T/r | Chora-tadbirlar | Amalga oshirish mexanizmi | Muddati | Moliyalashtirish manbalari | Mas’ul ijrochilar |
Raqamli industriya va dasturiy mahsulotlarning milliy bozorini rivojlantirish |
Shaxsan mas’ul: axborot texnologiyalari vaziri (Sh. Shermatov) |
1. | Hududlarda axborot kommunikatsiya-texnologiyalarini qo‘llash orqali masofaviy xizmatlarni ko‘rsatish va eksport (IT-autsorsing) qilish bo‘yicha 14 ta markazni tashkil etish. | 1. Markazlarni tashkil etish uchun binolarni xatlovdan o‘tkazish va xatlov natijalariga ko‘ra tegishli bino-inshootlar (yer uchastkalar)ni ajratish. | 2022-yil sentyabr — noyabr | | Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. “Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki direksiyasi” MChJ (keyingi o‘rinlarda — IT-park) konsepsiyasi talablaridan kelib chiqib, Markazlar binolarini ta’mirlash. | 2022-yil noyabr | Mahalliy budjet mablag‘lari, budjetdan tashqari mablag‘lar, qonunchilikda taqiqlanmagan boshqa manbalar | Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, “Hududiy elektr tarmoqlari” AJ |
3. Markazlarni tashkil etish hamda doimiy ravishda elektr energiyasi bilan uzluksiz ta’minlash. |
4. Zarur kompyuter texnikasi va jihozlar bilan ta’minlash hamda xarid qilingan jihozlarni IT-park balansiga beg‘araz o‘tkazish. | 2022-yil noyabr-dekabr | Yoshlarga oid davlat siyosatini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi | Yoshlar ishlari agentligi, IT-park |
5. Yoshlarni chet tillariga o‘qitish bo‘yicha zarur choralarni ko‘rish. | 2022-yil davomida | | Xorijiy tillarni o‘rganishni ommalashtirish agentligi, IT-park Axborot texnologiyalari vazirligi, IT-park, Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi |
6. Tadbirkorlarni jalb etish, xorijiy mutaxassislar bilan doimiy muloqot o‘rnatish va mutaxassislar malakasini oshirish tizimini yo‘lga qo‘yish, Markaz bitiruvchilarini ish bilan ta’minlash. | 2022 — 2026-yillar | |
2. | Hududlarda IT-parkning 7 ta filialini tashkil etish. | 1. IT-park filiallari binolarini qurish (ta’mirlash) uchun bino-inshootlar (yer uchastkalar)ni ajratish. | 2022-yil noyabr | Mahalliy budjetdan ajratil�an mablag‘lar doirasida, budjetdan tashqari mablag‘lar, qonunchilikda taqiqlanmagan boshqa manbalar hisobidan | Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, Buxoro, Qashqadaryo, Navoiy, Namangan, Surxondaryo va Toshkent viloyatlari hokimliklari, Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Binolarni qurish (ta’mirlash)ning loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish, pudratchi tashkilotni aniqlash. | 2023-yil mart |
3. IT-park filiallari binolari qurilishini yakunlash va zarur muhandislik-kommunikatsiya infratuzilmasi bilan ta’minlash. | 2023-yil noyabr |
4. IT-park filiallarini zarur texnik vositalar bilan jihozlash. | 2023-yil dekabr |
5. IT-park filiallarini tashkil etish va faoliyatini yo‘lga qo‘yish. | 2023-2024-yillar |
3. | Axborot texnologiyalari sohasini yanada rivojlantirish uchun yaratilgan qulay shart-sharoitlardan foydalangan holda hududiy IT-parklardagi rezidentlar sonini 650 taga olib chiqish orqali qo‘shimcha 5 ming nafar yoshlarni yuqori daromadli ish bilan ta’minlash choralarini ko‘rish. | 1. IT-kompaniyalarni IT-park rezidentligiga jalb qilish maqsadida ular bilan ochiq muloqot, o‘quv seminarlari va davra suhbatlarini tashkil etish. | 2022-yil dekabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi, O‘zbekiston Milliy teleradiokompaniyasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari |
2. IT-park rezidenti bo‘lishning afzalliklarini ommaviy axborot vositalarida keng targ‘ib qilish. | 2022-2023-yillar |
3. Hududlarga IT-park rezidentlarini jalb etish va ularni qo‘llab-quvvatlash, hududlarda rezidentlar sonini va eksport hajmini oshirish choralarini ko‘rish. | 2022-2023-yillar |
4. | Mamlakatimizda jahon IT-bozorida yuqori ko‘rsatkichlarga erishgan 30 ta yirik kompaniya faoliyatini yo‘lga qo‘yish bo‘yicha zarur choralarni ko‘rish. | 1. Xorijiy IT-kompaniyalar ro‘yxatini shakllantirish va ular bilan aloqalar o‘rnatish. 2. Zaruratga ko‘ra tegishli kelishuvlar imzolash masalasini ko‘rib chiqish. 3. Ushbu kompaniyalarni O‘zbekistonga jalb qilish. | 2022 — 2025-yillar davomida | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, IT-park |
5. | 2022-yilda “ICTWEEK Uzbekistan” axborot-kommunikatsiya texnologiyalari haftaligini o‘tkazish. | 1. AKT haftaligini (ICTWeek) o‘tkazish bo‘yicha dastur ishlab chiqish. 2. AKT haftaligini (ICTWeek) keng targ‘ib qilish. 3. AKT haftaligini (ICTWeek) o‘tkazish. | 2022-yil davomida | Korxona va tashkilotlar homiylik mablag‘lari, ijrochilar mablag‘lari | Axborot texnologiyalari vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi |
6. | Istiqbolli startap loyihalarini ichki va xorijiy bozorlarga olib chiqish uchun qo‘shimcha mexanizmlarni yaratish maqsadida Toshkent shahrida “Plug and Play” xalqaro texnologik markazining filialini tashkil qilish. | 1. “Plug and Play” xalqaro texnologik markazi bilan hamkorlik o‘rnatish. | 2022-yil sentyabr | Ijrochilar mablag‘lari | Axborot texnologiyalari vazirligi, IT-park, “AloqaVentures” venchur jamg‘armasi |
2. O‘zbekistonda “Plug and Play” xalqaro texnologik markazining rasmiy filiallarini ochish bo‘yicha muzokaralar olib borish. | 2022-yil oktyabr |
3. O‘zbekistonda “Plug and Play” xalqaro texnologik markazining rasmiy filialini ochish. | 2022-yil noyabr |
4. Toshkent shahrida “Plug and Play” xalqaro texnologik markazi faoliyatini tashkil etishni “Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki direksiyasi” MChJ “IT-Park” va “AloqaVentures” venchur jamg‘armasi mablag‘lari hisobidan moliyalashtirishni nazarda tutuvchi investitsion kelishuvni imzolash. | 2022-yil dekabr |
7. | Dunyoning yetakchi IT-kompaniyalari bilan O‘zbekistonda ularning rasmiy filiallarini ochish bo‘yicha hamkorlik o‘rnatish. | 1. O‘zbekistonda o‘z rasmiy filialini ochish istagini bildirgan dunyoning yirik IT-kompaniyalari bilan hamkorlik o‘rnatish. 2. O‘zbekistonda IT-kompaniyalarning rasmiy filiallarini ochish bo‘yicha muzokaralar olib borish va natijasi bo‘yicha Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish. | doimiy ravishda | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi |
8. | Buxoro viloyati Qorako‘l tumanida raqamli texnologiyalarga ixtisoslashtirilgan, zamonaviy talablarga javob beradigan, axborot texnologiyalari sohasida ta’limdan ishlab chiqarishgacha bo‘lgan yaxlit zanjir yaratishni ko‘zda tutuvchi IT-klaster faoliyatini yo‘lga qo‘yish. | 1. Manfaatdor vazirlik va idoralar ishtirokida ishchi guruhni shakllantirish. | 2022-yil dekabr | - | Buxoro viloyati hokimligi, Axborot texnologiyalari vazirligi, Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki direksiyasi |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish. | 2023-yil mart |
3. Loyihani belgilangan tartibda manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2023-yil may |
4. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2023-yil iyun |
9. | IT-park rezidentlari tomonidan axborot texnologiyalari sohasida tashkil etiladigan ta’lim doirasida ingliz tilini o‘qitish bo‘yicha xizmatni ko‘rsatishga ruxsat berish orqali rezidentlar amalga oshirishi mumkin bo‘lgan faoliyat turlarini kengaytirish. Bunda, mazkur o‘qitish jarayonidan tushgan mablag‘lar hajmi axborot texnologiyalari sohasidagi ta’limdan �illik umumiy daromadning 40 foizdan oshmasligi zarur. | Normativ-huquqiy hujjatlarni takomillashtirish yuzasidan Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish. | 2022-yil dekabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi,Markaziy bank, Moliya vazirligi, Davlat soliq qo‘mitasi |
10. | “Davlat xaridlari bo‘yicha maxsus axborot portali”da davlat buyurtmachilari tomonidan o‘z ehtiyojlari uchun dasturiy mahsulotlar, dasturiy-apparat komplekslari, axborot tizimlarini yaratish va joriy etish bilan bog‘liq buyurtmalari bo‘yicha alohida modul (veb-sahifa) yaratish va joylashtirilgan ma’lumotlarni Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki direksiyasining “IT-Market” maxsus axborot portalida aks ettirish. | 1. “Davlat xaridlari bo‘yicha maxsus axborot portali”da dasturiy mahsulotlar, dasturiy-apparat komplekslari, axborot tizimlarini yaratish va joriy etish bilan bog‘liq xarid qilish to‘g‘risidagi buyurtmalarni alohida modulda (veb-sahifada) aks ettirish va xarid jarayonlarini reyting asosida amalga oshirishni yo‘lga qo‘yish. | 2023-yil yanvar | - | Moliya vazirligi, davlat xaridlari elektron tizimining operatorlari, Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. “IT-Market” maxsus axborot portali orqali davlat xaridlarini amalga oshirishda qo‘llaniladigan elektron ma’lumotlar bazalarini o‘zaro integratsiyalash maqsadida texnologik yo‘riqnoma ishlab chiqish va tasdiqlash. | 2023-yil fevral |
3. Tizimlarni o‘zaro integratsiya qilish va Davlat xaridlari bo‘yicha maxsus axborot portalida joylashtirilgan ma’lumotlarni “IT-Market” maxsus axborot portalida aks ettirish. | 2023-yil aprel |
