ushbu Kodeksning 145 va
149-moddalarida nazarda tutilgan hollarda moliya yili mobaynida O‘zbekiston Respublikasi respublika budjetidan ajratiladigan mablag‘larga va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlariga o‘zgartirishlar kiritish to‘g‘risidagi takliflarni ko‘rib chiqadi;
ushbu Kodeksning 146 — 148-moddalarida nazarda tutilgan tartibda moliya yili mobaynida Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy budjetlari, tumanlar va shaharlar budjetlari parametrlariga o‘zgartirishlar kiritish to‘g‘risidagi takliflarni ko‘rib chiqadi;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar hokimlari ushbu moddaning birinchi qismida ko‘rsatilgan vakolatlar bilan bir qatorda tegishincha Qoraqalpog‘iston Respublikasi respublika budjetining, viloyatlar viloyat budjetlari va Toshkent shahri shahar budjetining, tumanlar va shaharlar budjetlarining zaxira jamg‘armalari mablag‘laridan foydalanish to‘g‘risida qarorlar qabul qiladi.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar hokimlari ushbu moddaning birinchi va
ikkinchi qismlarida ko‘rsatilgan vakolatlar bilan bir qatorda mahalliy budjetlarning parametrlarini hamda ularning ijrosi haqidagi hisobotlarni Qoraqalpog‘iston Respublikasi Jo‘qorg‘i Kengesi, viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar xalq deputatlari Kengashlari tomonidan ko‘rib chiqish hamda tasdiqlash jarayonining ommaviy axborot vositalarida yoritilishini ham ta’minlaydi.
ushbu Kodeksning 145-moddasida nazarda tutilgan tartibda O‘zbekiston Respublikasi respublika budjetining xarajatlari yoyilmasiga moliya yili mobaynida o‘zgartirishlar kiritadi;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga ushbu Kodeksning 145 va
149-moddalarida nazarda tutilgan tartibda O‘zbekiston Respublikasining respublika budjetidan ajratiladigan mablag‘larga va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlariga o‘zgartirishlar kiritish bo‘yicha takliflar taqdim etadi;
ushbu Kodeksning 146 — 148-moddalarida nazarda tutilgan tartibda tegishli budjetlar parametrlariga moliya yili mobaynida o‘zgartirishlar kiritadi;
ushbu Kodeksning 150-moddasida belgilangan tartibda xarajatlar smetalariga o‘zgartirishlar kiritadi;
Budjet tashkilotlari ushbu moddaning birinchi qismida ko‘rsatilgan vakolatlar bilan bir qatorda, shuningdek:
ushbu Kodeksning 150-moddasida belgilangan tartibda shtat jadvallariga o‘zgartirishlar kiritadi;
ushbu Kodeksning 149-moddasida nazarda tutilgan tartibda davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlariga o‘zgartirishlar kiritish bo‘yicha takliflar tayyorlaydi va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritadi;
4) boshqa daromadlar hisobidan shakllantiriladi. Boshqa daromadlar jumlasiga qonunchilikka muvofiq O‘zbekiston Respublikasining respublika budjetiga yo‘naltiriladigan davlat bojlari, yig‘imlar, tovon pullari, kompensatsiya to‘lovlari, jarima sanksiyalari va davlat daromadiga o‘tkazilgan mol-mulkni realizatsiya qilishdan tushgan tushumlar, belgilangan normativlar bo‘yicha davlat aktivlarini joylashtirishdan va foydalanishga berishdan olingan daromadlar, meros, hadya huquqi bo‘yicha davlat mulkiga o‘tkazilgan pul mablag‘lari, yuridik va jismoniy shaxslardan, shuningdek chet davlatlardan tushgan qaytarilmaydigan pul tushumlari, rezident bo‘lgan yuridik shaxslarga berilgan budjet ssudalarini, chet davlatlarga berilgan kreditlarni to‘lash hisobidan to‘lovlar, aksiyalarning davlat ulushi (payi) bo‘yicha dividendlar (daromadlar), bundan mahalliy davlat hokimiyati organlarining ulushi bo‘yicha dividendlar (daromadlar) mustasno, mahsulot taqsimotiga oid bitimlar bo‘yicha foyda keltiradigan mahsulotdagi davlat ulushi, O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankining foydasi va boshqa daromadlar kiradi. Insonparvarlik yordami aholining ijtimoiy nochor guruhlariga tibbiy va ijtimoiy yordam ko‘rsatish, ijtimoiy soha muassasalarini qo‘llab-quvvatlash, tabiiy ofatlar, avariyalar