sotilgan mol-mulk qiymatidan davlat organlarining maxsus hisob raqamlariga chegirishlar amalga oshirilgan bo‘lsa, u holda qiymatning tegishli summasi ushbu organlar hisobidan to‘lanadi.

60. Mol-mulk qiymatining bahosi (summasi) qonun hujjatlariga muvofiq aniqlanadi.

Chiqarib tashlanmoqda

Qoplash proporsional olib borilishi to‘g‘risidagi norma 59-bandda berilgan.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim qarorlariga
o‘zgartirishlar kiritish to‘g‘risida”gi qarori loyihasi bo‘yicha

TAQQOSLASh JADVALI

Amaldagi tahrir

Taklif etilayotgan tahrir

Asoslantirish

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1999-yil 12-yanvardagi 12-son “Ijro intizomini mustahkamlash chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori

3. Bosh vazir kotibiyati, axborot tahlil departamentlari va boshqa tarkibiy bo‘linmalar faoliyatini muvofiqlashtirib borishni ta’minlash, ular ishining samaradorligini oshirish va ijro intizomini mustahkamlash maqsadida Vazirlar Mahkamasi apparati tuzilmasiga Apparat Rahbari lavozimi kiritilsin. Belgilab qo‘yilsinki, Vazirlar Mahkamasi apparati Rahbari maqomiga ko‘ra Bosh vazir o‘rinbosariga tenglashtiriladi, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni bilan lavozimga tayinlanadi va lavozimidan ozod qilinadi.

Belgilansinki, Bosh vazir kotibiyati, axborot-tahlil departamentlari o‘z vakolatiga kiradigan masalalar bo‘yicha — tegishli ravishda Bosh vazirga va uning o‘rinbosarlariga;tashkiliy

masalalar va ijro intizomi masalalari bo‘yicha — Vazirlar Mahkamasi Apparati Rahbariga bo‘ysunadilar.

Vazirlar Mahkamasi Apparati Rahbari zimmasiga:

Bosh vazir kotibiyati, axborot-tahlil departamentlari va funksional bo‘limlari ishlarini muvofiqlashtirib borish;

Vazirlar Mahkamasi farmoyishlari va qarorlari loyihalarini tayyorlash hamda imzolash uchun O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti kotibiyatiga va Bosh vazirga taqdim etish;

Vazirlar Mahkamasi komplekslarida va apparatning tarkibiy bo‘linmalarida O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti farmonlari, farmoyishlari va topshiriqlarining bajarilishi bo‘yicha ijro intizomini mustahkamlash;

Bosh vazir o‘rinbosarlari bilan birgalikda tegishli apparatning tarkibiy bo‘linmalariga bosh mutaxassis va yetakchi mutaxassis kadrlarni tanlash;

apparat mutaxassislari va xodimlarining ish va kasb malakasi darajasini oshirish, ularni muntazam ravishda attestatsiyadan o‘tkazish masalalari yuklansin.

O‘z kuchini yo‘qotmoqda

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2008-yil 9-apreldagi PQ–834-son “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining ijro etuvchi tuzilmasini qisman o‘zgartirish to‘g‘risida”gi qarorining 1-bandiga muvofiq, Vazirlar Mahkamasi Apparati rahbari lavozimi tugatilib, o‘rniga Vazirlar Mahkamasining Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi lavozimi kiritilgan. Ushbu O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarorining 2-bandi bilan Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi vakolatlari belgilangan.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Olimpiya zaxiralari kollejlari to‘g‘risidagi nizomga

qo‘shimcha kiritish to‘g‘risida”gi qarori loyihasi bo‘yicha

TAQQOSLASh JADVALI

Amaldagi tahrir

Taklif etilayotgan tahrir

Asoslantirish

7. Sport zaxirasini tayyorlash olib borilayotgan sport turlari hamda olimpiya zaxiralari kolleji o‘quvchilari kontingenti olimpiya zaxiralari kolleji taqdimnomasiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat va sport ishlari vazirligi tomonidan tasdiqlanadi.

Olimpiya zaxiralari kolleji umumiy kontingenti 600 nafar o‘quvchidan iborat etib shakllantiriladi, umumiy va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi bo‘g‘inlari bo‘yicha — 300 nafardan.



To‘ldirilmoqda

7. Sport zaxirasini tayyorlash olib borilayotgan sport turlari hamda olimpiya zaxiralari kolleji o‘quvchilari kontingenti olimpiya zaxiralari kolleji taqdimnomasiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat va sport ishlari vazirligi tomonidan tasdiqlanadi.

Olimpiya zaxiralari kolleji umumiy kontingenti 600 nafar o‘quvchidan iborat etib shakllantiriladi, umumiy va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi bo‘g‘inlari bo‘yicha —
300 nafardan.