11. | Yuridik shaxslar tomonidan xorijiy ijtimoiy tarmoqlarda reklama berish xarajatlarini korporativ xalqaro valyuta kartalari yordamida to‘lash hamda ushbu xarajatlarni soliq va boshqa hisobotlarda aks ettirish tizimini takomillashtirish. | Normativ-huquqiy hujjatlarni takomillashtirish yuzasidan Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish. | 2022-yil noyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Markaziy bank, Moliya vazirligi, Davlat soliq qo‘mitasi, Davlat bojxona qo‘mitasi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Adliya vazirligi |
12. | IT-parkning elektron reyestriga (rezidentlar va IT o‘quv kurslarini tamomlaganlik to‘g‘risidagi sertifikatlarning onlayn bazasi) kiritilgan o‘quv kurslarini muvaffaqiyatli tugatgan va sertifikat olgan yoshlarga kompyuter (shu jumladan, O‘zbekiston Respublikasida ishlab chiqarilmagan) xarid qilish uchun bazaviy hisoblash miqdorining 25 baravaridan ko‘p bo‘lmagan miqdorda iste’mol kreditlari ajratish. Bunda: Loyihada: ariza beruvchi tomonidan taqdim etilgan sertifikatning haqiqiyligini elektron reyestr orqali elektron ravishda tekshirishni yo‘lga qo‘yish; iste’mol kreditlari ajratish davlat xizmatini ko‘rsatish davrida kompyuter oldi-sotdi shartnomasini talab qilishni bekor qilish; “Ijtimoiy himoya yagona reyestri”ga kirgan oilalar farzandlari bo‘lgan hamda “Yoshlar daftari”ga kiritilgan yoshlarga axborot texnologiyalari sohasida tahsil olishi bo‘yicha ajratilgan kredit uchun garov va kafillik talab etmaslik. | 1. O‘quv kurslarini muvaffaqiyatli tugatgan va sertifikat olgan yoshlarga kompyuter xarid qilish uchun iste’mol kreditlari ajratish hamda mazkur kreditlarning foiz to‘lovlarini kompensatsiya qilish mexanizmlarini nazarda tutuvchi Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasini ishlab chiqish. | 2022-yil sentyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Yoshlar ishlari agentligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank |
2. Vaz�rlar Mahkamasi qarori loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2022-yil noyabr |
3. Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasini tasdiqlash uchun Hukumatga kiritish. | 2022-yil dekabr |
13. | Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari sohasidagi ta’limni rivojlantirish va qo‘llab-quvvatlashga qaratilgan nodavlat notijorat tashkilot shaklidagi “IT-ta’lim uyushmasi”ni tashkil etish. Bunda, “IT-ta’lim uyushmasi”ning asosiy vazifalari sifatida quyidagilar belgilanadi: AKT sohasida faoliyat yuritayotgan ta’lim tashkilotlarini qo‘llab-quvvatlash; AKT ta’limida global bozor talablarini inobatga oluvchi yagona ekotizimni shakllantirishda intellektual ko‘mak berish; axborot-kommunikatsiya texnologiyalari sohasida yagona sertifikatlash tizimini joriy etish; sohadagi xususiy o‘quv markazlar reytingini shakllantirish va uni doimiy ravishda yuritish; O‘zbekistonda IT-ta’limni rivojlantirish uchun xori�dagi vatandoshlar tajribasidan foydalanish bo‘yicha loyihalarni amalga oshirish. | 1. Uyushma Nizomi va tashkiliy hujjatlarini ishlab chiqish. | 2022-yil noyabr | Budjetdan tashqari mablag‘lar | Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki direksiyasi, Adliya vazirligi |
2. Uyushmani belgilangan tartibda davlat ro‘yxatidan o‘tkazish. | 2022-yil dekabr |
3. Uyushma faoliyatini yo‘lga qo‘yish. | 2022-yil dekabrdan boshlab |
4. Uyushma tomonidan amalga oshiriladigan har yilgi ish�ar yuzasidan chora-tadbirlar rejasini tasdiqlash. | har yili yanvar oyida |
14. | O‘zbekistonda mahalliy eksportyor IT-korxonalar hamda frilanserlarni qo‘llab-quvvatlash orqali IT-xizmatlar eksporti hajmlarini oshirish va xalqaro IT-bozorlardagi raqamli xizmatlarga talab yuqori bo‘lgan buyurtmalarni markazlashgan holda jalb qilishga ko‘maklashish maqsadida Axborot texnologiyalari vazirligi tarkibiga kiruvchi korxona va tashkilotlar ta’sischiligida mas’uliyati cheklangan jamiyat tashkil etish. Bunda: xorijiy IT-xizmatlar bozoridagi talabdan kelib chiqib, mahalliy mutaxassislar bazasini shakllantirish, doimiy tahlil qilish va yangilab borish, raqamli xizmatlarga talab yuqori bo‘lgan mintaqalardan buyurtmalarni jalb qilish hamda mahalliy xizmat ko‘rsatuvchilar orasida eksport xizmatlarini yo‘lga qo‘yishga ko‘maklashish asosiy vazifalar etib belgilanadi. | 1. MChJ Nizomi va tashkiliy hujjatlarini ishlab chiqish. | 2022-yil oktyabr | Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi | Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. MChJni belgilangan tartibda davlat ro‘yxatidan o‘tkazish. | 2022-yil dekabr |
3. MChJ faoliyatini yo‘lga qo‘yish. | 2022-yil dekabr |
15. | Axborot texnologiyalari sohasida xorijiy investorlar va mutaxassis�arga, shuni�gdek, IT-park rezidentlarining ta’sischilariga (ishtirokchilariga) “IT-visa”ni taqdim etish bo‘yicha tavsiya berish va tavsiyanoma (IT-Card) taqdim qilish tartibini belgilash. | “IT-visa” olish uchun tavsiya berish va tavsiyanoma (IT-Card) taqdim etish bo‘yicha Nizomni tasdiqlash va Adliya vazirligiga kiritish. | 2022-yil sentyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi |
16. | Yoshlar o‘rtasida kibersport turini rivojlantirish, har yili ushbu sport turi bo‘yicha hududlarda musobaqalarni o‘tkazish choralarini ko‘rish | 1. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish. | 2022-yil sentyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Yoshlar ishlari agentligi, Sportni rivojlantirish vazirligi |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2022-yil oktyabr |
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil noyabr |
Raqamli hukumatni rivojlantirish va elektron davlat xizmatlarining ulushini oshirish |
Shaxsan mas’ul: axborot texnologiyalari vazirining birinchi o‘rinbosari (O. Pekos) |
17. | “Elektron hukumat”ning axborot tizimlari va resurslari yagona reyestrini takomillashtirish. | 1. Elektron hukumatning axborot tizimlari va resurslari yagona reyestrida loyiha-texnik hujjatlarni elektron kelishish va xulosa shakllantirish funksiyasini ishlab chiqi�. | 2022-yil sentyabr | Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi | Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Loyiha-texnik hujjatlarni Yagona reyestr orqali elektron kelishish va xulosa berishni yo‘lga qo‘yish. | 2023-yil mart |
18. | “Elektron hukumat” tizimining ma’lumotlarni qayta ishlash markazini ishga tushirish hamda Davlat axborot tizimlari va resurslarini bosqichma-bosqich joylashtirish, saqlash va qayta ishlash. | 1. “Elektron hukumat” tizimining ma’lumotlarni qayta ishlash markazida ma’lumotlar bazasini joylashtirish tartibini belgilash. | 2022-yil dekabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, “Elektron hukumat loyihalarini boshqarish markazi” DM |
2. “Elektron hukumat” tizimining ma’lumotlarni qayta ishlash markazida davlat axborot tizimlari va resurslarini bosqichma-bosqich joylashtirish bo‘yicha reja-jadval ishlab chiqish. | har yili noyabr oyida |
3. Reja-jadval loyihasini “Raqamli O‘zbekiston — 2030” strategiyasini amalga oshirish bo‘yicha muvofiqlashtirish komissiyasiga ko‘rib chiqish uchun kiritish. | har yili dekabr oyida |
19. | Elektron davlat xizmatlarini rivojlantirish yuzasida� 2022-2023-yillarda Yagona interaktiv davlat xizmatlari portalidagi (keyingi o‘rinlarda — Yagona portal) xizmatlar sonini kengaytirish. | 1. Yagona portalda 30 ta elektron xizmatlarni joriy etish. | 2022-yil noyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Adliya vazirligi |
2. Yagona portalda 40 ta elektron xizmatlarni joriy etish. | 2023-yil aprel |
20. | Yagona portaldagi ommabop elektron davlat xizmatlarini bosqichma-bosqich mobil aloqa operatorlari hamda tijorat banklarining mobil ilovalari orqali ko‘rsatishni yo‘lga qo‘yish. | 1. Yagona portaldagi ommabop elektron davlat xizmatlari ro‘yxatini shakllantirish. | 2022-yil oktyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. Mobil aloqa operatorlari hamda tijorat banklari bilan ommabop elektron davlat xizmatlarini ko‘rsatish bo‘yicha kelishuv bitimini imzolash. | 2022-yil noyabr |
3. Ommabop elektron davlat xizmatlarini mobil aloqa operatorlari hamda tijorat banklarining mobil ilovalari orqali axborot xavfsizligi talablariga asosan ko‘rsatilishini yo‘lga qo‘yish. | 2022-yil dekabr |
21. | Yagona portalning mobil ilovasini takomillashtirish va ommabop xizmatlardan ushbu ilova orqali foydalanishni kengaytirish. | 1. Tashkiliy texnik tadbirlarni amalga oshirish. | 2022-yil noyabr | Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi | Axborot texnologiyalari vazirligi, Davlat soliq qo‘mitasi, Davlat personallashtirish markazi, Adliya vazirligi, Ichki ishlar vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. Identifikatsiyalovchi ID-kartaga joylashtirilgan elektron raqamli imzo kalitlari orqali elektron davlat xizmatlaridan foydalanish uchun alohida modul ishlab chiqish. | 2022-yil noyabr |
3. Yagona portalning mobil ilovasi orqali nafaqaga ariza berish, shaxsiy guvohnoma olish, kommunal soha, kadastr, soliq, bojxona va mehnatga oid ko‘rsatiladigan davlat xizmatlari sonini 150 taga yetkazish. | 2023-yil may |