va halokatlar, epidemiyalar, epizootiyalar va boshqa favqulodda vaziyatlarning oldini olish hamda ularning oqibatlarini tugatish uchun dori vositalari va tibbiy buyumlar, oziq-ovqat, xalq iste’moli tovarlari, boshqa tovarlar, shu jumladan asbob-uskunalar, transport va texnika, shuningdek ixtiyoriy xayriyalar, ishlarni bajarish va xizmatlar ko‘rsatish, shu jumladan insonparvarlik yordami yuklarini tashish, kuzatib borish va saqlash tarzida beriladi. Tamaki mahsulotlari, alkogol mahsulotlari, harbiy maqsad uchun mo‘ljallangan tovarlar, shuningdek olib kirilishi taqiqlangan tovarlar insonparvarlik yordami sirasiga kiritilishi mumkin emas. maktabgacha ta’lim, umumiy o‘rta ta’lim, o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi, oliy ta’lim, oliy o‘quv yurtidan keyingi ta’lim, maktabdan tashqari ta’lim, kadrlarning malakasini oshirish va ularni qayta tayyorlash muassasalari, bolalar uylari, ta’lim muassasalarini axborot-uslubiy jihatdan ta’minlash muassasalari, vazirliklar va idoralar tasarrufidagi ta’lim muassasalari, boshqa yordamchi muassasalarni saqlab turish, shuningdek qonunchilikda O‘zbekiston Respublikasining respublika budjetidan moliyalashtirilishi nazarda tutilgan ta’lim tizimi tadbirlarining xarajatlari; Respublika shoshilinch tibbiy yordam markazi filialini, ko‘p tarmoqli va ixtisoslashtirilgan tibbiyot markazlarini, ixtisoslashtirilgan kasalxonalar va dispanserlarni, tug‘ruqxonalar va akusherlik majmualarini, tibbiy tashxis qo‘yish markazlarini hamda hududiy sanitariya-epidemiologik osoyishtalik va jamoat salomatligi boshqarmalarini, qon quyish xizmati va sud-tibbiyot ekspertizasi muassasalarini, Salomatlik va tibbiyot statistikasi instituti filialini, hududiy sog‘liqni saqlashni boshqarish organlari tasarrufidagi boshqa davolash-profilaktika muassasalari va yordamchi tashkilotlarni, tibbiy-ijtimoiy ekspert komissiyalarini saqlab turish, shuningdek qonunchilikda Qoraqalpog‘iston Respublikasining respublika budjeti, viloyatlarning viloyat budjetlari va Toshkent shahrining shahar budjetidan moliyalashtirilishi nazarda tutilgan xizmatlarga haq to‘lash xarajatlari; Ushbu modda birinchi qismining uchinchi va
to‘rtinchi xatboshilarida ko‘rsatilgan yo‘nalishlar bo‘yicha taqsimlanadigan mablag‘lar ulushi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori bilan belgilanadi.
ushbu Kodeksning 50 va
69-moddalariga muvofiq Davlat budjetining daromadlar manbalari bo‘yicha daromadlari va yo‘nalishlar bo‘yicha xarajatlari prognozidan;
Vaqtinchalik xarajatlar smetasini tuzish, tasdiqlash va ro‘yxatdan o‘tkazish ushbu Kodeksning 102,
103 va
107-moddalarida belgilangan xarajatlar smetalarini tuzish, tasdiqlash hamda ro‘yxatdan o‘tkazish talablariga muvofiq amalga oshiriladi.
Ushbu Kodeksning 51-moddasida ko‘rsatilgan qaysi daromadlar bo‘yicha tartibga soluvchi daromadlardan ajratmalarning normativlari belgilanmagan bo‘lsa, o‘sha daromadlar O‘zbekiston Respublikasining respublika budjetiga to‘liq hajmda kiritilishi lozim, ushbu Kodeksning
52-moddasida nazarda tutilgan hollar bundan mustasno.
ushbu Kodeksning 120-moddasi to‘rtinchi qismiga muvofiq budjetdan ajratiladigan mablag‘lar kamaytirilishi natijasida bo‘shab qolgan mablag‘lardan.
Budjetdan ajratiladigan mablag‘larni ushbu moddaning to‘rtinchi qismiga muvofiq kamaytirish tartibi O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan belgilanadi.
Birinchi va ikkinchi guruh xarajatlari, shuningdek ushbu Kodeksning 122-moddasi o‘ninchi qismida ko‘rsatilgan xarajatlar bo‘yicha moliyaviy majburiyatlar yuridik majburiyatlarni qabul qilishga doir buyurtmalar asosida, ish beruvchining fuqarolik javobgarligini majburiy sug‘urta qilish bo‘yicha esa, ish beruvchining fuqarolik javobgarligini majburiy sug‘urta qilish shartnomalari asosida g‘aznachilik bo‘linmalari tomonidan ro‘yxatdan o‘tkaziladi.
Xarajatlarni to‘lash uchun ruxsatnomalar berish tartibi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilanadi.