Toshkent shahridagi Madaniyat va sport ishlari vazirligi huzuridagi Respublika olimpiya zaxiralari kolleji umumiy kontingenti 660 nafar o‘quvchidan iborat etib shakllantiriladi, umumiy va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi bo‘g‘inlari bo‘yicha — 330 nafardan.









Toshkent shahridagi Madaniyat va sport ishlari vazirligi huzuridagi Respublika olimpiya zaxiralari kolleji umumiy kontingenti aniq bir son etib shakllantirilishini aniqlashtirish maqsadida qo‘shimcha kiritilmoqda.

(1-ilova O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(1a-ilova O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(1b-ilova O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-martdagi 84-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2352-1, 31.03.2014-y.) asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2014-y., 14-son, 158-modda)
Keyingi tahrirga qarang.

NAMUNA

Vazirliklar va idoralar tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Davlat sud-ekspertiza muassasasi yoki boshqa korxona, muassasa, tashkilot tomonidan sud ekspertizasini o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi namunaviy nizomni tasdiqlash haqida”gi qarori loyihasiga berilgan taklif va e’tirozlari bo‘yicha
KELIShMOVChILIKLAR JADVALI

Taklif etilayotgan tahrir

Manfaatdor organlarning taklif va e’tirozlari

Ko‘rib chiqish natijalari

33. Ekspert xulosasida qoidabuzarlik sabablari va ularni sodir etishga imkon bergan sharoitlar, shuningdek ularni bartaraf etishning tashkiliy-texnikaviy tavsiyalari holatlari ko‘rsatilishi mumkin.

1. O‘zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi.
Namunaviy nizomning 33-bandi quyidagi tahrirda bayon qilinishi taklif qilinadi:
“33. Huquqbuzarlikning sodir etilishiga ko‘maklashuvchi holatlar, sabablar va sharoitlar, shuningdek ekspert xulosasida o‘z aksini topmagan holda, ularni bartaraf etish bo‘yicha tashkiliy-texnikaviy tavsiyalar ekspertning alohida ma’lumotnomasi ekspertning xulosasiga ilova qilinishi mumkin”.

2. O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi
.
“Sud ekspertizasi to‘g‘risida”gi Qonunning 23-moddasi ikkinchi qismiga muvofiq ish uchun ahamiyatga molik bo‘lgan va sud ekspertining tashabbusiga ko‘ra aniqlangan holatlar xulosaning majburiy elementlariga daxldordir, Namunaviy reglamentning 33-bandidagi “holatlar” so‘zini chiqarib tashlash lozim deb hisoblaymiz.

Qabul qilinmadi.
“Sud ekspertizasi to‘g‘risida”gi Qonunning 23-moddasida ekspert xulosasining tuzilishi tartibi belgilangan. Mazkur moddaning uchinchi qismi xulosasida huquqbuzarlik sabablari va uning sodir etilishiga imkon bergan shart-sharoitlar, shuningdek ularni bartaraf etishga doir tashkiliy-texnikaviy tavsiyalar ko‘rsatilgan bo‘lishi mumkinligi nazarda tutilgan. Shunga o‘xshash norma Jinoyat-protsessual kodeksi 184-moddasining uchinchi qismida va Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksning 2991-moddasida berilgan.
Shu bilan birgalikda qayd qilib o‘tish lozimki, ekspertning alohida ma’lumotnomasi protsessual hujjat hisoblanmaydi, bu esa o‘z navbatida ish yuzasidan dalil bo‘lib hisoblanmasligini bildiradi.
Qabul qilindi.
33-band quyidagi tahrirda bayon etildi:
“33. Ekspert xulosasida qoidabuzarlik sabablari va ularni sodir etishga imkon bergan sharoitlar, shuningdek ularni bartaraf etishning tashkiliy-texnikaviy tavsiyalari ko‘rsatilishi mumkin”.

Vazirlar Mahkamasining “Davlat sud eksperti lavozimiga tayinlashda attestatsiyadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi nizomni tasdiqlash haqida”gi qarori loyihasi bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi tomonidan berilgan taklif va e’tirozlarning
KELIShMOVChILIKLAR JADVALI

Taklif etilayotgan tahrir

O‘zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligining taklif va e’tirozlari