22. | “Aholining elektron davlat reyestri” axborot tizimini ishlab chiqish jarayonini tashkil etish. Bunda: yagona kirish nuqtasiga ega bo‘lgan aholi to‘g‘risidagi ishonchli va eng yangi ma’lumotlar bazasini shakllantirish; “Elektron hukumat loyihalarini boshqarish markazi” davlat muassasasini mazkur tizim operatori etib; Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasini — mazkur tizimni ishlab chiqish bo‘yicha moliyalashtirish manbai etib belgilash nazarda tutiladi. | 1. “Aholining elektron davlat reyestri” axborot tizimini ishlab chiqish jarayonini tashkil etish bo‘yicha normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish hamda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2023-yil mart | Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi | Axborot texnologiyalari vazirligi, Davlat personallashtirish markazi, Adliya vazirligi, Ichki ishlar vazirligi, Elektron texnologiyalarni rivojlantirish markazi, Davlat soliq qo‘mitasi |
2. Aholi to‘g‘risidagi ishonchli va dolzarb ma’lumotlar bazasini o‘z ichiga oluvchi “Aholining elektron davlat reyestri” axborot tizimini ishlab chiqish. | 2023-yil 1-iyul |
23. | Xo‘jalik yurituvchi subyektlar, davlat organlari va tashkilotlariga Idoralararo integratsiyalashuv platformasi va Raqamli ma’lumotlar platformasi orqali ma’lumotlarni taqdim etish tartibini belgilash. Bunda: uchinchi shaxslarni davlat axborot tizimlari va resurslarining ma’lumotlariga integratsiya qilish faqat axborot tizimi va resursi egasi hisoblangan davlat organining roziligi olingandan keyin amalga oshirilishini; raqamli ma’lumotlar platformasidan ma’lumotlar olish uchun to‘lovlar miqdori va mablag‘lar taqsimotini nazarda tutish. | 1. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2022-yil sentyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Moliya vazirligi, Elektron texnologiyalarni rivojlantirish markazi, “Kiberxavfsizlik markazi” DUK |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil oktyabr |
24. | Masofadan turib identifikatsiyalash (biometrik identifikatsiya) va verifikatsiyalash tizimini tartibga solish. | 1. Elektron davlat xizmatlaridan foydalanishda ularning turlariga qarab identifikatsiyadan o‘tish bo‘yicha davlat standartini ishlab chiqish va qabul qilish. | 2022-yil dekabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Markaziy bank, manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. Yagona standart talablari asosida “Elektron hukumat” tizimi foydalanuvchilarini identifikatsiyalashning yagona axborot tizimini bank-moliya sohasi identifikatsiya tizimlari bilan integratsiya qilish. | 2023-yil mart |
25. | Soliq qo‘mitasi tomonidan rasmiylashtirilgan elektron raqamli imzodan foydalanish tarixini Yagona interaktiv davlat xizmatlari portalida kuzatish imkoniyatini yaratish. | 1. Elektron raqamli imzodan foydalanish tarixini Yagona interaktiv davlat xizmatlari portalida kuzatish imkoniyatini yaratish bo‘yicha texnik hujjatlarni ishlab chiqish va tasdiqlash. | 2022-yil sentyabr | - | Davlat soliq qo‘mitasi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Texnik hujjatlarga muvofiq Elektron raqamli imzodan foydalanish tarixini kuzatish imkoniyatini yaratish. | 2022-yil dekabr |
26. | Respublika transport tizimini raqamli transformatsiya qilish ishlarini quyidagilarni inobatga olgan holda amalga oshirish: Transport vazirligiga transport tizimi korxonalarida axborot texnologiyalarini keng joriy etishni tartibga solish hamda transport sohasidagi raqamlashtirish loyihalarini ishlab chiqish, monitoring qilish va idoralararo muvofiqlashtirish huquqini berish; Transport vazirligi huzurida “Raqamli transport” markazini tashkil etish va unga, jumladan xorijiy ekspertlarni jalb etish; transportning barcha turlarida ularni biri-biriga integratsiya qilgan holda raqamlashtirish loyihalarini ishlab chiqish va amaliyotga joriy etish; barcha transport turlari harakati va avtomobil yo‘llarini onlayn kuzatish imkoniga ega situatsion markazni tashkil etish. | 1. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish. | 2022-yil noyabr | - | Transport vazirligi, Axborot texnologiyalari vazirligi, Moliya vazirligi, “O‘zbekiston temir yo‘llari” AJ, “Uzbekistan airways” AJ, “Uzbekistan airports” AJ, manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2022-yil dekabr |
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini o‘rnatilgan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil dekabr |
27. | O‘zbekiston Respublikasining Hukumat portali negizida “Davlat organlari axborot resurslarining yagona platformasi”ni ishga tushirish. | 1. Yagona platformani yaratish bo‘yicha loyiha-texnik hu�jatlarni ishlab chiqish va tasdiqlash. | 2022-yil sentyabr | Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi | Vazirlar Mahkamasi, Axborot texnologiyalari vazirligi, Elektron texnologiyalarni rivojlantirish markazi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. Yagona platformada vazirlik, idoralar va mahalliy davlat hokimiyati organlarining alohida sahifalarini tashkil etish. | 2023-yil yanvar |
3. Aholi va tadbirkorlik subyektlariga ko‘rsatiladigan davlat xizmatlarini bosqichma-bosqich Yagona platformaga integratsiya qilish. | reja-grafik asosida |
28. | Davlat xizmatlaridan foydalanishda shaxsni identifikatsiya qilishning qo‘shimcha imkoniyatlarini yaratish maqsadida “Tasdiqlangan foydalanuvchi” maqomini va uning amal qilish muddatini belgilash, foydalanuvchining shaxsini tasdiqlashning turli usullari tavsifini, “Tasdiqlangan foydalanuvchi” maqomi uchun talab etiladigan ma’lumotlar va davlat xizmatlari ro‘yxatini tasdiqlash. | 1. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish. | 2022-yil oktyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Adliya vazirligi, Davlat personallashtirish markazi |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2022-yil noyabr |
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini o‘rnatilgan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil dekabr |
29. | “Fuqarolarning raqamli pasporti” loyihasini joriy qilish hisobiga aholidan muayyan faktlarni tasdiqlovchi hujjatlarni talab qilish amaliyotini bekor qilish. | 1. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish. | 2022-yil sentyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Adliya vazirligi, Davlat personallashtirish markazi, Ichki ishlar vazirligi |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2022-yil oktyabr |
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini o‘rnatilgan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil noyabr |
30. | O‘zbekiston Respublikasining “Elektron hukumat to‘g‘risida”gi Qonunini qayta ko‘rib chiqish, bunda ushbu qonunga proaktiv davlat xizmatlarini ko‘rsatish, Mobil-ID tizimini yuritish yuzasidan aniq tartib-taomillarni o‘rnatish hamda elektron hukumat loyihalarini barqaror moliyalashtirish manbalarini belgilashni nazarda tutuvchi o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish bo‘yicha takliflarni tayyorlash. | 1. O‘zbekiston Respublikasining “Elektron hukumat to‘g‘risida”gi Qonuniga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish zarurati yuzasidan o‘rganish o‘tkazish. | 2022-yil sentyabr — noyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Adliya vazirligi |
2. O‘tkazilgan o‘rganishlarga asosan ishlab chiqilgan takliflarni Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil dekabr |
31. | Davlat xizmatlari va boshqa elektron hukumat axborot tizimlari xizmatlarini ko‘rsatganlik uchun to‘langan davlat boji va yig‘imlar miqdorini hisobga olishning yagona billing tizimini takomillashtirish. | 1. Yagona billing tizimiga ulangan davlat idoralarining axborot tizimlarini Yagona billing tizimining yangi versiyaga migratsiya qilish bo‘yicha reja-jadvalni ishlab chiqish va tasdiqlash. | 2022-yil noyabr | Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi | Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Tizimga davlat idoralari tomonidan ko‘rsatilayotgan xizmatlarni bosqichma-bosqich integratsiyalash. | reja-jadvalga muvofiq |
3. Davlat tashkilotlari qoshidagi xususiy korxonalar uchun “Kliring” modulini ishlab chiqish va ishga tushirish. | 2023-yil fevral |
32. | “Elektron hukumatning ma’lumotnomalar va klassifikatorlar registri” axborot tizimini takomillashtirish. | Tizimni takomillashtirish, tizimdagi klassifikatorlar turlarini ko‘paytirish va unga tegishli tashkilotlar tomonidan ma’lumot kiritib borilishini ta’minlash. | 2022-yil sentyabrdan boshlab doimiy ravishda | Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi | Axborot texnologiyalari vazirligi |
33. | Yagona elektron hujjat aylanish tizimi, ma’lumotlar almashish messenjeri, yig‘ilish va tadbirlar kalendari, himoyalangan elektron pochta va videokonferetsiyalar o‘tkazish imkoniyatlarini o‘z ichiga olgan davlat organlari va tashkilotlari xodimlarining avtomatlashtirilgan ish joyi — “Digital office” tizimini yaratish. Bunda, yangi tizimni manfaatdor vazirlik va idoralarning axborot tizimlariga integratsiya qilish hamda ma’lumotlar almashinuvini ta’minlash choralarini ko‘rish. “Digital office” tizimiga ulanadigan axborot tizimlariga kelgusida kiritiladigan o‘zgartirishlarga doir modernizatsiya ishlari va u bilan bog‘liq xarajatlar tegishli vazirlik va idoralar tomonidan mustaqil ravishda amalga oshiriladi. | 1. Loyiha-texnik hujjatlarni ishlab chiqish va ekspertizadan o‘tkazish. | 2022-yil noyabr | Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi, ijrochilar mablag‘lari | Axborot texnologiyalari vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. Tizimni ishlab chiqish va Axborot texnologiyalari vazirligi tizimida sinov tariqasida joriy etish. | 2023-yil yanvar |
3. Yagona elektron tizim bilan boshqa barcha zarur tizimlarni integratsiya qilish. | reja-jadval asosida |