Daromadlarni kompensatsiya qilish yoki xarajatlarni qoplash Davlat budjetini ijro etish jarayonida ushbu Kodeksning 138-moddasida nazarda tutilgan, quyi turuvchi budjetlarning daromadlarini va (yoki) xarajatlarini kamaytirishga yoxud ko‘paytirishga olib keladigan hollarda o‘zaro hisob-kitoblar bo‘yicha mablag‘larni ajratish yoki olib qo‘yish orqali majburiy tartibda amalga oshiriladi.
Tumanlar va shaharlar budjetlarining ushbu moddaning to‘rtinchi qismida ko‘rsatilgan manbalari yetarli bo‘lmaganda tumanlar va shaharlar budjetlarining aylanma kassa mablag‘larini to‘ldirish to‘g‘risida Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari tomonidan qaror qabul qilinishi mumkin.
ushbu Kodeks 120-moddasining to‘rtinchi qismida nazarda tutilgan hollarda amalga oshiriladi.
Tumanlar va shaharlar budjetlaridan moliyalashtiriladigan budjet tashkilotlari va budjet mablag‘lari oluvchilar ushbu moddaning uchinchi qismida ko‘rsatilgan tegishli moliya organlariga moliyaviy hisobotlarni ular belgilagan muddatlarda, lekin yuqori turuvchi moliya organi tomonidan belgilangan muddatlardan kechiktirmay taqdim etadi.
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi ushbu moddaning ikkinchi qismida ko‘rsatilgan shakllar bo‘yicha Davlat budjetining ijrosi to‘g‘risidagi yillik hisobotni tuzadi.
Ma’lumotni ushbu moddaning birinchi — yettinchi qismlarida ko‘rsatilgan tegishli tashkilotlarning rasmiy veb-saytlariga joylashtirish tartibi O‘zbekiston Respublikasi Hisob palatasi bilan kelishilgan holda O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan belgilanadi.
yakuniy nazorat — moliyaviy operatsiyalar bajarilganidan so‘ng ushbu Kodeksning 171-moddasida ko‘rsatilgan davlat moliyaviy nazorat organlari tomonidan amalga oshiriladigan nazoratlardir.
Yakuniy nazorat tarzidagi davlat moliyaviy nazorati ushbu Kodeksning 170-moddasiga muvofiq tasdiqlangan davlat moliyaviy nazorati obyektlarini nazorat qilish rejasiga ko‘ra yiliga ko‘pi bilan bir marta amalga oshiriladi.
Ushbu moddaning birinchi qismida nazarda tutilgan ma’lumotlar ma’lumotnoma (xulosa) rasmiylashtirilayotganda majburiy emas.
Ushbu moddaning birinchi qismida ko‘rsatilgan holatlar yuzaga kelgan taqdirda davlat moliyaviy nazorat organlarining mansabdor shaxslari bu haqda davlat moliyaviy nazoratini tayinlagan organning rahbarini yozma shaklda xabardor qilishi kerak.
Ma’lumotning ushbu Kodeks 1661-moddasida nazarda tutilgan muddatlar buzilgan holda tegishli tashkilotlarning rasmiy veb-saytlarida mavjud emasligi, to‘liq joylashtirilmaganligi va (yoki) joylashtirilmaganligi budjet jarayonining ochiqligini ta’minlash tartibini buzishdir.
(O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2013-y., 52-I-son; 2014-y., 36-son, 452-modda; 2015-y., 52-son, 645-modda; 2016-y., 52-son, 597-modda; 2017-y., 1-son, 1-modda, 24-son, 487-modda; Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.01.2018-y., 03/18/454/0493-son; 05.01.2018-y., 03/18/456/0512-son, 24.07.2018-y., 03/18/486/1559-son, 27.07.2018-y., 03/18/488/1579-son, 25.12.2018-y., 03/18/508/2365-son, 09.01.2019-y., 03/19/512/2435-son, 23.05.2019-y., 03/19/540/3167-son, 30.08.2019-y., 03/19/559/3670-son, 05.09.2019-y., 03/19/563/3685-son, 13.11.2019-y., 03/19/583/4016-son, 10.12.2019-y., 03/19/590/4129-son; 25.12.2019-y., 03/19/597/4193-son; 18.03.2020-y., 03/20/612/0326-son, 09.11.2020-y., 03/20/646/1488-son, 04.12.2020-y., 03/20/653/1592-son, 31.12.2020-y., 03/20/660/1682-son; 15.01.2021-y., 03/21/666/0032-son; Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son, 26.08.2021-y., 03/21/711/0825-son, 28.08.2021-y., 03/21/712/0828-son, 30.10.2021-y., 03/21/726/1001-son, 29.12.2021-y., 03/21/740/1209-son; 18.05.2022-y., 03/22/770/0424-son; 30.06.2022-y., 03/22/782/0576-son; 01.05.2023-y., 03/23/836/0232-son; 29.11.2023-y., 03/23/880/0905-son)