Ko‘rib chiqish natijalari

Nomlanishi
Davlat sud ekspertini lavozimga tayinlashda attestatsiyadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi nizomni tasdiqlash haqida
1. Davlat sud ekspertini lavozimga tayinlashda attestatsiyadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi nizom ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Butun matn bo‘yicha “lavozimga tayinlashda” degan so‘zlar “status olish uchun” degan so‘zlar bilan almashtirilsin. Qabul qilinmadi.
“Sud ekspertizasi to‘g‘risida”gi Qonunning 3-moddasi ikkinchi bandiga asosan davlat sud eksperti — davlat sud-ekspertiza muassasasining o‘z xizmat vazifalarini bajarish tartibida sud ekspertizasini o‘tkazuvchi sud ekspertidir.
Ko‘rsatib o‘tilgan Qonunning 11-moddasiga muvofiq davlat sud eksperti lavozimini oliy ma’lumotga, alohida hollarda esa o‘rta maxsus, kasb-hunar ma’lumotiga ega bo‘lgan, muayyan sud-ekspert ixtisosligi bo‘yicha keyingi tayyorgarlikdan o‘tgan va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilangan tartibda davlat sud eksperti sifatida attestatsiyadan o‘tkazilgan O‘zbekiston Respublikasi fuqarosi egallashi mumkin.
Shuningdek, loyihaning nomlanishi sud ekspertizasi to‘g‘risidagi Qonunning amalga oshirilishi bo‘yicha Tadbirlar rejasi 1 bo‘limining 1-bandida nazarda tutilgan.
Bundan tashqari, taklif asoslantirilmagan.

Nizom loyihasi bo‘yicha

18. (Birinchi xatboshi) Majlis davomida Komissiya o‘zining ko‘rib chiqishi uchun taqdim etilgan materiallarni o‘rganadi, attestatsiya qilinuvchiga sud-ekspertning faoliyatini tartibga soladigan normativ-huquqiy hujjatlar, sud ekspertizasining nazariy asoslari, aniq ekspert mutaxassisligi bo‘yicha savollarga javob berishni taklif qiladi, shundan keyin uning maxsus bilimlari darajasini baholaydi.18-band “amaliy” so‘zidan so‘ng “nazariy” so‘zlari bilan to‘ldirilsin.Qisman qabul qilindi.
Sud ekspertizasining amaliy asoslari mavjud bo‘lmaganligi sababli “nazariy asoslar” so‘zlari “nazariy asoslar va amaliy masalalar” so‘zlari bilan almashtirilgan.
25. Komissiyaning qarori asosida ekspert muassasasining kadrlar bo‘yicha bo‘linmasi tomonidan xodimga 3-ilovaga muvofiq shakl bo‘yicha davlat sud eksperti lavozimiga tayinlanishi bo‘yicha attestatsiyadan o‘tganlik to‘g‘risidagi guvohnoma topshiriladi. Guvohnoma Komissiya raisi va kotibi tomonidan imzolanadi hamda guvohnomani bergan ekspert muassasasi muhri bilan tasdiqlanadi.
Guvohnoma davlat sud ekspertining malakasini tasdiqlash maqsadida beriladi va faqat ekspert muassasasining xizmat guvohnomasi ko‘rsatilganda haqiqiy hisoblanadi.
25-band. “ekspert muassasasining kadrlar bo‘yicha bo‘linmasi” so‘zlari chiqarib tashlansin.
Berish tartibi idoraning ichki EKKsi bilan belgilanadi.
Quyidagi mazmundagi ikkinchi xatboshi bilan to‘ldirilsin:
“Davlat eksperti maqomiga ega bo‘lgan ekspert boshqa ekspert muassasasiga ishga o‘tayotgan taqdirda, o‘zining maqomini ekspert-malaka komissiyasida yangi ish joyi bo‘yicha tasdiqlaydi. Shu bilan birga, ilgari berilgan guvohnoma bekor qilinadi”.
Qabul qilinmadi.
Ushbu bandda xodimlarga davlat sud eksperti lavozimiga attestatsiyani o‘tishi haqidagi guvohnomaning aniq kim tomonidan berilishi savoli qo‘yilmagan — kadrlar b�yicha bo‘linma, Komissiya raisi, ekspert muassasa rahbari yoki ushbu masala har bir ekspert muassasaning ichki ishi bo‘lganligi uchun ekspertlik muassasasi tegishli bo‘lgan vazirlik, agentlik rahbari. Bunda xodimlarga topshiriladigan guvohnomani kim tayyorlashi (berishi) nazarda tutilgan. Shu bilan birgalikda loyihaga ortiqcha havola qiluvchi normaning kiritilishi maqsadga muvofiq emas.
Xodimning tayyorgarlik va bilim darajasi u ishlash uchun o‘tgan ekspertlik muassasasining talablariga mos kelmasligi mumkin. Shuningdek, bitta ekspertlik muassasasining aniq ixtisoslik bo‘yicha ekspert ishining xususiyati boshqasining xususiyatlaridan farq qilishi mumkin. Shuning uchun boshqa ekspertlik muassasasiga o‘tuvchi ekspertning majburiy tayyorgarligi tartibini belgilash maqsadga muvofiq.
Bundan tashqari taklif asoslantirilmagan.
Keyingi tahrirga qarang.

Hujjatda xato topganingizda, uni belgilab Ctrl+Enter ni bosing.

© O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi qoshidagi “Adolat” milliy huquqiy axborot markazi davlat muassasasi