4. Tizimni barcha vazirlik va idoralarda bosqichma-bosqich joriy etish. | 2023-yil maydan boshlab reja-jadval asosida |
34. | Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish loyihalarini amalga oshirish uchun mablag‘lar yo‘naltirilishini tartibga solish maqsadida O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti, Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy budjetlariga “Davlat boshqaruvi tizimini raqamlashtirish” bo‘yicha alohida umumlashtirilgan xarajatlar moddasini kiritish. | 1. Davlat boshqaruvi tizimini raqamlashtirish bo‘yicha xarajatlar alohida ifodalanishini ta’minlash yuzasidan taklif tayyorlash. | 2022-yil noyabr | - | Moliya vazirligi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Axborot kommunikatsiya texnologiyalari sohasida mablag‘lar ajratilishi va uning tarkibini aniqlashtirgan holda budjet tasnifiga “Davlat boshqaruvi tizimini raqamlashtirish” bo‘yicha alohida umumlashtirilgan xarajatlar moddasini qo‘shish yuzasidan qo‘shimcha va o‘zgartirish kiritish. | 2022-yil dekabr |
35. | ID-karta chipidagi elektron raqamli imzo kalitining sertifikati muddatini uzaytirish va/yoki yangi elektron raqamli imzo kalitining sertifikatini chipga joylashtirish (qayta yozish) imkoniyatini yaratish. | 1. Vazirlik va idoralar vakillaridan iborat tarkibda ishchi guruh tuzish. | 2022-yil oktyabr | - | Ichki ishlar vazirligi, Davlat soliq qo‘mitasi, Elektron texnologiyalarni rivojlantirish markazi, Adliya vazirligi |
2. Ishchi guruh tomonidan ID-kartada ERI sertifikati muddatini uzaytirish va/yoki yangi ERI kalitining sertifikatini chipga joylashtirish (qayta yozish) yuzasidan mavjud tashkiliy-texnik holatni o‘rganish. | 2022-yil noyabr |
3. ID-kartada ERI kalitining sertifikatini chipga joylashtirish (qayta yozish) imkoniyatini joriy etish. | 2022-yil dekabr |
36. | Yagona portalda “Xorijga chiqish biometrik pasportini rasmiylashtirish” davlat xizmatiga to‘lovni tasdiqlash tizimini takomillashtirish. | 1. Davlat xizmatini Yagona billingga ulash bo‘yicha Moliya vazirligi g‘aznachiligida shaxsiy hisob raqam ochish. | 2022-yil sentyabr | - | Davlat personallashtirish markazi, Adliya vazirligi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Davlat xizmati pasportlarini ishlab chiqish va tasdiqlash. | 2022-yil oktyabr |
3. To‘lovni tasdiqlash tizimini takomillashtirish. | 2022-yil noyabr |
37. | Yagona portalda joriy qilinadigan axborot berish tusidagi elektron davlat xizmatlarini ko‘rsatish tartibini belgilovchi hujjatlarni vakolatli organlarning qo‘shma qarori asosida tasdiqlash amaliyotini joriy etish. | Axborot tusidagi elektron davlat xizmatlarni ko‘rsatish tartibini belgilovchi hujjatlarni ishlab chiqish. | 2022-yil sentyabrdan boshlab doimiy ravishda | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
38. | Yagona portalda “Eski namunadagi milliy haydovchilik guvohnomalarini yangi namunadagi milliy haydovchilik guvohnomalariga almashtirish uchun ariza yuborish” davlat xizmatini quyidagilarni hisobga olgan holda takomillashtirish: fuqaroning roziligi asosida biometrik pasport (xorijga chiqish biometrik pasporti) yoki ID-kartadagi fotosuratni avtomatik ravishda yangi namunadagi milliy haydovchilik guvohnomaga biriktirish; yangi namunadagi milliy haydovchilik guvohnomasiga fuqaroning imzosini (guvohnomaning 7-bandi) qo‘yish amaliyotini bekor qilish. | 1. Yagona portalda davlat xiz�atini takomillashtirish bo‘yicha texnologik yo‘riqnoma ishlab chiqish va tasdiqlash. | 2022-yil sentyabr | - | Ichki ishlar vazirligi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Texnologik yo‘riqnomaga asosan veb-servis xizmatlarini ishlab chiqish va Yagona portalda davlat xizmatini takomillashtirish. | 2022-yil dekabr |
39. | Transport vositalari egalarining fuqarolik javobgarligini majburiy sug‘urta qilish polisi tuzilganligi va muddati tugaganligi sab��li ularni yangilash bilan bog‘liq xizmatlarni to‘liq avtomatlashtirish hisobiga ularni proaktiv ko‘rinishga o‘tkazish. | 1. Davlat xizmatini takomillash�irish bo‘yicha texnik hujjatlarni ishlab chiqish va tasdiqlash. | 2022-yil sentyabr | Ijrochilar mablag‘lari | Transport vositalari egalarining fuqarolik javobgarligini majburiy sug‘urta qilish bo‘yicha to‘lovlarni kafolatlash jamg‘armasi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Texnik hujjatlarga asosan tegishli axborot tizimlarini takomillashtirish va “Elektron hukumat” tizimining idoralararo integratsiyalashuv platformasiga ulash. | 2022-yil noyabr |
3. Majburiy sug‘urta polisi muddati tugashiga yaqin qolganligi yuzasidan transport vositalari egalariga xabarnoma yuborish tizimini yo‘lga qo‘yish. Bunda, xabarnomada mazkur xizmatdan elektron foydalanish imkonini beruvchi veb havolalarni ko‘rsatish. | 2022-yil dekabr |
40. | Fuqaroning familiyasi, ismi va otasining ismi o‘zgargan taqdirda, unga tegishli bo‘lgan mol-mulkka egalik qilish guvohnomasini qayta rasmiylashtirish bo‘yicha elektron davlat xizmatini yo‘lga qo‘yish. | 1. Tegishli axborot tizimlarini integratsiya qilish yuzasidan texnik hujjatlarni ishlab chiqish. | 2022-yil sentyabr | Ijrochilar mablag‘lari | Axborot texnologiyalari vazirligi, Kadastr agentligi, Adliya vazirligi, Agrosanoat majmui ustidan nazorat qilish inspeksiyasi, Ichki ishlar vazirligi |
2. Fuqaroning familiyasi, ismi va otasining ismi o‘zgarganda ularga tegishli bo‘lgan mol-mulkka egalik qilish guvohnomasini qayta rasmiylashtirish xizmatidan elektron foydalanish imkonini beruvchi veb havolalarni ko‘rsatgan holda xabarnoma yuborish mexanizmini joriy qilish. | 2022-yil dekabr |
41. | Fuqaroning familiyasi, ismi va otasining ismi o‘zgargan taqdirda, unga tegishli diplom ma’lumotlarini o‘zgartirish bo‘yicha elektron davlat xizmatini yo‘lga qo‘yish. | 1. Tegishli axborot tizimlarini integratsiya qilish yuzasidan texnik hujjatlarni ishlab chiqish. | 2022-yil noyabr | Ijrochilar mablag‘lari | Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Adliya vazirligi |
2. Fuqaroning familiyasi, ismi va otasining ismi o‘zgarganda ularga tegishli diplom ma’lumotlarini o‘zgartirish xizmatidan elektron foydalanish imkonini beruvchi veb hav�lalarni ko‘rsatgan holda xabarnoma yuborish mexanizmini joriy qilish. | 2022-yil dekabr |
42. | Fuqaroning familiyasi, ismi va otasining ismi o‘zgargan taqdirda haydovchilik guvohnomasini qayta rasmiylashtirish bo‘yicha elektron davlat xizmatini yo‘lga qo‘yish.. | 1. Tegishli axborot tizimlarini integratsiya qilish yuzasidan texnik hujjatlarni ishlab chiqish. | 2022-yil noyabr | Ijrochilar mablag‘lari | Adliya vazirligi, Ichki ishlar vazirligi |
2. Fuqaroning familiyasi, ismi va otasining ismi o‘zgarganda ularga tegishli haydovchilik guvohnomalarni o‘zgartirish xizmatidan elektron foydalanish imkonini beruvchi veb havolalarni ko‘rsatgan holda xabarnoma yuborish mexanizmini joriy qilish. | 2022-yil dekabr |
43. | Avtotransport vositasini texnik ko‘rikdan o‘tkazish bilan bog‘liq xizmatlarni joriy etish. | 1. Tegishli axborot tizimlarini integratsiya qilish yuzasidan texnik hujjatlarni ishlab chiqish. | 2022-yil oktyabr | Ijrochilar mablag‘lari | Ichki ishlar vazirligi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Texnik hujjatlarga asosan tegishli axborot tizimlarini takomillashtirish va “Elektron hukumat” tizimining idoralararo integratsiyalashuv platformasiga ulash. | 2022-yil noyabr |
3. Avtotransport egalarini avtotransport vositalarining texnik ko‘rikdan o‘tish muddati yaqinlashganligi to‘g‘risida avtomatik xabardor qilish mexanizmini joriy qilish. | 2022-yil dekabr |
44. | Har qanday faoliyatga taalluqli litsenziyalarning muddati tugaganligi sababli ularni yangilash bilan bog‘liq xizmatlarni joriy etish. | 1. Litsenziyalovchi vazirlik va idoralarning tegishli axborot tizimlariga zarur o‘zgartishlarni kiritish orqali ularni takomillashtirish. | 2022-yil dekabr | Ijrochilar mablag‘lari | Litsenziyalash vakolatiga ega bo‘lgan vazirlik va idoralar Adliya vazirligi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Litsenziatlarning “Litsenziya” AT va Yagona portaldan ro‘yxatdan o‘tgan mobil raqamlari hamda shaxsiy kabinetlari orqali mavjud litsenziyaning amal qilish muddati tugashi oldidan xabardor qilish amaliyotini joriy qilish. | 2023-yil mart |
45. | Davlat kosmik monitoringini amalga oshirish tartibini belgilovchi Hukumat qarori loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 1. Qaror loyihasini ishlab chiqish | 2022-yil sentyabr | - | “O‘zbekkosmos” agentligi, Axborot texnologiyalari vazirligi, Moliya vazirligi |
2. Qaror loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish | 2022-yil noyabr |
3. Qaror loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish | 2022-yil dekabr |
46. | Yoshlarga qulaylik yaratish maqsadida “Yoshlar portali” axborot tizimini “Yagona interaktiv davlat xizmatlari portali” bilan o‘zaro integratsiya qilgan holda yoshlar uchun ko‘rsatiladigan barcha davlat xizmatlarini bir joyda jamlab davlat xizmatidan foydalanish imkoniyatini yaratish. Bunda: “Yoshlar portali”ni takomillashtirish orqali yoshlar uchun yaratilgan imkoniyat, imtiyoz, preferensiya�arning raqam�ashtirilmagan qismini bosqichma-bosqich 2022-yil yakuniga qadar raqamlashtirish; “Yoshlar portali”ning “Yagona interaktiv davlat xizmatlari portali” bilan o‘zaro integratsiya qilini�ini ta’minlash; “Yoshlar portali” orqali davlat xizmatini ko‘rsatish bo‘yicha kelib tushgan arizalar integratsiya orqali to‘g‘ridan-to‘g‘ri Yagona interaktiv davlat xizmatlari portaliga jo‘natilishi va javob qaytarilishini inobatga olish. | 1. Chora-tadbirlar rejasini ishlab chiqish. | 2022-yil sentyabr | - | Yoshlar ishlari agentligi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Chora-tadbirlar rejasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2022-yil noyabr |
3. Chora-tadbirlar rejasini tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil dekabr |
47. | Yoshlar ishlari agentligi tomonidan ko‘rsatiladigan davlat xizmatlarini bosqichma-bosqich tijorat banklari mobil ilovalari orqali qo‘shimcha ravishda ko‘rsatilishini yo‘lga qo‘yish. | 1. Vazirlar Mahkamasining sohaga doir qarorlarini tahlildan o‘tkazish va ularga o‘zgarishlar kiritish bo‘yicha qaror loyihasini ishlab chiqish. | 2022-yil oktyabr | Yoshlar ishlari agentligi mablag‘lari | Yoshlar ishlari agentligi, Axborot texnologiyalari vazirligi, tijorat banklari |
2. Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2022-yil noyabr |
3. Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasini tasdiqlash uchun Hukumatga kiritish. | 2023-yil yanvar |
48. | Davlat organlari va tashkilotlari faoliyatida litsenziyalangan dasturiy ta’minot vositalaridan foydalanish istiqbollarini ilg‘or xorijiy tajriba asosida tahliliy o‘rganish va o‘rganish yakunlari bo‘yicha takliflar ishlab chiqib, Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 1. Litsenziyalangan dasturiy ta’minot vositalaridan foydalanish istiqbollarini ilg‘or xorijiy tajriba asosida o‘rganish. | 2022-yil oktyabr-noyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Axborotlashtirish va telekommunikatsiyalar sohasida nazorat bo‘yicha davlat inspeksiyasi, Moliya vazirligi |
2. Tahliliy ma’lumotni va tegishli normativ-huquqiy hujjatni tayyorlash bo‘yicha takliflarni Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2023-yil mart |
49. | Davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlarida axborot tizimlarini ishlab chiqishga doir loyiha-texnik hujjatlarni ekspertizadan o‘tkazish jarayonlarini soddalashtirish. | 1. Ilg‘or xorijiy tajribani o‘rganish. | 2022-yil dekabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, “Kiberxavfsizlik markazi” DUK manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. Amaldagi normativ-huquqiy hujjat hamda davlat standartlarini xatlovdan o‘tkazish. | 2023-yil fevral |
3. Xatlov natijalari asosida tegishli takliflarni ishlab chiqish hamda manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2023-yil aprel |
50. | Jamoat nazorati elementlaridan faol foydalanishni hisobga olgan holda, axborot texnologiyalarini qo‘llash orqali amaldagi qonunchilikka nomuvofiq qadoqlangan mahsulotlarni sotish bilan bog‘liq huquqbuzarliklar to‘g‘risidagi foto va videoyozuvlarni to‘plovchi markazlashtirilgan tizimni joriy qilish. | 1. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish. | 2022-yil noyabr | - | Iste’molchilar huquqlarini himoya qilish agentligi, O‘zbekiston texnik jihatdan tartibga solish agentligi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Normativ-huquqiy hujjatni loyihasini o‘rnatilgan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil dekabr |
51. | Elektron hukumatni rivojlantirish reytingida mamlakatimiz o‘rnini oshirish strategiyasini ishlab chiqish. Hujjat quyidagi dasturlarni qamrab oladi: onlayn xizmatlar soni, ko‘lami va sifatini keskin oshirish; telekommunikatsiyalar, internet infratuzilmasini rivojlantirish; jahon axborot tarmog‘idan, xususan onlayn xizmatlardan foydalanuvchilar ko‘lamini va malakasini oshirib borish mexanizmlarini joriy etish. | 1. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish. | 2022-yil dekabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Adliya vazirligi, Oliy va o‘rta ta’lim vazirligi, Moliya vazirligi |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2023-yil aprel |
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2023-yil iyul |
Raqamli infratuzilmani yanada rivojlantirish |
Shaxsan mas’ul: a�borot texnologiyalari vaziri o‘rinbosari (J. Maxsudov) |
52. | Optik tolali aloqa liniyalari bilan qamrab olish ko‘lamini kengaytirish. | 1. Qo‘shimcha 15 ming kmoptik tolali aloqa liniyalarini qurish orqali ularning jami uzunligini 143 ming km.ga yetkazish. | 2022-yil oktyabr | Ijrochilar mablag‘lari | Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Qo‘shimcha 25 ming kmoptik tolali aloqa liniyalari qurish orqali ularning jami uzunligini 168 ming km.ga yetkazish. | 2022-yil noyabr |
3. Respublika bo‘yicha optik tolali aloqa qamrovini 80 foizga yetkazishni ta’minlash. | 2022-yil dekabr |
53. | Respublika aholi punktlarida mobil aloqa qamrovini kengaytirish. | 1. Qo‘shimcha 6 800 ta tayanch stansiyalarni o‘rnatish orqali ularning sonini jami 55,5 mingtaga yetkazish. | 2022-yil oktyabr | Ijrochilar mablag‘lari | Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. 80 ta olis qishloqni aloqa tizimiga ulash. | 2022-yil noyabr |
3. Aholi maskanlarini keng polosali mobil internet bilan qamrab olish ko‘lamini 98 foizga yetkazish. | 2022-yil dekabr |
54. | Keng polosali Internet portlari sonini oshirish va xonadonlarni yuqori tezlikdagi internetga ulash imkoniyatlarini yaratish. | 1. Operator va provayderlar tomonidan respublika hududlari bo‘ylab jami 800 mingta keng polosali Internet portlari o‘rnatilishini ta’minlash orqali ularning jami sonini 4,6 mlnga yetkazish. | 2022-yil dekabr | Ijrochilar mablag‘lari | Axborot texnologiyalari vazirligi |
55. | Xalqaro ahamiyatga ega magistral avtomobil yo‘llari bo‘ylab yuqori tezlikdagi mobil internet bilan qamrov darajasini oshirish. | Xalqaro ahamiyatga ega magistral avtomobil yo‘llari bo‘ylab yuqori tezlikdagi mobil internet qamrovini 60 foizga yetkazish. | 2022-yil dekabr | Ijrochilar mablag‘lari | Axborot texnologiyalari vazirligi |
56. | Toshkent viloyatida respublikada ilk bor yuqori quvvatli Ma’lumotlarni saqlash va qayta ishlash markazini ishga tushirish. | 1. Ma’lumotlarni saqlash va qayta ishlash markazining infratuzilmasi uchun zarur bo‘lgan uskunalarni yetkazib berish. | 2022-yil sentyabr | Ijrochilar mablag‘lari | Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Qurilish ishlarini amalga oshirish. | 2022-yil noyabr |
3. Uskuna va texnologik qurilmalarni o‘rnatish va sozlash. | 2022-yil noyabr |
57. | O‘zbekistonning mavjud chegara ulanish nuqtalari orqali tashkil etilgan xalqaro kanallard�n foydalangan h�lda 2025-yil yakuniga qadar mamlakatimizni Markaziy Osiyodagi yirik telekommunikatsiya xabiga (telexaus) bosqichma-bosqich aylantirish bo‘yicha tashkiliy-texnik choralarni ko‘rish. | 1. O‘zbekistonni Markaziy Osiyodagi yirik telekommunikatsiya xabiga (telexaus) bosqichma-bosqich aylantirish bo‘yicha dastur rejasini ishlab chiqish. | 2022-yil sentyabr | Ijrochilar mablag‘lari | Axborot texnologiyalari vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. Dastur loyihasini manfaatdor idoralar bilan kelishish. | 2022-yil noyabr |
3. Dastur loyihasini tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil dekabr |
58. | O‘zbekiston Respublikasi hududida yo‘ldoshli aloqa tarmog‘ini rivojlantirish bo‘yicha normativ-huquqiy hujjatlarni takomillashtirish. | 1. O‘zbekiston Respublikasi hududida yo‘ldoshli aloqa tizimlaridan foydalanish bo‘yicha yig‘im va davlat bojlari miqdorlarini kamaytirish hamda ularni to‘lash tartibini takomillashtirish. | 2023-yil yanvar | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, “O‘zbekkosmos” agentligi, Davlat xavfsizlik xizmati, Elektron texnologiyalarni rivojlantirish markazi |
2. Tadbirkorlarga yengilliklar yaratish, mavjud potensial tijoriy ehtiyojlarni qondirish hamda xavfsizlik talablarini bajarish maqsadida O‘zbekiston hududiga yo‘ldoshli aloqa tarmog‘ining markaziy yer stansiyasi va konsentratori o‘rnatilgan taqdirda radiochastota spektridan foydalanganlik uchun to‘lov belgilamaslik tartibini joriy etish. | 2023-yil mart |
59. | Pullik televideniye operator va provayderlari tomonidan ko‘rsatilayotgan xizmatlar sifatini oshirish, bu sohada raqobatbardosh muhitni shakllantirish hamda milliy va xalqaro mualliflik huquqi hamda turdosh huquqlar normalariga rioya etilishini ta’minlash. | 1. Respublikada tijorat asosida tarqatiladigan xorijiy teleradiokanallar ro‘yxatini qayta ko‘rib chiqish va ularning sonini oshirish. 2. Xorijiy telekanallarni tarqatishni mualliflik huquqi va turdosh huquq bo‘yicha qonunchilik va xalqaro huquq normalariga muvofiq tashkil etish choralarini ko‘rish. 3. Xorijiy telekanallarni qabul qiluvchi va pullik televideniye operator va provayderlariga yetkazib beruvchi subyektlar sonini ko‘paytirish, faoliyatini tartibga solish hamda telekanallar tarkibidagi milliy qonunchilik talablariga zid kontentni filtrlash tizimini bosqichma-bosqich takomillashtirish. 4. Pullik televideniye tarmoqlarida tijorat asosida tarqatiladigan milliy telekanallar sonini oshirish. | 2022 — 2025-yillar | Operatorlar va provayderlar mablag‘lari | Axborot texnologiyalari vazirligi, Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi, Adliya vazirligi |
60. | Axborot texnologiyalari, telekommunikatsiya va pochta sohasidagi qurilish obyektlari xavf-xatar toifalarini qayta ko‘rib chiqib, 2022-yil noyabrdan boshlab ularni ikkinchi toifaga o‘tkazish, shuningdek, loyiha-smeta hujjatlarini ekspertizadan o‘tkazish va tasdiqlash jarayonlari muddatlarini qisqartirish. | 1. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish. | 2022-yil sentyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Qurilish va�iligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2022-yil noyabr |
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil dekabr |
Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari sohasi moliyaviy barqarorligini ta’minlash va investitsiya loyihalarni amalga oshirish |
Shaxsan mas’ul: axborot texnologiyalari vaziri o‘rinbosari (J. Egamberdiyev) |
61. | 2022-yilda IT xizmatlar eksportini 40 mln. AQSh dollariga, 2023-yil yakunigacha esa 100 mln. AQSh dollariga yetkazish. | 1. O‘zbekiston Respublikasiga xorijiy biznes-jarayonlar autsorsingi (BPO) kompaniyalarini va eksport qiluvchi xorijiy IT-kompaniyalarni jalb qilish. 2. AT sohasidagi sharoitlarni yaxshilash va mahalliy BPO kompaniyalarini ochishga ko‘maklashish. 3. IT-Park rezidentlarining xalqaro ko‘rgazma va forumlarda ishtirok etishini tashkil etish hamda xalqaro maydonda rezidentlarning e’tirofini oshirish. | 2022-2023-yillar | Ijrochilar mablag‘lari | Axborot texnologiyalari vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi, “IT-Park” |
4. Ilg‘or mamlakatlar tajribasini o‘rganib, xalqaro BPO kompaniyalar bilan birgalikda O‘zbekiston Respublikasida BPO xalqaro sammitini o‘tkazish. | 2022-yil noyabr-dekabr |
62. | Raqamli texnologiyalarni rivojlantirish yo‘nalishi bo‘yicha investitsiyalar hajmini joriy yil yakuniga qadar 360 mln. AQSh dollariga yetkazish. | 1. Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish sohasidagi loyihalarni xatlovdan o‘tkazish. | 2022-yil sentyabr | Xatlov natijasiga ko‘ra aniqlashtiriladi | Axborot texnologiyalari vazirligi, Investitsiya va tashqi savdo vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi |
2. O‘tkazilgan xatlov natijasida investitsiya loyihalarining loyiha portfelini shakllantirish. | 2022-yil noyabr |
3. Loyihalarning moliyalashtirish manbalarini ani�lashtirish. | 2022-yil noyabr-dekabr |
4. 2022 — 2026-yillarga mo‘ljallangan investitsiya dasturiga o‘zgartirish kiritish yuzasidan Eksport va investitsiyalarni rivojlantirish masalalari bo‘yicha Hukumat komissiyasiga taklif kiritish. | 2022-yil dekabr |
5. Investitsiyalar hajmini joriy yil yakuniga qadar 360 mln. AQSh dollariga yetkazish choralarini ko‘rish. | 2023-yil yanvar |
63. | Davlat organlari va iqtisodiyot tarmoqlarida AKTni joriy qilish va rivojlantirish yo‘nalishi bo‘yicha joriy yil yakuniga qadar kamida 140,0 mln. AQSh dollari miqdorida investitsiyalarni o‘zlashtirish. | 1. Davlat organlari va iqtisodiyot tarmoqlarida AKTni joriy qilish va rivojlantirishni ko‘�da tutuvchi investitsiya loyihalarini xatlovdan o‘tkazish. | 2022-yil sentyabr | AKT sohasida investitsiya loyihalari tashabbuskorlari mablag‘lari va boshqa manbalar | Davlat organlari va iqtisodiyot tarmoqlari korxonalari — AKT sohasida investitsiya loyihalari tashabbuskorlari |
2. Xatlov natijalari bo‘yicha Axborot texnologiyalari vazirligiga ma’lumot kiritish. | 2022-yil noyabr |
3. Investitsiyalarni o‘zlashtirish bo‘yicha ma’lumotlarni statistik hisobotlarda AKT yo‘nalishi qismida aks ettirish. | har chorakdan keyingi oyning 5-sanasiga qadar |
4. Davlat organlari va iqtisodiyot tarmoqlari korxonalari tomonidan AKTni joriy qilish va rivojlantirishni ko‘zda tutuvchi investitsiya loyihalarining amalga oshirilishi holati va o‘zlashtirilgan mablag‘lar to‘g‘risida Axborot texnologiyalari vazirligiga ma’lumot kiritib borish. | har oyning 5-sanasiga qadar |
64. | Barcha vazirlik va idoralar, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari, ustav kapitalida davlat ulushi 50 foizdan ortiq bo‘lgan tashkilotlarning elektron hukumat va raqamli iqtisodiyot doirasidagi loyihalari yangicha tartibda Axborot texnologiyalarini vazirligi tomonidan muvofiqlashtirib borish tartibini joriy etish. | 1. Loyihalar monitoringini yuritish maqsadida “NIS.UZ” idoralararo avtomatlashtirilgan axborot tizimini takomillashtirish. | 2022-yil oktyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Loyihalar doirasida mablag‘larni o‘zlashtirish bo‘yicha statistik hisobotlarni topshirish hamda ularning monitoringini olib borish uchun texnik imkoniyatlar yaratish. | 2022-yil dekabr | Davlat statistika qo‘mitasi |
3. Loyihalarning ijro holati va ular doirasida o‘zlashtirilgan mablag‘lar to‘g‘risidagi ma’lumotlarni ularni tasdiqlovchi birlamchi hujjatlarni ilova qilgan holda “NIS.UZ” idoralararo avtomatlashtirilgan axborot tizimi va tegishli statistika hisobotlarida aks ettirib borish. | har oyning 3-sanasiga qadar | Vazirlik va idoralar, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari, ustav kapitalida davlat ulushi 50 foizdan ortiq bo‘lgan tashkilotlar |
4. Kelgusi yil uchun axborot-kommunikatsiya texnologiyalari sohasiga oid loyihalar, shu jumladan investitsiya va ijtimoiy-infratuzilmani rivojlantirish dasturlari yuzasidan takliflarni Axborot texnologiyalari vazirligiga kiritish. | �ar yili 1-oktabrga qadar |
65. | Davlat organlari va tashkilotlari tomonidan ishlab chiqilgan axborot tizimlari va ma’lumotlar bazalarini “Elektron hukumat”ning axborot tizimlari va resurslari yagona reyestrida ro‘yxatdan o‘tkazish va amaliyotga joriy etishga ularning texnik topshiriq va axborot xavfsizligi talablariga muvofiqligi yuzasidan Axborot texnologiyalari vazirligi va “Kiberxavfsizlik markazi” DUKning ijobiy xulosalari olinganidan so‘ng ruxsat berish tartibini joriy qilish. | 1. Elektron hukumatning axborot tizimlari va resurslari yagona reyestrini shakllantirish va yuritish tartibiga o‘zgartirish kiritish to‘g‘risida Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasini tayyorlash. | 2022-yil oktyabr | | Axborot texnologiyalari vazirligi, “Kiberxavfsizlik markazi” DUK |
2. Loyihani manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishi. | 2022-yil noyabr |
3. Loyihani Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil dekabr |
66. | “O‘zbektelekom” aksionerlik kompaniyasini transformatsiya qilish. | 1. Xalqaro kredit reytingini olish. | 2022-yil noyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Moliya vazirligi, “O‘zbektelekom” AK |
2. Kompaniya daromadlari shakllanishiga bevosita bog‘liq bo‘lmagan boshqa operatsion xarajatlarni 15 foizga kamaytirilish. | 2022-yil dekabr |
3. Kompaniyani IPOga olib chiqish bo‘yicha barcha amaliy chora-tadbirlarni tashkillashtirish. | 2023-yil sentyabr |
67. | Raqamli iqtisodiyot rivojlanishining ko‘rsatkichlarini shakllantirish uslubiyatini ishlab chiqish. | 1. Uslubiyat loyihasini ishlab chiqish yuzasidan xalqaro tajribani o‘rganish. | 2022-yil noyabr | - | Raqamli iqtisodiyot tadqiqotlari markazi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. O‘rganish natijalari yuzasidan hisobot materiallarini tayyorlash. | 2022-yil dekabr |
3. O‘rganish natijalari asosida milliy raqamli iqtisodiyot rivojlanishining ko‘rsatkichlarini shakllantirish uslubiyati loyihasini ishlab chiqish. | 2023-yil mart |
4. Uslubiyat loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2023-yil may |
68. | 2023-yil 1-yanvardan boshlab Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligining “Ommaviy kommunikatsiyalar mas�lalari bo‘yicha markazi” davlat muassasasini davlat budjeti mablag‘lari (ish haqining amaldagi tartibi, davlat ustamalari va qo‘shimchalarni saqlab qolgan holda) hisobidan moliyalashtirishga o‘tkazish. | 1. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish. | 2022-yil avgust | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi, Moliya vazirligi |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini manfaatdor idoralar bilan kelishish. | 2022-yil sentyabr |
3. Qaror loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil oktyabr |
Axborot texnologiyalari sohasida kadrlar tayyorlash tizimini yanada takomillashtirish |
Shaxsan mas’ul: axborot texnologiyalari vaziri o‘rinbosari (lavozim bo‘yicha) |
69. | Muhammad al-Horazmiy nomidagi Toshkent axborot texnologiyalari universiteti (TATU)ni tayanch ilm-fan va ta’lim klasteriga aylantirish chorasini ko‘rish. Bunda, joriy yildan ushbu klasterda yirik autsorsing eksportyorlar talablariga javob beradigan mutaxassislar tayyorlashni yo‘lga qo‘yish nazarda tutiladi. | 1. TATUni tayanch ilm-fan va ta’lim klasteriga aylantirish yuzasidan dastur loyihasini ishlab chiqish. | 2022-yil noyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi |
2. Dastur loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2022-yil dekabr |
3. Dastur loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2023-yil mart |
70. | O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 24-iyuldagi “Muhammad al-Xorazmiy nomidagi Toshkent axborot texnologiyalari universitetida kadrlar tayyorlash tizimini tubdan takomillashtirish va samaradorligini oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 569-son qarorini takomillashtirish. | 1. Qarorni takomillashtirish bo‘yicha takliflarni o‘rganib chiqish. | 2022-yil noyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi |
2. Qaror loyihasini manfaatdor idoralar bilan kelishish. | 2022-yil dekabr |
3. Qaror loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2023-yil fevral |
71. | TATU hamda Toshkent shahridagi Amiti universiteti uchun Toshkent shahar, Shayxontohur tumani, Labzak ko‘chasi 70-uy manzilida joylashgan 2 ta 3 qavatli 600 o‘rinli o‘quv binolarini rekonstruksiya qilish, mukammal ta’mirlash va jihozlash. | 1. Loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish. | 2022-yil sentyabr | Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi, ijrochilar mablag‘lari | Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. O‘quv binolarini rekonstruksiya qilish, mukammal ta’mirlash va jihozlash. | 2022-yil oktyabr |
3. O‘quv binolarini foydalanishga topshirish. | 2022-yil noyabr |
72. | Vazirlik va idoralar, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish uchun mas’ul tarkibiy bo‘linmasi rahbarlari va xodimlarining AKT bo‘yicha savodxonlik darajasini reyting baholash tizimi asosida har uch yilda bir marotaba o‘tishi majburiy bo‘lgan malaka oshirishning yangi tartibini joriy etish. Bunda, mulkchilik shaklidan qat’iy nazar barcha turdagi o‘quv muassasalarida malaka oshirish mumkinligi inobatga olinadi. | 1. AKTga mas’ul bo‘linma xodimlari savodxonlikdarajasini oshirish va baholash tartibi loyihasini ishlab chiqish. | 2022-yil noyabr | Davlat organlari va tashkilotlariga ajratiladigan budjet mablag‘lari | Axborot texnologiyalari vazirligi, vazirlik va idoralar, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari |
2. Tartib loyihasini tegishli vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2022-yil dekabr |
3. Tartib loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2023-yil aprel |
73. | Stajor-tadqiqotchilik, tayanch doktarantura, doktarantura uchun umumiy yillik kvotaning axborot-kommunikatsiya texnologiyalariga ajratiladigan ulushini 2024-yilga qadar bosqichma-bosqich kamida ikki barobarga oshirish. | 1. Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari bo‘yicha stajor-tadqiqotchilik, tayanch doktarantura, doktaranturaga 2023-yil uchun qabul parametrlarini 2022-yilga nisbatan 1,5 barobar ko‘p miqdorda belgilash. | 2022-yil sentyabr | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari bo‘yicha ilmiy darajali kadrlarga bo‘lgan ehtiyojni aniqlash. | 2022-yil noyabr |
3. Stajor-tadqiqotchilik, tayanch doktarantura, doktarantura qabul kvotasi bo‘yicha asoslangan takliflarni shakllantirish. | 2023-yil may |
4. Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari bo‘yicha stajor-tadqiqotchilik, tayanch doktarantura, doktaranturaga 2024-yil uchun qabul parametrlarini belgilash. | 2023-yil avgust |
74. | Axborot texnologiyalari vazirligi tizimidagi 13 ta axborot texnologiyalari texnikumlari negizida bosqichma-bosqich axborot-kommunikatsiya texno�ogiyalari bo‘yicha ilg‘or xorijiy va mahalliy oliy ta’lim tashkilotlari filiallari yoki fakultetlarini tashkil etish. | 1. TATU huzuridagi axborot texnologiyalari texnikumlari faoliyatini tugatish. | 2022-yil sentyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari bo‘yicha ilg‘or xorijiy va mahalliy oliy ta’lim tashkilotlari bilan ularning filiallari yoki fakultetlarini hududlarda tashkil etish bo‘yicha muzokaralar o‘tkazish. | 2022-2023-yillar davomida |
3. Muzokaralar natijasiga ko‘ra qiziqish bildirgan hamda axborot texnologiyalari yo‘nalishida yuqori malakali kadrlar tayyorlay oladigan oliy ta’lim tashkilotlari bilan hamkorlikda axborot texnologiyalari texnikumlari negizida ularning filiallari yoki fakultetlarini bepul asosida joylashtirish. | 2024-yil dekabr |
75. | Axborot texnologiyalari sohasida malakali oliy ma’lumotli kadrlarga bo‘lgan ehtiyojni inobatga olgan holda Toshkent shahridagi Puchon universitetining “Axborot texnologiyalari” fakultetini tashkil qilish | 1. TATU huzuridagi Toshkent axborot texnologiyalari texnikumi faoliyatini tugatish. | 2022-yil sentyabr | - | Maktabgacha ta’lim vazirligi, Axborot texnologiyalari vazirligi, Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi |
2. Toshkent shahri, Mirzo Ulug‘bek tumani, Mustaqillik shoh ko‘chasi, 7-uy manzilida joylash�an bino va inshootlarni hududi va moddiy qimmatliklari bilan birga kelishuv asosida Toshkent shahridagi Puchon universitetining “Axborot texnologiyalari” fakultetini bepul joylashtirish. 3. Toshkent axborot texnologiyalari texnikumida ta’lim olayotgan o‘quvchilar o‘qishini yakunlaguniga qadar amaldagi ta’lim dasturlari asosida Toshkent shahri, Mirzo Ulug‘bek tumani, Mustaqillik shoh ko‘chasi, 7-uy manzilida o‘qishini davom ettirish choralarini ko‘rish. | 2022-yil oktyabr |
4. Toshkent axborot texnologiyalari texnikumi xodimlarining mehnat munosabatlarini mehnat qonunchiligi asosida tartibga solish. | 2022-yil sentyabr — noyabr |
76. | Toshkent shahridagi Inxa universiteti faoliyatini yanada rivojlantirish. | 1. Toshkent shahrida Inxa universiteti Vasiylik kengashi a’zolarini qayta ko‘rib chiqish hamda idoralararo komissiya vakolatlarini qisman Vasiylik kengashiga va Universitetga o‘tkazish. | 2022-yil sentyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Toshkent shahridagi Inxa universiteti |
2. Universitet bitiruvchilariga xalqaro hamda mahalliy diplom berilishiga ruxsat berish. | 2022-yil sentyabrdan boshlab |
77. | Toshkent shahridagi Inxa universitetida 2023/2024 o‘quv yili davomida quyidagi yo‘nalishlarda gibrid ta’lim dasturini ochish: sun’iy intellekt; kiberxavfsizlik; telemeditsina; geoaxborot tizimlari. | 1. Yangi ta’lim yo‘nalishlarida gibrid ta’lim d�sturini ochish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqish. | 2022-yil sentyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Toshkent shahridagi Inxa universiteti, “Kiberxavfsizlik markazi” DUK |
2. Takliflar asosida normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish va manfaatdor idoralar bilan kelishish. | 2022-yil noyabr-dekabr |
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini kelishilgan xolda Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligiga tasdiqlash uchun kiritish. | 2023-yil yanvar — mart |
4. O‘qitishni boshlash. | 2023-yil noyabr |
78. | Yoshlarni ITga o‘qitish va ularning mahsulotlarini chet elga eksport qilishni yo‘lga qo‘yish maqsadida yangi Kreativ industriya markazini tashkil etish bo‘yicha taklif kiritish. | 1. Kreativ industriya markazini tashkil etish bo‘yicha takliflarni tayyorlash. | 2022-yil noyabr | Yoshlar ishlari agentligi mablag‘lari | Yoshlar ishlari agentligi, Axborot texnologiyalari vazirligi, Toshkent shahridagi Inxa universiteti |
2. Takliflarni manfaatdor idoralar bilan kelishish va tahlil qilish. | 2022-yil dekabr |
3. Takliflarni umumlashtirgan holda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2023-yil mart |
79. | O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 10-maydagi 249-son qarori bilan tasdiqlangan Yosh tadbirkorlarni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi to‘g‘risidagi nizomga IT-ta’lim xizmatlarini ko‘rsatish, dasturiy mahsulotlar ishlab chiqish hamda eksportga yo‘naltirish bo‘yicha startap loyihalarini qo‘llab-quvvatlash uchun tanlov asosida grantlar ajratishni nazarda tutuvchi o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish. | 1. Qaror loyihasini ishlab chiqish va manfaatdor idoralar bilan kelishish. | 2022-yil avgust | | Investitsiyal�r va tashqi savdo vazirligi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
3. Qaror loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil sentyabr |
80. | Respublikadagi barcha oliygohlardagi mutaxassisliklarning 2-bosqich talabalariga bosqichma-bosqich AKT fanini chuqur o‘rgatish va qo‘shma ta’lim dasturlarini yo‘lga qo‘yish. Mazkur tartibni sinov tarzida 2022-2023 o‘quv yilida Jizzax viloyatida amaliyotga joriy etish. | 1. Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari fanini chuqur o‘rgatish va qo‘shma ta’lim dasturlarini yo‘lga qo‘yish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish. | 2022-yil sentyabr | - | Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Takliflarni Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil noyabr |
81. | Oliy ta’lim muassasalari uchun har yili tasdiqlanadigan umumiy yillik qabul parametrlari doirasida IT yo‘nalishlariga tarmoqlar, sohalar hamda hududlar bo‘yicha maqsadli qabul parametrlarini belgilash. | 1. Tarmoqlar va sohalar hamda hududlarda IT-kadrlarga bo‘lgan ehtiyojni o‘rganish. | 2022-yil dekabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot v� kambag‘allikni qisqartirish vazirligi |
2. Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligiga IT yo‘nalishlariga tarmoqlar va sohalar hamda hududlar bo‘yicha maqsadli qabul parametrlarini belgilash yuzasidan takliflar kiritish. | 2023-yil fevral |
82. | IT-ta’lim va ilmiy-tadqiqot muassasalariga sun’iy intellekt va axborot texnologiyalarini iqtisodiyot sohalarida qo‘llashga yo‘naltirilgan ilmiy loyihalar uchun har yili ajratiladigan umumiy mablag‘ning 5 foizidan kam bo‘lmagan qismini ajratish tartibini yo‘lga qo‘yish. | 1. Har yili ajratiladigan umumiy mablag‘ning 5 foizidan kam bo‘lmagan miqdorda maqsadli ilmiy-tadqiqot loyihalari uchun mablag‘ ajratish. | har yili 1-dekabrga qadar | - | Innovatsion rivojlanish vazirligi, Axborot texnologiyalari vazirligi, Moliya vazirligi |
2. Maqsadli ilmiy-tadqiqot loyihalarida IT-ta’lim va ilmiy-tadqiqot muassasalarining ishtirokini ta’minlash. | 2022-yil davomida |
V. Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirishga oid chora-tadbirlar |
83. | Barcha vazirlik va idoralarning axborot tizimlari xavfsizlik darajasini o‘rganish, bunda davlat idoralarining: 2023-yil birinchi yarim yillikda 50 ta; 2023-yil yakuniga qadar 120 ta axborot tizimlarini tanqidiy o‘rganib chiqishni nazarda tutish. | 1. Xavfsizlik darajasini o‘rganish bo‘yicha reja-jadval loyihasini ishlab chiqish. | 2022-yil sentyabr | - | “Kiberxavfsizlik markazi” DUK, Axborot texnologiyalari vazirligi, Axborotlashtirish va telekommunikatsiyalar sohasida nazorat bo‘yicha davlat inspeksiyasi |
2. Reja-jadval loyihasini manfaatdor idoralar bilan kelishish. | 2022-yil noyabr |
3. Reja-jadval loyihasini tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil dekabr |
84. | Davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlarida axborot xavfsizligi soh�sida ko‘rilayotgan choralar va mavjud kamchiliklar yuzasidan hisobotlarni shakllantirish. | 1. Davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlarida o‘rganishlar o‘tkazuvchi ishchi guruh shakllantirish. | 2022-yil sentyabr | - | “Kiberxavfsizlik markazi” DUK, Axborot texnologiyalari vazirligi, Axborotlashtirish va telekommunikatsiyalar sohasida nazorat bo‘yicha davlat inspeksiyasi |
2. Davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlarida o‘rganish o‘tkazish. | reja-jadval asosida |
3. Axborot xavfsizligi sohasida ko‘rilayotgan choralar va mavjud kamchiliklar yuzasidan hisobotlarni shakllantirish. 4. Hisobotlarni Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil dekabr |
85. | Jizzax viloyatida kiberxavfsizlik sohasida yoshlarning bilim darajasini oshirish, dunyoda yuz berayotgan tendensiyalarni muhokama qilish va yangi tashabbuslarni shakllantirish uchun platforma yaratish, shuningdek mazkur yo‘nalishda tegishli seminar va forumlarni doimiy tarzda o‘tkazib borish. | 1. “Kiberxavfsizlik” platformasining konsepsiyasini ishlab chiqish. | 2022-yil noyabr | Jizzax viloyati mahalliy budjeti | “Kiberxavfsizlik markazi” DUK, Jizzax viloyati hokimligi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Yuqori malakali ekspertlarni jalb qilgan holda o‘quv seminarlarini tashkil qilish. | reja-jadval asosida |
86. | Axborot texnologiyalari vazirligi va uning tasarrufidagi korxonalarning axborot tizimlari va ma’lumotlar bazalari axborot xavfsizligini oshirish bo‘yicha choralar ko‘rish. | 1. Axborot tizimlari va ma’lumotlar bazalarida axborot xavfsizligi hodisalari monitoringi tizimini joriy etish orqali axborot xavfsizligini oshirish bo‘yicha xalqaro tajribani o‘rganish. | 2022-yil sentyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. O‘rganish natijalaridan kelib chiqib, axborot xavfsizligi hodisalari monitoringi tizimini joriy etish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish. | 2022-yil noyabr |
3. Axborot xavfsizligi hodisalari monitoringi tizimini joriy etish choralarini ko‘rish. | 2022-yil dekabr |
87. | Davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari hamda mahalliy davlat hokimiyati organlari, ularning xodimlari o‘rtasida xizmat yozishmalarini himoyalangan tarzda amalga oshirish uchun milliy messenjerni (keyingi o‘rinlarda — messenjer) ishlab chiqish va joriy etish. | 1. Milliy messenjerni ishlab chiqish va Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi tizimida sinov tariqasida joriy etish. | 2022-yil noyabr | Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi | Axborot texnologiyalari vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. Davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari hamda mahalliy davlat hokimiyati organlari, ularning xodimlari o‘rtasida xizmat yozishmalarini himoyalangan tarzda milliy messenjer orqali amalga oshirishni yo‘lga qo‘yish. | 2023-yil yanvar |
3. Milliy messenjyerdan foydalanish uchun abonent to‘lovini “UNICON-SOFT” MChJ bilan to‘g‘ridan-to‘g‘ri tuziladigan shartnomalar asosida tashkil etish. | 2023-yil 1-yanvardan boshlab doimiy ravishda | Milliy messenjyerdan foydalanuvchilar mablag‘lari |
88. | Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligining Davlat feldyegerlik xizmati faoliyatini takomillashtirish. | 1. Davlat �eldyeger�ik xizmati faoliyatini tahlil qilish. | 2022-yil sentyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Ichki ishlar vazirligi |
2. Tahlil natijalaridan kelib chiqib, Davlat feldyegerlik xizmati faoliyatini takomillashtirish bo‘yicha Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish. | 2022-yil noyabr |
89. | Axborotlashtirish va telekommunikatsiyalar sohasida nazorat bo‘yicha davlat inspeksiyasi faoliyatini quyidagilarni hisobga olgan holda takomillashtirish to‘g‘risidagi qaror loyihasini Prezident Administratsiyasiga kiritish: fonogrammalar va audiovizual asarlarni tarqatishda (sotish, ijaraga berish va barchaning e’tiboriga yetkazishda), turdosh huquqlar obyektlarini efirga uzatishda mualliflik va turdosh huquqlari himoyasini ta’minlash ustidan davlat nazorati mexanizmini belgilash va undiriladigan davlat boji taqsimotini qayta ko‘rib chiqish; “Raqamli nazorat — Digital Control” vaziyatlarni nazorat qilish markazini joriy etish; “IT-Audit” mexanizmini joriy etish va vakolatli organni belgilash; zamonaviy sinov va tekshiruv bo‘yicha “Control-Lab” laboratoriyasini tashkil etish; telekommunikatsiya operator va provayderlari tarmog‘idagi holatlarni monitoring qilish imkonini beruvchi maxsus onlayn monitoring tizimini joriy qilish; davlat va xo‘jalik boshqaruvi, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa tashkilot va idoralar faoliyatida axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish yuzasidan tekshiruvlar o‘tkazish tartibini belgilash. | 1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori loyihasini ishlab chiqish. | 2022-yil sentyabr | - | Vazirlar Mahkamasi, Axborotlashtirish va telekommunikatsiyalar sohasida nazorat bo‘yicha davlat inspeksiyasi, �xborot texnologiyalari vazirligi |
2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2022-yil oktyabr |
3. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori loyihasini O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga kiritish. | 2022-yil noyabr |
90. | Xo‘jalik yurituvchi subyektlar tomonidan foydalanuvchilarga taqdim etilayotgan ma’lumotlarni uzatish tarmoqlarida internet xizmatlari sifati va uzatish tezligini o‘lchash bo‘yicha taklif kiritish. | 1. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish. | 2022-yil noyabr | - | Axborotlashtirish va telekommunikatsiyalar sohasida nazorat bo‘yicha davlat inspeksiyasi |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2022-yil dekabr |
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2023-yil yanvar |
91. | Xalqaro IT-kompaniyalar faoliyati uchun qulay shart-sharoitlarni yanada oshirish maqsadida shaxsga doir ma’lumotlarga axborot texnologiyalaridan foydalangan holda ishlov beruvchi xorijiy yuridik va jismoniy shaxslar shaxsiy ma’lumotlar sohasidagi vakolatli organ bilan o‘zaro hamkorlik qilish uchun qonuniy vakiliga ega bo‘lgan hollarda mamlakat hududidan tashqaridagi texnik vositalarda ma’lumotlar bazalariga ishlov berish tartibini belgilash. | 1. Qonunchilik hujjatlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar ki�itish bo‘yicha normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish. | 2022-yil noyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi, Davlat personallashtirish markazi, Axborotlashtirish va telekommunikatsiyalar sohasida nazorat bo‘yicha davlat inspeksiyasi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. | 2023-yil mart |
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2023 yil may |
92. | Davlat tilida yaratilgan dasturiy ta’minot mahsulotlarini sertifikatlash va standartlashtirish yagona xizmatini joriy etish yuzasidan taklif tayyorlash. | 1. Axborot texnologiyalari vazirligi tizimida davlat tilida yaratilgan dasturiy ta’minot mahsulotlarining sifati va mazmunini ko‘rib chiqib, muvofiqlik sertifikati beradigan alohida xizmat tashkil etish bo‘yicha normativ-huquqiy hujjat qabul qilish zarurati yuzasidan o‘rganish o‘tkazish. | 2022-yil sentyabr — noyabr | - | Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. O‘tkazilgan o‘rganish natijasida ishlab chiqilgan takliflarni Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil noyabr |
93. | Axborot texnologiyalari yo‘nalishida alohida yutuqlarga erishgan iqtidorli qizlarni Zulfiya nomidagi davlat mukofoti bilan taqdirlab borishni yo‘lga qo‘yish. | 1. Zulfiya nomidagi Davlat mukofotini berish tartibini belgilovchi normativ-huquqiy hujjatlarga o‘zgartirish kiritish yuzasidan takliflar shakllantirish. | 2022-yil oktyabr | - | Oila va xotin-qizlar davlat qo‘mitasi, Axborot texnologiyalari vazirligi |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini manfaatdor idoralar bilan kelishish. | 2022-yil noyabr |
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini o‘rnatilgan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2023-yil yanvar |
4. Zulfiya nomidagi Davlat mukofotiga nomzodlar orasidan AKT sohasidagi yo‘nalishlar bo‘yicha g‘oliblarni aniqlashning mezonlarini belgilash. | 2023-yil yanvar-fevral |